• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • elma

fluffguf:
    lily lolos mineralsmink finns i Sverige och det är också jättebra, jag asdiggar deras finishing dust (flawless silk)och deras ögonskugger är också bra, man kan beställa från waterbellis och även de erbjuder prover.
    daisys.e-butiken.se/

• Fluffguf

Elma: Tack för tipset! Jag tittade lite på sidan, och det var ju riktigt bra priser! Jag kanske ska testa något därifrån.

• elma

fluffguff: jag är nöjd med min foundation och finishingdust därifrån. Waterbellis tar samma pris som om man skulle beställa direkt från Storbritanien. Färgerna är dock lätare att se på:
    www.lilylolo.co.uk/lily-product1.php

Släng iväg ett mail till waterbellis, med info om din hudfärg och vilka färger du vill testa så skickar hon några små, små prover till dig. De räcker knappt till att testa men man får se färgen och kan kladda lite

• neoaliya

Har just gjort en jätte fin sminkning. Anv meteor från mus, aubergin från face och en eyedust från face (lila/rosa). Blev jättefint. Tog fram kamera, men det är fan ingen ide att lägga ut nån bild för det syns INGET!!!

• neoaliya

Cheerful heter dusten från face, suuupersnygg

• elma

neoalyia: känner igen det där, har lagt en rosa sinkning idag och tog en bild i morse, men det syns nästan inget på den, jag ser nästan osminkad ut på den men i verkligenheten är syns det desto mer, blev nöjd! Använde mig av 3 st olika rosa toner från Lumiere och Meow! Plus en brun so liner.

• Linny

neoaliya: Jo lägg ut ändå! Snälla!

Det är ju det jag har sagt. Ibland ser sminkningarna mörkblå ut även om de är mörkgrönblåa. Ibland syns de nästan inte alls trots att de är jättemörka.

Så snälla lägg in ändå, jag vill jättegärna kika!

• Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-13 13:27:08 följande:
    LinnyJag kanske lägger lite mer... men jag är student och äter inte så lyxigt. Fin mat äter jag tillsammans med min kille hemma hos honom , vi är tillsammans igen. Vi bor på olika orter så vi ses på helgerna.Asymetrisk eller ej, det var jättesnyggt! En kortare frisyr ramar in ansiktet snyggare.
    Fridapida- Jag känner igen det där om att man inte äter lyxigt som student. Man får snåla som fan, men ibland köpte jag hellre smink än mat*dummis*

Trevligt att killen och du hittade tillbaka till varann!!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-13 16:59:32 följande:
    Fridapida- Jag känner igen det där om att man inte äter lyxigt som student. Man får snåla som fan, men ibland köpte jag hellre smink än mat*dummis*Trevligt att killen och du hittade tillbaka till varann!!
    Smink är mycket roligare än mat! Det är vad jag lägger mina sista kronor på.
    Jo, jag gav honom en ny chans, men det blir den sista. Han har nämligen varit sjukt beroende av WoW (dataspel) och blev hur tråkig som helst. Spelade varje ledig minut... Nu har han slutat, vi får väl se... Men jag hoppas så klart att han håller vad han lovat.
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-13 17:07:08 följande:
    Smink är mycket roligare än mat! Det är vad jag lägger mina sista kronor på. Jo, jag gav honom en ny chans, men det blir den sista. Han har nämligen varit sjukt beroende av WoW (dataspel) och blev hur tråkig som helst. Spelade varje ledig minut... Nu har han slutat, vi får väl se... Men jag hoppas så klart att han håller vad han lovat.
    Fridapida-Min man kommer nog lämna mig snart, sitter här titt som tätt och spenderar massor med pengar på Smink*asg*

Måste nog ta och testa Masterpiece från Max Factor, trots att jag är lite skeptisk!!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!