• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Swe, A brukar oftast äta en halv hipp-burk eller en hel "liten" burk plus lite fruktpuré som lunch.

Pippil8, vi har inte sovit så jättemycket hos mina föräldrar, men varken de eller E:s föräldrar tar A på morgnarna eller så. Däremot går både mormor och farmor mer än gärna runt och bär honom om han är gnällig. Tror inte de vill störa eller "lägga sig i", men vi har heller inte bett dem.

• Swenglish

Frill- jobbigt med jobbig läggning! Vet hur det är... har ni provat buffning? Typ "slå" i rumpan? Kanske lättast om han ligger på rygg eller mage.

• SanniXx

Nu sitter jag med tårar i ögonen. Nu har även jag läst de gamla trådarna. När jag blev inlagd och Ida kom till världen! Så mycket grattis man fick! Kan fortfarande inte förstå hur jag kunde vara så lugn. Det var tur man var omedveten om allt som faktiskt kunde ha hänt. För nog kom hon på tok för tidigt!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Hellur

God morgon tjejer!

Även här har vi haft en jobbig natt. W har vaknat och ätit tre (!!) gånger. 23:30, 02:30 och 05:30. Fattar inte. Hoppas verkligen det är en fas han är i.

Swe - Lider verkligen med dig. Det är jätte jobbigt. Hoppas det gick bättre i natt. Hoppas även att du fick en rolig utekväll och att det gick bra för J med F.

Björklöv och Pluttmor - Ja visst blir man arg när man tar upp och ammar varje gång. I natt var en sådan natt här. W äter fortfarande på natten men inte så ofta. Jag är super trött och gör allt på rutin känns det som.

Pippil8 - Lunch/fika i Sickla på tisdag låter jätte bra, kommer gärna!
    Min föräldrar tar W när vi sovit där, de vill helst ha honom mellan sig hela natten Både E's mamma och mina föräldrar går runt med honom när han är ledsen eller trött. Skönt med den avlastningen ibland. Kanske är som Swe skrev att de inte vågat fråga om de får ta hand om E? Du kanske ska fråga om de vill göra det.

• Zul

Hellur, stackare!! Hoppas fasen går över snart.
    Förresten, dina föräldrar är så roliga! Har W mellan sig, gulligt.

Fika/lunch i Sickla på tis passar mig bra också! Jag har Agnes, F ska på anställningsintervju. Har en kurs i skolan nu som jag nästan aldrig behöver vara där ;), bara 2 veckor, sen helt ledig igen...

Ha det gött idag!

• ABC08

Nu har jag kollat vad det är för filmer som är barnvagnsbio i veckan: på onsdag kl 11 visas En ung Jane Austen i Sickla och Chuck and Larry på Filmstaden söder. Inga toppfilmer kanske, men jag kan tänka mig att se en ung Jane Austen.Vad säger ni andra?

• Plutten forever

TH: jag vet, visst blir man nostalgisk? Så himla kul att trådarna finns sparade!!

Säger som Pippil8, det är inte alltid man hinner läsa ikapp allt... är man borta 2 dagar har man ju missat hur mycket som helst Det här måste vara en av de mest aktiva trådarna på FL.

Swe: hur gick det igår, blev det någon utgång? Hur gick det hemma för J och F och hur hade du det? Jag hade världens största släktmiddag här igår, sedan gick vi till clarion hotel ett par timmar, räcker för att jag ska känna mig helt sänkt. Tur att Dan gick upp och lät mig sova till tio!

Frill! (och ni andra vars barn har kalufser på huvudet) Använder du schampoo på Adam? Jag har inte tvättat Alvins hår med schmpoo, men nu tycker jag att det börjar bli så "långt", ibland tycker jag att det luktar lite "smutsigt hår" om du fattar. Ska man använda schampoo nu? Vilken sort?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Hade jätteroligt igår! God middag på Piastowska och sen en öl på en pub. Hemma vid 1, kunde inte somna, F vaknade 2, ammade honom. Allt hade gått jättebra och han hade inte sagt ett pip fram till två! Men fast jag bara drack två öl och lite likör till kaffet känner jag mig helt bakis... Fick sova till 10!

• bianca2

jag hade oxå super igår! 30-års fest! bara tjejer o massa drinkar
    sov äna till 10 idag. kram på er!

• Hellur

Swe - Skönt att det gick så bra! Och roligt att du hade det bra! Helt sjukt vad sänkt man kan känna sig dagen efter efter bara 2 glas. Man är inte 20 längre

Bianca - Kul att du också hade det bra. Du är våran partypingla Åhhh, massa drinkar. Älskar drinkar. Det ska jag dricka den 26:e

Pluttmor - W har också en hel del hår, det bara växer och blir mer och mer för var dag, känns lite långt vid öronen. Har bara tvättat med shampoo när vi gjorde behandlingar för skorv förut, men börjar som du känna att det är dags att börja göra det nu. Har ACO's barnshampoo hemma och det funkade bra vid hårbehandlingen, är "tryck knapp" (sån som de flesta flytande handtvålar har) så är lätt att använda.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6