• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole
    PLutten
    grattis till sömnrekord!! Jag vill gärna gå på sånt på bibblan! Vi fick ju gå på Hornstull och där sa de inget om nåt sånt.
    kan du inte ta med dig lappen på onsdag så får jag kika?
    *Viktor född 2007-03-18*
  • murgrönan

Plutten: Det kunde vara mitt barn du beskriver!! Hon har varit helt förändrad de senaste dagarna. Hmm, ett steg till i utvecklingen.

Vad härligt det låter Zul!

• bianca2

Zul: e sjukt avundsjuk!!
    Pluttmor: Jag vill oxå kolla o följa m!

Killen tog A inatt men då sov han ju i ett sträck till 08 - typiskt

kram

• Plutten forever
    murgrönan och ni andra som har gnälliga barn just nu (björklöv, lillen, swe?):
    Kolla i "Växa och upptäcka världen" om ni inte redan gjort det. Runt 26 veckor beskriver de en period som Alvin förjer på varje punkt. (vem räknar veckor nu? inte jag, men 26 är ju hälften av 52 som är 1 år, alltså borde 26 vara ett halvår )
    Enligt boken upptäcker de nu relationsvärlden, som att det finns ett avstånd mellan dem själva och föräldrarna. kläng, gnäll, dålig aptit, Vaknar tidigare än vanligt. (check! check! check! check!)
    Alvin ville upp kl 5 idag. Och jag får inte lämna honom ens ett par meter bort. Jag har datorn i soffan och sitter på golvet precis bredvid honom - då är han nöjd. Går jag 3 meter härifrån kommer han att gråta...
    Jaja, för mig var det lite tröstande läsning iallafall...
    kram på er alla och era gnälliga barn
    Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Hellur

God morgon!

Jag är så glaaad idag. Vi har precis bokat kyrkan för bröllopet och E var först att komma fram. Fick den tiden vi ville på den dagen vi har lokalen bokad! Jippiiiii!!! Den 30 aug nästa år kl 15:00 ringer kyrkklockorna. Åhhh nu är det verkligt när vi har tid och allt.

Zul - Låter som ni har det jätte härligt nere i Frankrike. Vill också äta trerätters varje dag och goda efterrätter.

Pluttmor - Vill också följa med! Kollar gärna på onsdag jag med.
    Kul att Alvins rum blev bra! Tycker om grönt. W's rum har en fondvägg som är ljusgrön.

• Plutten forever

Hellur: Grattis! Å vad roligt!

Jag har sovit 2 timmar till. Det enda uthärdliga med att gå upp kl 5 är ju att man snart får gå och lägga sig igen... och idag blev det 2 hela timmars sömn, så skönt! Jag är helt utvilad.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Hellur

Pluttmor - Vad skönt! Tur att han somnar om efter ett tag igen.
    Det brukar inte W göra.

• Sole
    Hellur
    grattis, vi kommer allihop

Plutten
    här är en till som brukar somna om som tur var, sover just nu faktiskt

idag var vi på 6-månkontroll, V vägde 8935 gr och var 70 cm lång. Enligt barnläkaren var han en stor och "kraftfull" kille
    vi frågade honom även om Vs huvud och han sa att han var lite assymetrisk över öronen men det är de flesta människor och att vi from nu kan betrakta honom som normal i huvudet, ska bli intressant att se vad sjukgymnasten säger idag!

Då till frågan då han nu kan sova på vanlig kudde, vart har ni köpt era kuddar?
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Halloj! Ja, varför går helgen så fort? Vi har haft det roligt med Js syrra och hennes pojkvän, och de åkte precis.

Plutten- följer gärna med till bibblan, det är ju typ 15 min härifrån! Vi har inte fått nån sån bok på Nacka bibliotek. Jag tror absolut att F är i 26-veckorsfasen nu. Han till och med vägrar gröt på kvällen, bara amning som gäller. Vaknar ofta på natten och vill upp vid halv sex... Och kinkig. Då önskar jag att vi fortfarande hade nappen att ta till!

Hellur- grattis till kyrkan!

Zul- låter som en härlig semester! Är avundsjuk...

Bianca- tack för att du har bokat! Sk kolla in menyn!

Nån som vill träffas imorgon? Kanske lite öppen förskola hemma hos nån?

• Swenglish

Sole- vi har ingen kudde alls just nu, eftersom han sover på mage ofta, men den vi köpte är från Rätt Start, finns typ i alla babyaffärer. Grattuis till "friskförklrandet" av Vs huvud!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6