• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf

Hallontrollet: Jag bor i göteborg, men jag är nog inte till mycket hjälp tyvärr, jag är själv nybörjare på det här! Men på Åhlens city i Göteborg finns ju ungefär alla sminkmärken man kan tänka sig, och det finns kunnig personal.

• Hallontrollet

Åh jag skall ju in till stan imon, skall kolla om jag hinner smita förbi där då.

tack så mycket!
    Fluffguf skrev 2007-11-13 12:15:56 följande:
    Hallontrollet: Jag bor i göteborg, men jag är nog inte till mycket hjälp tyvärr, jag är själv nybörjare på det här! Men på Åhlens city i Göteborg finns ju ungefär alla sminkmärken man kan tänka sig, och det finns kunnig personal.
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Hallontrollet

Åh där blev man idiotförklarad :P

hi hi
    Jo men då hänger jag med lite mer :)
    Majestic skrev 2007-11-13 12:08:28 följande:
    Hallontrollet- EM= Everyday Minerals?!!Ska vi ha en förkortningskurs för dig??MUS- Make up storeBUS- Brun utan solEM- Everyday MineralsUD- Urban DacayPL- Purelux cosmetics
  • Majestic
    Hallontrollet skrev 2007-11-13 12:18:48 följande:
    Åh där blev man idiotförklarad :P hi hi Jo men då hänger jag med lite mer :)
    Hallontrollet- Nej då, man behöver en liten förkortningskurs . Nå, beställde du från Everyday Minerals och hur betalade du??
    Pink makes me puke!!
  • Hallontrollet

Skrev ju att jag betalde med kort och beställde där ifrån igår kväll.

Nehe nu blir det lite youtube sminkningar :)
    Majestic skrev 2007-11-13 12:22:39 följande:
    Hallontrollet- Nej då, man behöver en liten förkortningskurs. Nå, beställde du från Everyday Minerals och hur betalade du??
  • Majestic
    Hallontrollet skrev 2007-11-13 12:25:41 följande:
    Skrev ju att jag betalde med kort och beställde där ifrån igår kväll. Nehe nu blir det lite youtube sminkningar :)
    Okej!!
    Pink makes me puke!!
  • Linny

Tjolahopp på er!

Idag kör jag två färger; Your ladyship (skitbra basskugga..använder den jämt nu ju)
    och sedan Dark Soul. Än så länge ser det bra ut liknar inte förödelsen igår..

Hallontrollet: Som du ser så gör vi alla i lite olika ordning. Det går ju Huvudsaken är att du inte lägger puder innan foundation (förutom om det är mineralpuder och mineralfoundation kanske) och primer efter allt smink typ Kan ju också vara smidigt att ta kajal innan mascaran

Men om man tar concealer innan eller efter foundation är nog en smaksak. Jag tycker att den försvinner lite, av borstandet, om jag tar den innan foundation tex.

• Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-13 12:12:41 följande:
    Kanske skall spara ihop pengar och gå till Make up store och få hjälp där?!
    Fast problemet är att jag vill ha det NUU :)
    Skall testa det jag har hemma och se om det funkar!
    Hittade nått gammalt puder som jag skall testa över min Loreal translucide healthy glow makeup foundation..
    Vet du om den är bra?

TACK för dina svar!
    Du anar inte vad glad jag blir för all hjälp i denna djungel :)
    Det är bättre att köpa bra smink på en gång. Men jag tror nog att Make up store o L'Oreal inte skiljer sig så mkt. MEN jag tycker nog att FACE har bättre bas än MUS. FACE finns i GBG. Kolla in hos dem. De finns i Arkaden, på Vallgatan (tror jag) och längre upp på avenyn.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-13 12:43:54 följande:
    Men om man tar concealer innan eller efter foundation är nog en smaksak. Jag tycker att den försvinner lite, av borstandet, om jag tar den innan foundation tex.
    Håller med dig där. Jag tycker att det även beror på vilken concealer jag använder. MUS cover all tar jag ALLTID innan, mineralconcealer tar jag ibland efter. Det beror även på vad jag ska dölja, ringar under ögonen = concealern först, finnar = concealer först, röda partier = concealer efteråt (eftersom foundationen ofta döjler lagom).
  • Hallontrollet

Skall till GBG imon så jag kanske tittar in på FACE då och ser hur deras priser ser ut.

Och ber om hjälp.
    Kan man köpa FACE saker på nätet?
    För om jag får hjälp med färg osv imon kan jag ju beställa på nätet när plånboken tillåter!
    Fridapida skrev 2007-11-13 13:00:57 följande:
    Det är bättre att köpa bra smink på en gång. Men jag tror nog att Make up store o L'Oreal inte skiljer sig så mkt. MEN jag tycker nog att FACE har bättre bas än MUS. FACE finns i GBG. Kolla in hos dem. De finns i Arkaden, på Vallgatan (tror jag) och längre upp på avenyn.
Svar på tråden Smink Smink Smink!