• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Sole, vi skrev visst samma sak

Jag är så off att jag inte ens har hört talas om filmen ni pratar om.

Bytte mina födelsedagsstövlar igår från stl 38 till 37. Men nu har jag ångrat mig och ska byta tillbaka. 37 kändes mindre än jag hade tänkt mig. Hoppas det är en ny expedit idag, annars tror hon väl att jag är knäpp.

• bianca2

hej tjejer!

Har haft en rätt skön dag, A sov till 08.30 (han var viserligen vaken 06.20-07.00) och jag m

Sen har jag o syster varit o simmat o nu käkar vi chips

sole: vi kan ju bestämma nån bio när vi ses på onsdag - för du följer väl m på barnvagnsbio?

ang kvarnen så vill jag egentligen ha förrätt och efterrätt eftersom jag alltd tycke rdet e godast men jag VET att jag måste ära ordentligt annars kommer jag bli kanonfull..

Det viktigaste är att ni alla bestämmer er INNAN den 20e - em det e ju evigheter dit så jag kommer påminna er igen

imorgon kommer svärmor - hoppas det går smärtfritt

karm på er

• Plutten forever

hej hej, i likhet med Frill myser vi inne idag i regnet... Var ute en sväng och köpte mer färg till lager 2. Men det blev jättefint med första lagret iaf!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole
    Frill
    ha ha hoppas det inte är samma iallfall! Jag gjorde en helt knäpp grej för några år sen på HM, djävulen flög i mig och när det ringde på telefonen i butiken och en expedit skulle svara gick jag fram till henne och sa : säg inte att jag är här! Hon såg på mig som om jag vore helt knäpp och jag fick mig ett gott skratt! säger väl mer om min humor

Bianca
    Barnvagnsteatern ska jag på, vi kan bestämma nåt då!

Plutten
    måste få komma hem och se hur det blev sen, man kanske kan få lite inspiration!

har precis kommit hem efter trevlig middag hos Viktors kusiner. L är i Sälen denna helg så jag fick låna brorsans volvo från -79, liiite skillnad att köra än vår saab från i år, kan säga att jag puttrade på ganska långsamt
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

Sole: det är klart att du får! Det är väldigt grönt. Men det är fint!

Idag har jag sovit till 8.30, vilken lyx! Jag menar allvar.

• Sole

plutten
    vad lyxigt och grattis till sovmorgon
    själv sov jag till 07 imorse och sen somnade han om till 09 men har lyckats väcka mig i djupsömnen båda gångerna så jag var som en zombie *suck*

*Viktor född 2007-03-18*
  • Zul

hej tjejer!
    Ar kvar i var mysiga by utanfor Avignon. Vi har haft en underbar vecka, Agnes tillfrisknade snart efter sin infektion, jag ar glad vi inte stallde in, flygresan gick ok, 3 timmar. Underbart har med sol, marknad, treratters varje dag, gronsakerna smakar som de ska... Vi hyr en liten lght av en bekant, och aker med Ryan, sa det ar dessutom en billig semester. Fredrik skulle nog garna stanna har hela pappaledigheten... Vi har bada blivit helt besatta av efterratterna har!

Va kul att du bokat Kvarnen, Bianca!

Jag sag "2 dagar i paris" har haromdan, den var jattebra, en harlig drift med fransmannen, jag skrattade gott, vilket de andra i salongen sa klart inte gjorde... Inte samma distans till sitt land som vi har (kansle lite for mkt?).

Ha det gott allihopa, hemma om ett par dar!

• Sole

zul
    åh det låter verkligen som ni har en härlig semester!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

zul: vad härligt! Jag vill också vara i frankrike och äta goda grönsaker och goda efterrrätter!

Alvin har satt sömnrekord idag, 2 långsömnpass under dagen: det första på 1 h 20 min, det andra på 2 timmar. Sen somnade han för natten kl 18.05! Sjukt! Och hela dagen har han varit kinkig och svårroad och dessutom ätit väldigt dåligt (vilket är ovanligt för min lilla knubbsäl). Så jag undrar vad allt det här beror på... jättetrött, gnällig och dålig aptit...

Nu sitter jag och väntar på att Dan ska bli klar med middagen. Varför går helgerna alltid så fort? Man längtar hela veckan och så blir det fredag, och vips så är det söndagkväll igen.
    Vad ska ni göra i veckan då, tjejer?

• Plutten forever
    Just det, jag glömde nästan! Igår var jag på bibblan och hämtade Alvins bokgåva (en jättefin antologi med massor av sagor, rim, ramsor och sånger). Då tog jag en broschyr med hela deras barnprogram. Där finns bland annat: Babysång, Ramsa och sjung, Läseklubb, Babyrim, Sagolördag, Babybokcirkel.
    Något av det här kanske kunde vara intressant för oss och våra små? Det är föranmälan på allt. Det här gäller alltså Medborgarplatsens bibliotek, men det finns säkert på de flesta.
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6