• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

j79: ändrade planer för mig! kommer gärna en sväng

• Hellur

J79 - Vi kommer, men lite senare, W sover fortfarande och han ska äta när han vaknar. Har ditt nummer så ringer när vi åker, är det ok?

• J79

Bianca och Hellur vad roligt! Jag har hört av Swe och hon kommer också. Hellur ring när du är på väg.

Vivs J är verkligen en frammåt liten tjej, så duktig! Ja det går så fort ena dagen kan de inte och så nästa är det som om de alltid kunnat det. E drar och försöker klättra efter våra fötter och ben men lyckas inte så bra. Men en dag gör hon det kanske också i sin säng, måste sänka ner botten.

• Ginger6

Hej tjejer. Jag kommer också gärna o gungar i Vasaparken!! Kanske blir lite sen för plutten sover än så länge men vaknar nog snart. Vi hörs!

• ABC08

Kommer nog också förbi vasaparken, typ runt ett halv två. Har inte ditt nr J79, men jag hittar er nog, eller ringer Swe.

• Plutten forever
    Murgrönan: trist med förkylningen! Hoppas hon repar sig snart! Och vad smart med åkpåsen, vad glad du måste blivit

Lillie74:
    Jag skulle gärna låna ut Patapumen, men alltså, jag använder den var och varannan dag, skulle inte klara mig utan den i två hela veckor! Annars skulle du gärna fått låna den. Men det är en bra investering, otroligt avlastande, går inte ens att jämföra med Babybjörnen. Du får gärna prova den vid nästa träff, jag har den alltid i vagnen. Tycker att du ska köpa en!  Patapumen är inte vadderad, men axelremmarna är det, de är jättetjocka. Tvättbar såklart. Här kan du läsa allt du behöver veta: sveali.se/product_info.php/cPath/83/products_id/189

Vivs: Vad roligt att J ställer sig upp, vad duktig hon är!

Ni som gungade i vasaparken:
    Vad roligt, hoppas ni hade det bra! Jag missade att ni skrev om det, var ute tidigt idag och promenerade. Satte Alvin i en lövhög i vita bergen och fotade (inspirerad av Sanna ) Det blev så himla fint! Sen på eftermiddagen träffade jag en kompis som har en William, 6 mån också, och gungade i Nytan. Så jag har varit ute större delen av denna soliga härliga dag! Skönt!  Och nu är Dan och handlar (med A i patapumen) så jag slösurfar lite... skönt)
    Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Tack för idag gungkompisar och för gott fika J79! Det var så fint och välstädat hemma hos er så jag fick lite städångest men också inspiration! Nu läste jag dessutom ditt flasktips, ska prova att skruva av korken åt F och servera ersättningen ur glas.

• Hellur

Tack för idag tjejer! Och tack J79 för gästfriheten och fikat. Ni har en fin lägenhet, och välstädad. W gillade att gunga, hade ett leende på läpparna hela tiden. Nu sover han i vagnen. Fortfarande!!! Somnade vid strax efter 16 och sover än i vagnen. Man blir trött av att fika och leka

• ABC08

Barnvagnsbio:
    Har nu bokat 8 biljetter längst fram i salongen så man kan lägga ner barnen där om dom vill sova. Kl. 10.15 ska dom hämtas, så kom då om ni vill ha dom platserna. Annars var det många platser kvar, så det går förmodligen bra att köpa där.

Skriver lista: Kanske har glömt nån?

Bio Sickla ons kl. 11
    ABC08
    Hellur
    Bianca
    Zul
    Ginger
    Frill
    Sole

• Vivs

Sole - ja, ibland känns J tidig och ibland sen..hon har till exempel inte fått en endaste tand än..
    Tror hon är duktig på att röra sig för att hon är så lätt!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6