• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-13 11:16:53 följande:
    Majestic: Får väl prova igen då Fast du har bergis en annan snyggare kropp än mig. Jag har ju mjuk mage efter bebisbärande som inte blir fast igen Har aldrig gillat hög midja innan men nu kändes det lite coolt.elma: Shit! Jag som inte borde..
    Jag har också mage efter bebisbärande men den har tack och lov gått tillbaka till sitt ursprungliga form,ej helt och hållet dock men jag är nöjd. Men jag har blivit bredare om höfterna känns det som, har en skinn jacka som jag inte kan knäppa igen*tokigt värre* 
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Linny

Majestic: Jo min har också gått tillbaka till sin ursprungliga form, eller till och med mindre. Jag gick upp 15 och ner 25. Men det är ju ändå mjukare än förr så det blir ändå valkar lättare tycker jag. Trist med saker som inte passar. Nudie är rätt dyra förresten va?

Åh, jag vill ha lite av skuggorna, men inte 25 stycken.. Kanske man ska sambeställa.. Lejån?

• Majestic
    Linny- Jag har också gått ner alla mina grav kilo och lite till*nöjd* men har inte så många valkar faktiskt. Jag skulle vilja ha några skuggor från PL men jag har köpstopp som sagt, har dessutom handlat massor under semesterns gång !!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Lejån

Linny:
    åh, gissa vem som skickade iväg en beställning för TRE dagar sedan!?!? *grrrrr*

• Fridapida
    DEB skrev 2007-09-12 21:55:53 följande:
    Angående penslar och foundation... Är det inte lättare att jobba ut det med fingrarna?
    Nej verkligen inte! Jag använder fingrarna ibland, men på fingrarna finns fett och man värmer skuggan och då blir resultatet annorlunda än med borste. Det beror på hur man vill ha sminkningen. Men när jag ska sudda och fixa så vill jag ha borstar.
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-09-13 04:45:09 följande:
    jag tvättar också mina penslar med schampo och balsam, fast ibland blir det med penselrengöring och ibland med yes.idag ska jag ut på mitt första uppdrag. ett samarbete mellan MUS, fotografer och frisörer har jag fattat det som.. är så nervös!är det nån som vet hur man får bort fetsmink typ concealer från kläder? går det ens??
    Nej det går nog inte... någon som har tips? Jag lyckade spilla ut massor flytande foundation på en helt ny vit kjol för något år sedan... har nog provat allt... fetsmink är nog ännu svårare.
  • Fridapida
    DEB skrev 2007-09-12 21:55:53 följande:
    Angående penslar och foundation... Är det inte lättare att jobba ut det med fingrarna?
    oj jag läste fel... tänkte skuggor. Jag använde inte fingrarna när jag la flytande foundation, jag använde en fuktad svamp. Gillar inte för täckande resultat.
  • Fridapida
    Pokergirl skrev 2007-09-12 21:58:50 följande:
    Fridapida: har du inte upptäckt att Japonesque även finns här i Sverige. Du hittar dom hos satine.se till billigare peng än från England, bara ett litet shoppingtips!
    Bra! Tack för tipset!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-13 09:02:02 följande:
    ps: Jag klippte av mig håret igår men vet inte om detta är frisyren jag ska ha. Ni får gärna komma med synpunkter om ni vill! Finns i mitt galleri under "Jag"
    Snygg frisyr! Gillar den asymetriska klippningen.
  • Fridapida

Jag beställde en Angel blush brush från Japonesque... gick på 30 pund... för mycket för en borste den här månaden! Det var mer än jag la på mat... Men jag ville ju ha den, så nu sitter jag här och väntar.

Svar på tråden Smink Smink Smink!