• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Hallontrollet skrev 2007-11-13 13:04:21 följande:
    Skall till GBG imon så jag kanske tittar in på FACE då och ser hur deras priser ser ut. Och ber om hjälp. Kan man köpa FACE saker på nätet? För om jag får hjälp med färg osv imon kan jag ju beställa på nätet när plånboken tillåter!
    Hallontrollet- Kolla på www.facestockholm.com !!
    Pink makes me puke!!
  • 02 05

OT, men jag behöver eran hjälp.

Håller på o planerar för bröllop för fullt som vi ska ha i Maj.

Vi ska antagligen göra en egen gästbok o behöver lite inspiration.
    Vi ska köpa en fin pärm och kopiera upp färdiga papper med frågor o sätta in och ha en polaroid kamera bredvid som man använder o sätter in fotot.

Frågor som jag än så länge kommit på/hittat är:

Namn: (och ruta för foto)
    Min relation till brudparet:
    Jag kom till bröllopet ihop med:
    Min oufit i dag:
    Mitt första minne av bruden:
    Mitt första minne av brudgummen:
    Mitt bästa minne av bruden/brudgummen:
    Så här skulle jag beskriva brudparet med tre ord:
    Några ord från mig till brudparet:
    Tips till brudparet:

Några mer bra frågor? Tacksam för all hjälp.

Precis byt till mig en Lily Lolo stardust på Prettys bytessida, använder den som ögonskugga idag, super nöjd med den!
    Någon som har en sån? Vad kan man mer använda den till för utom som skugga?

• Hallontrollet

Jag håller på att ge upp.

Mina sminkningar blir inte i närheten så bra som era och jag har så torr hud att foundation ser konstigt ut på mig!!
    -gråter floder-
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Honey1982
    Hallontrollet skrev 2007-11-13 16:20:15 följande:
    Mina sminkningar blir inte i närheten så bra som era och jag har så torr hud att foundation ser konstigt ut på mig!!

-gråter floder-
    har du testat fuktspray? vad använder du för dagkräm? det kan ju vara så att den du använder inte är rätt för den hudtyp som du har.
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-13 16:20:15 följande:

-gråter floder-
    Men herregud! Tänk så här: Nu kan du ju bara bli bättre! Det man behöver är bra smink och mycket tid o mer träning! Genom att ha roligt o glittrigt smink så ser alla sminkningar snyggare ut! Glittrer har inget med färdighet att göra. MEN du måste hitta vad som passar dig.

ANG torr hud... exfoliera regelbundet och smörj in men en bra creme. Är man torr måste man ha en creme med mycket fukt, inte fett. Dermalogica har kanon bra produkter. Smakar det så kostar det, tyvärr...

Ge inte upp! Du kommer hitta produkter du trivs med. Införskaffa en fetare nattcreme.
  • Hallontrollet

har inte testat fuktspray.

Använder Lumene arctic aqua 24 deep hydration moisturizer.
    Vet du någon annan bra som funkar som inte är för dyr?
    Någon som har samma problem med sin hud?
    Har röda partier och små finnar som poppar upp mest hela tiden tycker jag.
    Har testat:
    Garnier skin naturals Pure Daily Gel Wash
    och
    Loreal Pure Zone
    Men tycker inte det blir mycket bättre.
    Hur är det med Clerasil är det bra?
    Honey1982 skrev 2007-11-13 16:23:10 följande:
    har du testat fuktspray? vad använder du för dagkräm? det kan ju vara så att den du använder inte är rätt för den hudtyp som du har.
  • Hallontrollet

Åh jag ger upp så lätt.

Hoppas mina saker från PL kommer i veckan så jag kan testa lite.
    Köpte några glitter historier från Tradera igår och väntar även borstar jag köpt därifrån.
    Exfoliera var typ skrubba eller?
    Vad skall jag använda för produkter när jag exfolierar?
    En fet nattkräm skall alltså önskas i julklapp :)
    TACK!!!!
    Fridapida skrev 2007-11-13 16:28:08 följande:
    Men herregud! Tänk så här: Nu kan du ju bara bli bättre! Det man behöver är bra smink och mycket tid o mer träning! Genom att ha roligt o glittrigt smink så ser alla sminkningar snyggare ut! Glittrer har inget med färdighet att göra. MEN du måste hitta vad som passar dig.ANG torr hud... exfoliera regelbundet och smörj in men en bra creme. Är man torr måste man ha en creme med mycket fukt, inte fett. Dermalogica har kanon bra produkter. Smakar det så kostar det, tyvärr...Ge inte upp! Du kommer hitta produkter du trivs med. Införskaffa en fetare nattcreme.
  • Fluffguf

Hallontrollet: Ge inte upp, det behövs massor av träning! Jag kan iofs inte så mycket heller, men jag håller med fridapida om att skimmer gör att det ser proffsigare ut. Jag var så otroligt imponerad av alla skimriga sminkningar som jag såg här i tråden, men sedan jag fick mina PL-skuggor kan jag göra liknande själv
    Jag hade också mycket problem med att min hud blev torr under foundationen, så jag bytte till en fetare ansiktskräm. Jag använder bara budgetprodukter, fattig som jag är, jag kör med niveas young någonting i pannan där jag har lätt för att bli fet, och l'oréals happyderm i resten av ansiktet. Jag köpte happyderm i våras, men var inte nöjd med den då, jag tyckte att den var för fet. Men under mineralsminket blir den perfet!

• Honey1982

Hallontrollet - Garnier Nutrionist är en bra budgetkräm! Annars tycker jag väldigt mycket om Cliniques krämer också.

Svar på tråden Smink Smink Smink!