• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf

Jag ska definitivt shoppa smink någon dag, jag har inte köpt något nytt på länge!
    Jag tar gärna emot tips om bra basprodukter som inte är för dyra! Jag har inte varit så nöjd med någon foundation jag har testat, så jag funderar på att prova mineral.
    Sedan behöver jag ett nytt rouge i puderform, jag har bara ett i cremeform som jag är supernöjd med, men jag vill kunna variera mig. Vilket märke ska jag välja, och vilken färgnyans?
    Och så vill jag gärna ha tips om vilken mascara som är absolut bäst! Jag har provat massor, och alla har varit bra men jag tror att det finns ännu bättre! Jag tar gärna emot tips från någon som har provat lite olika så att man kan jämföra om man har ungefär samma smak

• Fridapida

Fluffguff
    Foundation

Om du trivs med mineralmakeup så finns många varianter som inte är lika dyra som i.d.
    everydayminerals.com
    mineminerals.se

Den senare är svensk och lätt att hitta på. Svårt att säga vilken färg du ska ha, men du kan på båda ställen beställa prover innan du köper en vanlig stl.

Den bästa rougen? Vill du ha i löspuder eller fast? Jag tycker att det är svårt att tipsa om färger i ansiktet, det är så viktigt och en liten nyansskillnad kan göra stor skada. Jag tycker att MUS o FACE har bra rouger, inte så dyra. Annars gillar jag NARS, speciellt deras storsäljare Orgasm.

Den bästa mascaran?
    Jag har provat alla... nästan. Jag har en förkärlek för dyra och lyxiga märken. Så när alla hyllade Masterpiece från Max Factor så drog jag länge och väl på det, ville inte köpa... men den är nog det bästa jag provat! Den första (på många år) som jag köpt två på raken av och inte haft en festmacara som back up...

• Linny

Majestic: Nä inga valkar när jag står upp men om något sitter åt för mycket så

Lejån: Nääääääääää, grrrr!

Fridapida: Tack men jag tror inte det är så assymetriskt egentligen. Kanske luras lite av bilden. Det är längre framtill än bak och syns mer ju mer man lutar huvudet framåt förstås. Va, hur mycket lägger du på mat på en månad?? Inte mer än 500? Här går det åt ca 3000 per person

Fluffguff: Jag vill verkligen rekommendera mineralsmink från Everydayminerals. www.everydayminerals.com
    Det är bra att börja med och känna sig fram för det är inte så dyrt som mycket annat. De har massor av nyanser på foundation, rouge osv. Man kan läsa sig till vilka man passar i och välja några stycken. I ett "everydaykit" för 35 dollar (ca 300 spänn) får du välja 2 borstar, 2 foundations, 2 rouge, 1 concealer och 1 finishing dust!!!!!!!!!!!!! Du tar de färger du vill prova. Du kan också beställa ett samplekit och då får du små burkar med 3 olika foundations och 2 rouge tror jag. Vilka nyanser väljer du helt själv. Jag gillar MaxFactor jättemycket när det gäller mascara. Just nu har jag stretch.

• Fridapida

Linny

Jag kanske lägger lite mer... men jag är student och äter inte så lyxigt. Fin mat äter jag tillsammans med min kille hemma hos honom , vi är tillsammans igen. Vi bor på olika orter så vi ses på helgerna.

Asymetrisk eller ej, det var jättesnyggt! En kortare frisyr ramar in ansiktet snyggare.

• Fluffguf

Fridapida och linny: Tack så jättemycket för era tips! Det finns så mycket att välja på, så det är alltid bra att höra vad andra tycker! Jag ska kolla upp det direkt!

• Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-09-13 13:28:18 följande:
    Fridapida och linny: Tack så jättemycket för era tips! Det finns så mycket att välja på, så det är alltid bra att höra vad andra tycker! Jag ska kolla upp det direkt!
    Ja, det finns så mycket!
    Men det är därför det är så bra med den här tråden.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-09-13 13:29:30 följande:
    Ja, det finns så mycket!Men det är därför det är så bra med den här tråden.
    Ja, det är superbra, man kan ju omöjligt testa allt som finns
  • Linny

Fridapida: Nä du har rätt, jag gjorde inte det heller när jag var student. Inte som nu. Men jag älskar att laga mat så jag åt nog inte som andra studenter heller i och för sig Smink och mattokig alltså Kul att du gillade frisyren. Känns rätt bra faktiskt. Jag har inte ångrat mig än

Fluffguff: Ja den här tråden är jättebra! Hoppas du hittar något du gillar!

• Lejån

Någon som har känsliga ögon? Och tips på mascara?
    Jag kliar ihjäl mig av de flesta mascaror vilket resulterar i att jag ser ut som en tvättbjörn relativt snabbt.
    Köpte MUS sensitive eyes... skit, kliar ju som f*n. *butter*

Svar på tråden Smink Smink Smink!