• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

sole: jag går GÄRNA. har hört att 2 dR i paris e super. nu går ju den tyvärr på onsdag när vi ska på teater. en den går säkert ngn annan dag oxå...

th: går oxå gärna men vet inte vad det är eller var det ligger!

• SanniXx

Det är café och lek i högdalen. Bollhav, kuddhörna, madrasser att ligga på, cykelbana och så. Fiket ligger så man kan släppa lös barnen fast ser dom ändå Inte för att våra rör sig så mycket, men det är mycket att titta på.

http://www.barnadiset.se/

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Hellur

God morgon tjejer!

Här är vi (läs William) morgonpigga en sån här grå, mörk och blöt lördag. Tog på mig att gå upp med W så E får sova lite. Men imorgon är det min tur med sovmorgon

Idag är det babysim. W har missat de två senaste ggr nu så ska bli roligt att simma igen. Sedan blir det lunch och shopping.

Björklöv - Jätte tråkigt att höra att det är så jobbigt just nu och att du mår som du gör. Hoppas verkligen det blir bättre snart och att DU kommer må mycket bättre! Styrke kramar till dig!!!

TH - Det testar jag gärna någon gång. Låter roligt!

Sole - Har också funderat på barnvagnsbio, följer gärna med på detta med (jag har ju inget liv så hänger gärna med er istället )
    Ja de kanske är för rörliga? Kan testa i alla fall.

Bianca - Kanon att du bokat! Ska bli så roligt att gå ut tillsammans. Även jag är så mogen att jag gör som ni andra

• Hellur

Ang. utekvällen - Efter närmare titt på menyn kan jag tänka mig förrätt och varmrätt. Men en dessert kan ju alltid slinka ner också

Ha en skön lördag!!!

• Plutten forever

TH: det lär kul! Är det alldeles fullt med barn? Jag har aldrig hört talas om det, kan det vara så att det är nytt och inte så många upptäckt det? Det kanske är mest för lite äldre barn än våra, men vi går dit ändå tycker jag. Kan ju vara ett bra ställe att träffas på när våra småttingar inte längre kan sitta still i famnen (vilket de ju typ inte kan längre...)

Bianka: Bra att du bokat kvarnen. Det är ju lite lugnt där vid 19.30-tiden, men sen kommer ju mer och mer folk. Haha, när jag var 18 och stammis där brukade vi gå dit vid 20 bara för att det inte vara några dörrvakter då. Sen vid midnatt när det började bli riktigt proppfullt hade vi varit där i 4 h redan och blivit lite sliriga...
    Jag tror inte att jag äter förrätt, brukar aldrig orka det! Sparar hellre lite plats till dessert

Hellur: Jag gick också upp toktidigt idag (kl 5) men somnade om vid 7 och sov till 9. Imorgon får Dan gå upp.

NU ska vi måla Alvins rum!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

God morgon! Vi har min svägerska och pojkvän här på besök, och hon berättade att hon är gravid! i vecka 6 så det är jättetidigt, men så roligt!

Björklöv- jättejobbigt. Hoppas det blir bättre snart!

TH- det såg roligt ut!

• SanniXx
    Plutten: Det är inte så nytt, men det ligger lite avsides. Fast det är lätt att ta sig dit även med buss och bussen stannar precis uanför. När vi var där var det inte så mycket barn. Det brukar vara mest på helgerna tror ja.. barn 0-2 år har en egen "hage" så det är ingen som kan hoppa på dom. Jag vet att speciellt pojkar i 5-årsåldern är rätt vilda. Haha.. Lycka till med måleriet. Det blir säkert toppenfint!

Swe: Va roligt! Gratta från oss..

Usch. Jag har så ont i magen. Idag, ikväll, inatt och imorgon på dagen ska Ida vara borta. Jag ska ha barnvakt för första gången. Jag är inte ett dugg orolig över att lämna bort Ida så det är inte därför jag har ont i magen, men jag ska jobba!!!! Hua! Är så nervös! Det bara knyter sig. Har ju liksom inte jobbat på över 8 månader. Sist jag jobbade gick mitt vatten en timme efter Men men.. Får se det positivt, att jobba gör så att jag kommer vara hemma ett antal månader längre och det vill jag ju!

Trevlig helg!
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole
    Th
    förstår att det känns konstigt att jobba och jag förstår din situation, du gör helt rätt, och dessutom är ju Ida i trygga händer
    det som inte kommer hända denna gång är väl att vattnet går
    lycka till på jobbet!

Bianca
    ja jag vill cokså se den filmen, men vi får väl kolla upp någon annan film som vi vill se, känns som man måste prova på barnvagnsbio en gång iallafall!

nu ska jag till Sickla och hämta ut några skjortor L har beställt och sen bär det av till Viktors kusiner, den äldste fyller 8 och svågerskan har köpt present och slagit in den till oss, blir ju bra då vet man ju att han får nåt som han vill ha!!

trevlig lördagkväll på er!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Halloj i höstrusket. Vi har grottat in oss i lägenheten och inte gjort ett dyft än så länge. Skönt att såsa i soffan framför förmiddagskomedierna tillsammans utan att ha nån tid att passa. Jag fick sova till halv elva!!!. E tog Adam när han vaknade vid sju. Men jag är nog ovan att sova så mycket, för nu är jag jätteseg.

TH, lycka till med jobbandet! Det kommer att gå jättebra. Och du kan ju räkna med att vattnet inte kommer att gå den här gången i alla fall

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6