• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Jambosana

Jag är HELSÅLD på id. mineralpuder. Började för drygt en månad sen och kommer ALDRIG att byta. Den är ju precis så fantastisk som alla säger. Har problemhy och det har blivit bättre!

I'm in love!

• Fridapida
    Jambosana skrev 2007-09-13 17:50:22 följande:
    Jag är HELSÅLD på id. mineralpuder. Började för drygt en månad sen och kommer ALDRIG att byta. Den är ju precis så fantastisk som alla säger. Har problemhy och det har blivit bättre! I'm in love!
    Visst är det underbart! Jag är såld jag med.
  • Billy och Jag

på mineminelars får man ju en kabuki och grund för 299 kr.. kan det vara nått??

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-13 19:03:49 följande:
    Dagens sminkning inlagd!
    Linny- Snyggt som vanligt !! Vad är Mercury för nåt skugga eller dust, vilken färg är de??

Åååh, din gosse är såååå söt !!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Linny

Majestic: Tack och Tack igen Ja partisk som man är så tycker jag också han är jättesöt! Mercury är en dust och är ljust silverfärgad.

• Schnauser

Är lite DESPERAT! Är SÅ trött på mina mörka ringar under ögonen. Ett ärftligt drag tyvärr, som inte åtgärdas med sömn. Inte kul att ständigt få höra att man ser trött ut.

Nu har jag stick från Yves Rocher som känns lite för smetigt och "tungt" att ha under ögonen. Tar lite på fingrarna och duttar försiktigt runt ögonen, men det ser inte så bra ut. Jag har väligt tunn och känslig hy under ögonen och lite fina linjer.

Vilket smink ska jag använda för att dölja de mörka ringarna? Är det någon som har några bra tips? Någon/något väldigt lätt, men ändå täckande kräm/stick/mousse?

Cibi condimentum fames
  • neoaliya

Äh, la in en bild, men som sagt dt ser ju ut som att jag är nästan osminkad. Hallåååå vart är mina ögonlock??? Försök ignorera mina sår i ansiktet som jag fått då doktor laser gått lös

• Linny

Neoaliya: Det är alltid svårt att se när bilden är suddig. Då försvinner färgerna ännu mer. Tror säkert det är jättefint, men som sagt mycket försvinner när man tar kortet. Jag har mycket på mig och ändå tycker många att jag borde ha mer mascara/eyeliner när de ser korten. men i verkligheten hade det nog blivit lite väl (i alla fall på jobbet)

Svar på tråden Smink Smink Smink!