• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

Frill
    låter som en jättetrevlig födelsedag!

Bianca
    19,30 är väl bra?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

bianka: jag röstar på Kvarnen, boka!

frill: vilken bra födelsedag! Och klippning, gud vad lyxigt Vet ni att jag har inte klippt/slingat mig på ETT ÅR! Alvin var bara en liten bule på magen som knappt syntes... Jag behöver verkligen klippa mitt risiga hår!

Nu har MOSboken kommit! Vad roligt det ska bli att mosa Men en grej bekymrar mig, idag har jag köpt zuccini, stora vita bönor och lite annat som jag tänkte göra en gryta av till plutten. Så står det i Mosboken att både bönor och zuccini ska man börja med först vid 8 månader... trist! Jag som hade en så bra mos-plan!
    Swe, har du fått din mosbok än?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Vivs

Frill - grattis i efterskott! Har träffat min mammagrupp idag och det visade sig att en av dem känner dig, Eva med lilla Ivan Caliente är för övrigt min favvorestaurang, uuunderbara tapas!!

Lillen - hoppas det går bra med försäljningen, känns som priserna har svalnat lite grann tycker jag..

Vi skrev kontrakt idag, så nu är lägenheten såld och huset besiktigat och klart! Den första december flyttar vi!! Ska bli underbart att ha ett helt hus att röra sig i men allt måste ju bytas och fräschas upp så vi har mycket att göra framöver!

• Swenglish

Bianca- 19.30 tycker jag!

Frill- låter som en perfa födelsedag! Åh, jag vill också klippa mig! Tror jag ska klippa page, vad tror ni om det? Eller kommer jag se tantig ut?

Vivs- grattis till försäljningen!

Plutten- Fick också mos-paket idag, men har inte hunnit öppna än!

6-månaderskollen idag gick jättebra, F kunde det man skulle kunna och väger nu 8,7 kg och mäter 71 cm.

• Hellur

Bianca - Säger som de övriga, boka Kvarnen! 19:30 blir bra tycker jag.

Frill - Vilken härlig födelsedag du verkar ha haft.
    Vad lustigt, jag och några gamla jobbarkompisar försökte få bord på Caliente i tisdags, men det var fullt De har så god mat där. Vi kunde blivit bordsgrannar.

Vivs - Grattis till lägenhets försäljningen! Spännande med ett eget hus, längtar tills vi har ett också. Fördelen att det är lite att fixa är att man får som man själv vill ha det.

Idag har vi bara varit inne och haft en slappardag. Riktigt skönt! Känns som vi har ett envist virus som inte riktigt vill försvinna. W har blivit jätte förkyld igen och har på gränsen till feber och jag har ont i halsen och känner mig allmänt hängig. När ska detta försvinna?!

• bianca2

PHU!

Bara för att jag tidigare skrev att A INTE har en gnällperiod har han naturligtvis varit SUPERGNÄLLIG idag. jag la honom redan straxt inna 19.00

jag ringer kvarnen imorgon o bokar 20 platser. 19.30. sen kan man ju ringa nån dag innan o säga exakt hur många vi blir.

killen e på fest så nu ska jag ta ett glas vin

• Frill

Vivs, vad kul! Jag ska träffa Eva nästa vecka.

Hellur, det var fullt. Vi bara droppade in och satt i baren.

Swe och Plutt, jag har ingen aning om hur jag ska klippa mig. Funderar på att vänta tills E ska vara hemma. Tror inte jag pallar att fixa i ordning nån frisyr på morgnarna nu, och dessutom är det ju roligare att vara fin i håret om träffar lite folk och inte bara går hemma. Jag har aldrig klippt mig på ett dyrställe förut, så det ska bli kul

• Lillenlillen

Jag måste alltid skriva så långt för det är så sällan vårt internet funkar mer än en minut - BAJS!

Grattis i efterskott Sole (om jag inte sagt det), Murgrönan och Frill!! Jag köpte också födelsedagspresentstövlar idag, roligt!

Vivs: Jo, de har nog det. Svalnat. Priserna alltså. Dåligt dåligt i vårt fall. Nu har vi fått 12 bud typ och ändå är de 200.000 ifrån vad vi vill sälja för.. SUCK alltså! Vi får se hur vi gör...

Bianca: Apropå att lägga tidigt så somnade Inez när hon skulle äta middag och sover än. Hon åt alltås ingen middag, bara däckade?! Gulligt att se när de totalt säckar ihop Undrar just varför, för mycket frisk luft??

Kvarnen? Är det dit det bär av den 26:e?? Nu måste jag ha misat lite. Please fill me in, har inte möjlighet att sitta så länge då vår anslutning konstant hänger sig (Grrrhhh!)

Plutten: Jag vill också mosboka men Inez vill ju inte äta nåt.. Kanske om jag gör själv att hon äter?

Förresten, använder alla osaltat smör i egentillverkad barnmat? Jag har haft pyttelite i Inez mat ett par gånger och då vanligt som det ju är salt i.. Kanske borde köpa sånt där osaltat!

Swe: Kul att kontrollen gick bra. Kollade de att han följde efter leksak, bytte hand osv? Inez vägde 9,1 och var 68 lång vid 6 mån. De börjar bli mer och mer lika i både längd och vikt, även om Freddy antagligen lär fortsätta vara längre!

• Sole
    swe och plutten
    nu blev jag cokså sugen på att göra egen mat, ni får återkomma om mosböckerna är bra! Till vilken ålder finns det recept där?

Lillen
    trist att inte buden stiger så mkt, vet nu vilket hus ni bor i, åker förbi där när man åker till Lasses jobb

Bianca
    man borde lära sig att inte prata högt om vissa saker, A blev gnällig och V vaknade 05.30 när jag pratat så stolt över att han sov så bra och länge. Dock vaknar han itne nåt emellan och det får väl anses vara bra!

För allas info om utekvällen den 26e
    19,30 på Kvarnen
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

Å, vilken hemsk natt vi har haft! Jag undrar om A har fler tänder på G, eller vad? Han har vaknat hela tiden och gråtit. Jag och Dan har sagt massa dumma saker till varandra och spelat martyr om vartannat... usch och fy. Stackars A, vad det än är som spökar.

I morgon ska jag måla Alvins blivande rum, så kul! Jag tror att det blir jättekul med ljusgrönt.
    Och nästa vecka ska min mamma vara barnvakt i några timmar ca 16.30-19, och jag är NERVÖS! Vi har bara haft barnvakt när A somnat för natten förut, och barnvakten har bara behövt stoppa in nappen någon gång. Nu ska han badas och läggas av någon annan än oss! Hur ska det gå? (vad är det för något vi ska göra då? Åka till Ikea, romantiskt va? )

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6