• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

plutten
    usch vad jobbigt! Hoppas det är övergående! Det kommer gå jättebra med barnvakt, gör så at thon kommer över lite tidigare så ni alla umgås en stund.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

Jättefint med ljusgrönt skulle det stå, inte jättekul!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

sole: ja, så ska vi göra. Men ändå, jag är nervös! hönsmamma...

• Plutten forever

Lillen: jag har inte använt smör i Alvins mat, utan rapsolja. Har hört att det är ingen fara att ha saltat smör, det är så himla lite! Så du behöver inte köpa osaltat (om du inte ska ha jättemycket smör i förstås, men det hade du inte inte fått några order om, eller hur?)

sole igen: Ska utvärdera mosboken sen! Du får gärna titta i den nästa gång vi ses.

• Björklöv

Jag liksom pluttmor har haft en jättejobbig natt!!! K vaknade vid 3 (som vanligt!) och hon fick komma upp å amma för att somna om, men si, det gick inte... Så det blev till att vagga, vyssa, amma, Wille tog henne en sväng, ammade lite till, bytte bröst och ammade än mer. Tillslut fick jag ett psykbryt och "slängde" K i vagnen och gick femtioelva varv runt kvarteret, utan att hon somnade!!!! Sedan satt vi i mörkret i köket, hon skrattade i min famn och jag kände att fortsätter det såhär kommer jag att få en depression...

Så nu är jag jättetrött och evigt tacksam över att hon nu sover gott i vagnen efter (ytterligare) en promenad. OCh hon får väldigt gärna sova i en timma till....

(ursäkta det långa inlägget)

• Sole
    Björklöv
    jag förstår verkligen att du har det jobbigt.Kan du inte läsa in dig på olika tips och trix du  anamma för att  få henne att sova på nätterna?
    det finns ju tusen tips och tricks,det gäller ju bara att hitta nån som känns bra för en själv och bebisen. Personligen tror jag att barn fortsätter äta på nätterna tills man inte ger dem det längre. MEN jag förstår att det kan vara jobbigt att vänja av dem nattmålen, tyckte själv det var urjobbigt våra få nätter (han ordnade till det där själv).

Hoppas du inte tycker jag är en besserwisser som kan säga sånt här för mitt barn sover bra, det är inte meningen!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

nu är Åre bokat, den 14e oktober tar vi nattåget upp till min kompis som bor där. ska bli jättemysigt och det är ju så himla vackert där på hösten!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Björklöv

Sole - Du lät inte alls "besserwisser", och jag har inget emot tips, annars skulle jag ju inte skriva... Problemet i natt tror jag var att jag tidigare på natten frångick min princip att amma K varje gång hon vaknar och inte somnar om själv inom nån minut. Dessutom hade K sovit jättedåligt på dagen så då brukar hon sova dåligt även på natten.
    Min plan till att få K att sova bättre på nätterna är att få henne att sova bättre på dagarna först! Och just nu ser det ut att fungera utmärkt!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6