• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Ginger6

Jättetack för idag gungisar och J79 för trevlig fika. Jättehärligt hem ni har!!

• Lillie74

Swe, vi köpte den på Babyland och om man köper innan 1/11 får man 300 kr rabatt på valfri Maclaren. Det finns bara en modell som har fullt liggläge och den heter Techno och den finns i två utföranden. Vi köpt den mindre av den och den kostar 2095 kr, sen kan man köpa till kudde och fluffiga grejer man sätter på säkerhetsbältet, som bara är för syns skull enligt min åsikt, för 160 kr. Det finns även en större modell men den väger typ 9 kg, i och för sig får man med dyna och åkpåse men vi ville ha en så liten och lätt som möjligt, vår väger 6 kg.

Kan vi inte ses lite tidigare i morgon?? Var ska vi ses förresten? 

• J79

Tack vad gulliga ni är! Det var så trevligt att ha er här. Tänk så stora våra barn har blivit gungar i parken.

• Hellur

Lillie - Kan närsom i morgon. Men kanske runt 13:30 tiden?

Vart ska vi ses? Dieselverkstan är inte det mysigaste men då får vi plats med alla barnvagnar. Har även varit uppe på Andys i Magasinet (samma byggnad som Willys, Systemet) det är stort där men kan vara stojigt då det är en hel del äldre barn som leker så kanske kan bli jobbigt.

Pippil8
    Zul
    Frill
    sole
    Hellur
    Lillie74

• Sole

halloj!

kan tyvärr inte följa med på bio på onsdag, ska luncha med någr gamla kursare.

förresten är det nån spm varit i Sydafrika? vi funderar på det nu istället för Thailand...

*Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Hej ståuppare, gungare och andra. Jag har varit duktig och jobbat idag, men följde med E och A in till Söder och åt lunch med en kompis. Vilket underbart väder! Men kallt.

Nu är E på fotboll, A har sovit hela kvällen (fick väcka honom vid åtta för att sätta på pyamas och ge gröt, samma sak var det igår) och jag ligger och läser framför tv:n.

Mina sminkvanor har varit väldigt enkla och är också en sån som tvättar mig med tvål och vatten på kvällarna. Men jag fick också en sån där kurs på Make up store som Swe ska gå och gick den innan vi gifte oss, och sen dess använder jag mycker mera och dyrt smink där som den lättlurade person jag är
    Är lite orolig att det ska bli samma sak när jag utnyttjar presentkortet på Tony & Guy. Sen kanske min 300-kronorsfrisör inte duger längre

• Frill

Härligt att vi är ett gäng brudar som diskuterar frisyrer och smink Tror vi får ta den där dödshjälpsdebatten snart.

• Frill

Jag igen. Om ni bloggare vill att jag lägger till er i länklistan under "vänner och bekanta" på min matblogg så säg till. Vill inte lägga ut "barnbloggar" utan att fråga.

• Zul

13.30 blir bra imorgon, vi kan väl ses på Dieselverkstaden om det är stojigt ovanför Willys?

J79: A ålar oxå runt sådär som du skriver att E gör. De två har hela tiden varit rätt lika i utvecklingen.

Jag e lycklig för jag fick ett stipendium idag, på 10 000 kr. Kommer såå väl till pass! Hoppas på ett till, och så är den här terminen räddad, inte fett precis att leva på en pappapenning.

Förresten, ni som längtar efter att jobba, det är INGET jag rekommenderar, ni kommer bara längta hem till era barn! Samtidigt förstår jag det där med hjärnstimulans, man känner sig ganska taggad faktiskt, och man har blivit effektivare på nåt sätt, finns ingen tid för onödigheter längre.

Ska bli skoj att ses!

• Plutten forever

Frill- jag har inte haft blogger förut och jag fattar inte hur man länkar. Har lagt till en länk men den syns inte på bloggen! Hur gör man? Du får gärna lägga till mig om du vill (fast det är inte rikigt en barnblogg längre)

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6