• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Lillie74

Sole, vi ska åka till Koh Chang och vara borta i två veckor.

Pippil8, vad var den mest onödiga pryl ni hade med till Turkiet och vad var det bästa ni hade med till E? Hade ni mat till honom med på planet i handbagaget? Har du nåt annat bra tips på vad man ska ta med sig, nåt som ni saknade kanske? Vad tror du tar mest plats, Ergon eller en BabyBjörnbärsele?

Björklöv, jag provar gärna din ringsjal om du orkar släpa med den till nästa träff, vet inte om jag kommer i morgon dock.

Hur är det med era Ergos/patapums, är de vadderade? Kan man tvätta dem? Om det är någon som kan tänka sig att låna ut sin i två veckor får ni gärna säga till, jag köper självklart en ny om vi har sönder den eller om den blir ful på nåt sätt.

Vi har i alla fall köpt en Maclaren XT nu som vi ska ha med till Thailand, kan inte släpa med vår Emmaljungapansarvagn, nu får vi bara hoppas på att den klarar esan ned i alla fall så vi inte står utan vagn när vi är där nere.

• Swenglish

Godmorgon! Åh vilket härligt väder! Nån som vill träffas i nån park och gunga?

Murgrönan- hoppas Stella kryar på sig snart!

Sole- härligt med en månad Asien, lyxigt!

Lillie- vi har också funderat på en Maclaren till resor, ska ju iväg över jul! Var köpte ni den och vad kostr den? Visst kan man fälla ner den till helt liggande? Du får gärna prova Ergon, det känns inte ens att man bär i den! Jag bar F en och en halv timme häromdagen och handlade mat dessutom, kände ingenting. Den går att tvätta, är lättare och smidigare att packa ner än Babybjörnen. Om vi klarar oss utan den i två veckor vet jag däremot inte, men kanske!

• J79

Hej tjejer!

E har varit superjobbig hela veckan, gnällig och krävt all uppmärksamhet och vägrat somna själv. I helgen blev det bättre och på söndagen så började hon att åla på riktigt! Hon är så mycket nöjdare nu var väl frustrerad över att inte kunna förflytta sig som hon ville. Så nu har vi en ordentligt polerad parkett hemma! Roligt att hon valde att börja åla på helgen när sambon var hemma och fick ta del av utvecklingen.

Swe vad kämpigt du har det just nu. E är inte så förtjust över att ta flaska hon heller men gör det när hon är riktigt hungrig. Jag skruvade av nappen på flaskan och lät E leka med den och då hade hon inget emot att suga på den så då visste jag att hon iaf kunde suga på nappen. E älska att dricka ur glas så när jag hällde ersättning i ett glas och lät henne dricka tyckte hon det var jättegott så då vande hon sig även vid smaken av ersättning och efter det har vi som sagt kunnat ge ersättning när hon är hungrig och jag inte ammat innan.

Zul välkommen hem!

Sole jag har en Gecko och är mycket nöjd!

• J79

Swe jag vill gärna träffas och gunga, har aldrig gungat E så det skulle vara så kul att få se vad hon tycker om det.

• J79

Jag igen...
    Föreslår vasaparken men det kanske känns långt att åka? Vi kan dricka kaffe hemma hos oss sen om man vill!

• bianca2

hej!
    vi ska till koh lanta i 2 veckor. ang vagn tror jag vi ska köpa en begagnad sulky som inte gör ngt om den går sönder. har hittar massor för runt 200 kr. jag har ju varit på koh chang po det finns inte många ställen man kan köra vagn på så jag tror det e bra att ha m något sele/babybjörn.

ang om det blev som man trodde innan. NEJ - jag tycker faktiskt det blev mycket lättare!! jag oroar mig mindre och är mycket mer avslappnad. hurra!

ang smink igen: jag använder ju bara mascara o kajal + påfest ngt glittrigt o läppglans.
    puder eller foundation har jag aldrig använt och jag tvättar bort sminket med vanlig tvål. så jag är nog inte så dyr i drift...

kan tyvärr inte följa med idag. hade varit mysigt

• Hellur

J79 och Swe - Kan tänka mig att ses idag! Gärna under eftermiddagen i så fall.

• Vivs

Hej i vackra solen! Gud vad jag ääälskar soliga höstdagar! Ska strax ge mig ut på en långprommis och bara njuta av den klara friska luften.

Till skillnad från många andra så brukar jag inte ägna så mycket tid åt olika rekommendationer och sånt. Jag testar mig fram själv, det brukar bli bra. Fast i början var jag mycket nojjigare, tvättade alltid kläder i parfymfritt osv. Nu använder jag också sensitivemedel, tycker också om när det doftar nytvättat!

Måste bara berätta att J har börjat ställa sig upp mot saker! Och det går så fort, häromdagen gjorde hon det för första gången, nu gör hon det lite då och då! Tur att jag redan hade sänkt ner madrassen i spjälsängen, det var där hon stod första gången

• J79

Då gör jag så här om ingen protesterar:

Vasaparken kl. 12:30, kaffe hos mig efteråt för de som vill!
    Swe
    J79
    Hellur
    Någon mer?

• Sole

halloj!

nu ska V få lunch och sen ska jag ut och powerwalka i solen och få lite motion!

Vivs
    J är så tidig med allt, kul!

sitter och försöker boka resa i februari emn det är ju proppfullt *suck*
    dock verkar det som vikan få nåt i slutet av januari och en månad framåt. en månad minst vill vi vara borta iallafall så jag ser fram emot att få tips och råd av er bianca och Lillie!
    har ju rest mkt i asien men inte med barn så det blir ju en ny erfarenhet

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6