• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • LMK

Japp, nu har jag gjort det igen: shoppat smink!
    Kunde inte hålla mig utan drog iväg en beställning till PL på fler skuggor... Det ÄR ju så kul att testa & fixa.
    Valde denna gång en del färger som kompletterar de jag redan har samt några ljusa.

- Hello My name is LMK and I'm a makeupaholic...

• Billy och Jag

tjoho.. nu har jag beställt en Dior foundation.. en kompakt.. Får de om det är nått.. är inte helt nöjd med min mary kay.. kanske till vardags, men inte fest. Köpte ju en face foundation på tradera (ny så klart ) förut men den kom bort i posten.. Eller vad som nu hände.. Grr..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Hallontrollet

Nu vill jag ha hjälp eftersom jag är helt ny (nästan) på detta med smink!

Någon som orkar berätta hur ni lägger en "vanlig" makeup.
    Alltså från primer till ögonskugga typ..
    I korta drag alltså.
    Typ vilken ordning ni gör det..
    Och så tänkte jag fråga, om man har en foundation, "måste" man ha ett puder då?
    Tar tacksamt emot alla tips som finns!!
    Kram på er och TACK (eller inte) för att ni fått in mig på detta spår och på typ 3 dagar gjort mig jätte fattig med beställningar från PL och lite tradera
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-12 15:29:16 följande:
    Majestic: jag funderar på en sidfot.. vad tror du om Pink Lady? Det skulle passa mig??
    Hello Pink Lady*vinkar*
    Pink makes me puke!!
  • lilja71

Hello!! du förkylda kvinna som ropar!!

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-12 17:35:41 följande:
    Hello!! du förkylda kvinna som ropar!!
    Hahahaha, du är såååå lolig och söt !!
    Pink makes me puke!!
  • Billy och Jag

Hallontrollet: jag gör så här: Rengör huden, smörjer, smetar på cover all mix från MUS på ställen där jag vill dölja eller framhäva. Smetar på eyeprimer på ögonlocken. låter det torka. lägger foundation. Lägger ögonskugga och sen kanske eyeliner.. maskara och sist rouge  
    Det är en vardagsmake.. Men i det stora hela gör jag så.. till fest ungefär samma men kanske starkare färger osv..

Jag använder inte primer i hela ansiktet eller puder.. inte för att jag inte behöver utan för att jag inte fått tummen ur och köpt än... Ett puder ska jag definitift köpa snart..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • lilja71

Alltså jag är så nyfiken på dom två paint-pot skuggorna du köpte för ngn vecka sedan. Kan du inte lägga ut en bild snart?????  Kyss

• Hallontrollet

Tack för ditt svar!

Blir de bättre och finare med både foundation och puder?
    Tänkte införskaffa mig både puder och ny foundation.
    Vill dock inte lägga en förmögenhet på det men känner att dom inte är lika kunniga på att veta vilken färg man behöver på tex Kicks.
    Några förslag på hur ja ska lösa mitt dilemma?? :)
    Lone Star State skrev 2007-11-12 17:37:24 följande:
    Hallontrollet: jag gör så här: Rengör huden, smörjer, smetar på cover all mix från MUS på ställen där jag vill dölja eller framhäva. Smetar på eyeprimer på ögonlocken. låter det torka. lägger foundation. Lägger ögonskugga och sen kanske eyeliner.. maskara och sist rouge   Det är en vardagsmake.. Men i det stora hela gör jag så.. till fest ungefär samma men kanske starkare färger osv.. Jag använder inte primer i hela ansiktet eller puder.. inte för att jag inte behöver utan för att jag inte fått tummen ur och köpt än... Ett puder ska jag definitift köpa snart..
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
Svar på tråden Smink Smink Smink!