• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-13 09:02:02 följande:
    ps: Jag klippte av mig håret igår men vet inte om detta är frisyren jag ska ha. Ni får gärna komma med synpunkter om ni vill! Finns i mitt galleri under "Jag"
    Snyggt Linny !! Men vilka jenas köpte du igår*undrar*
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Linny

Tack

Jag köpte Crocker mörktmörkt blå med dubbelstretch och slim fit. Jättehög midja. Satt sketasnyggt! Gillar inte slimfit egentligen då jag har så stora fötter Men i höga stövlar är det fint!

• Majestic
    Linny skrev 2007-09-13 10:54:17 följande:
    Tack Jag köpte Crocker mörktmörkt blå med dubbelstretch och slim fit. Jättehög midja. Satt sketasnyggt! Gillar inte slimfit egentligen då jag har så stora fötter Men i höga stövlar är det fint!
    Måste också skaffa ett par nya jeans,svarta vill jag ha . Koola Anna, Nudie eller Fornarina får de nog bli!!
  • Linny

Jag testade massa andra coooola märken. Men dessa satt faktiskt som ett smäck.
    Trodde nudie och några andra skulle sitta bra men inte på mig inte. Dessa fanns i svart och grått också.

• Majestic

Nudie sitter bra på mig, har ett par ljusblåa med inte så högmidja och de sitter SUVVE !!

• elma

hej alla. har ni uppmärksammat att PL har sale: 25% (klipper in från ett annat forum)

Storewide 25% off sale!!!
    3 days
    September 13th - September 15th
    Spend $25.00 dollars or more and receive a 25% refund on your product total.
    Date on submitted order will determine eligibility.
    Once your order is received and printed for processing, you will receive your refund on
    product total only.

This is storewide, so no restrictions on any of the items!! WOW!!!

• Majestic
    elma skrev 2007-09-13 11:11:48 följande:
    hej alla. har ni uppmärksammat att PL har sale: 25% (klipper in från ett annat forum)Storewide 25% off sale!!!3 daysSeptember 13th - September 15thSpend $25.00 dollars or more and receive a 25% refund on your product total.Date on submitted order will determine eligibility.Once your order is received and printed for processing, you will receive your refund onproduct total only.This is storewide, so no restrictions on any of the items!! WOW!!!
    Näää, nu är det köpstopp för mig framåt julen nån gång. Ett par svarta jeans och en Muffin att sätta tänderna i !! Sen är jag redo att möta hösten!!
  • Linny

Majestic: Får väl prova igen då Fast du har bergis en annan snyggare kropp än mig. Jag har ju mjuk mage efter bebisbärande som inte blir fast igen Har aldrig gillat hög midja innan men nu kändes det lite coolt.

elma: Shit! Jag som inte borde..

• Linny

fast 25 dollar är mycket att spendera där. Det är minst 25 skuggor. Lite väl när jag redan har 36 bara därifrån

• elma

jag använder både kabuki och en flawless(foundationborste) till mina mineralfoundations, lägger oftast på med flawlessborsten och sedan arbetar in lite extra med kabukin.

kan även rekommendera en angeled facebrush, helt underbar till bla. i.d:s radience och rouge. Sen har jag en eye-kabuki som jag verkligen tycker varit värd sina pengar till basskuggan jag lägger på hela ögonlocket!

har även en flattop-buffer till foundation (mellanting mellan kabuki och foundationborste???)

Är ni på jakt efter nya borstar kan jag än en gång slå ett sklag för Lumieres pre-buy på borstar, helt otroliga och till ett otroligt bra pris!

Va jag babblar, nu ska jag springa iväg till föreläsning igen, var ju bara tvungen att stilla mitt behov lite och titta in!

Svar på tråden Smink Smink Smink!