• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

Pippi- aha, då ska jag maila dem och fråga om axelringen!

Vi använder Änglamarks Babytvål, gillar inte att Natusan är parfymerat (är själv känslig). Dessutom finns det massor med kemikalier i Natusan som gör att jag tvekar. www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm (Obs! Inte menat som kritik, bara information!!!) Men oftast har vi bara babyolja i badet och använder inget rengöringsmedel alls.

Ginger- spahelg lät härligt!

• Plutten forever

swe: vi använder bara olja, men apotekets kallpressade mandelolja, efter att min bvc-tant sagt att det är massor av kemikalier i barnolja och att man inte ska använda det (men det var när det gällde massage, och då har man ju mycket mer olja, som man smörjer in! i badet har man ju bara en skvätt, då är det säkert helt ofarligt) Tack för tips om änglamark! Men de produkter som är "sämst" enligt deras lista, de menar väl att de är sämst för miljön? Inte för barnet? eller?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Plutten- aha det var intressant om barnolja! Jag fattar inte varför de har i så mycket kemikalier, kan de inte bara sälja mandelolja isället och kalla det barnolja? Jo det stämmer säkert om miljön, men jag tänker att om det är dåligt för miljön så är det nog inte så jättebra för oss heller.

• Swenglish

OK, nu vill jag ha tips på nån bra frissa som säger vad den tycker att man passar i! Nu ska barret av! Fick försenad födelsedagspresent av mina syskon en makeuplektion på makeupstore med produkter för 500 kr, så snart kommer ni inte att känna igen mig!

• bianca2

swe - åh! jag skulle oxå vilja plocka produkter på makeupstore. de har superfina grejer tycker jag. men dyrt för mig. själv köper jag bara låg budget produkter på hm. aldrig en mascara som kostar över 75 kr.
    perfekt att göra nu innan vår utekväll

någon annan än jag som e sugen på att börja jobba igen? jag tycker det e underbart att hänga med A och med er så klart men snart måste jag få intellektuell stimulans. klart att ni alla är fantastiska men jag känner att jag måste göra nytta!!! ja´g är ju van att ha hand om typ 150 elever o komma på kluriga diskussioner o uppgifter i filosofi, religion o litteratur. och för tillfället blir det ju inte så många hetsiga diskussioner om dödsjhälp, fri vilja etc utan mest bebissnack...
    jag kommer säkert få panik i januari när jag väl börjar men just nu ser jag fram emot det!!! vet i alla fall att jag sboslut inte vill vara hemmafru!!

• Swenglish

Bianca- Ja jag är samma när det gäller smink, så det känns jättelyxigt! jag vill också jobba, min hjärna blir till göt snart! Tyvärr så verkar det inte som om det kommer att gå förrän till sommaren eller hösten... Tycker vi visst kan byta ut diskussionen "pampers vs Libero" mot "dödshjälp-för eller emot" nån gång!

• bianca2

Jag menar ju självklart inte att ni inte är intelligenta och intellektuella men när vi ses blir det ju självklart mycket bebissnack eftersom det är det som tar upp vår vardag nu och vi alla är mammalediga. och jag vill ju diskutera det med er eftersom jag själv är helt fokuserad på det. det är ju inget fel med det men nu börjar jag bli redo att börja jobba

• ABC08

Jag är jättesugen på att börja jobba/plugga. Är i desperat behov av hjärngympa. Det ska bli skoj att börja gå på föreläsningar i vår.
    Har funderat på att gå på öppna föreläsningar på universitetet nu i höst. Sitter man långt bak nära dörren kanske det kan funka. Eller att min kille är barnvakt.

• Frill

Pluttmor, vi använder "mild tvål" från ACO som vi också tar på huvudet vid behov. Vi har köpt sån sen A var nyfödd som vi då använde till oss själva för att inte lukta parfym och som vi nu använder till honom (innan körde vi bara vatten o barnolja). Men det kanske är dags för ett riktigt schampo.

Swe, kul att utekvällen blev lyckad!

Bianca, jag är supersugen. Har massor av idéer och håller ju till och med på att tjuvjobba pyttelite. Men jag börjar ju jobba 1 december på riktigt så vi får se hur sugen jag är då. Tenderar att vara duktigare i teorin än i praktiken Jag kommer nog att känna mig riktigt sentimental när det är dags att lämna över.

Ginger, spahelg låter underbart.

Jag är förmodligen med på bio på ons.

Pippil8
    Zul
    Frill

• Frill

ABC80, finns det information om öppna föreläsningar på universitetets hemsida? Eller var hittar man det?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6