• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • k girl

Solstrålen: Jag brukar grunda med en ljus ögonskugga. Jag lägger en mörk ögonskugga i en triangel på den yttre halvan av det rörliga ögonlocket och i globlinjen (ev blir det en tredje skugga där). Så lägger jag en highlighter precis under ögonbrynet.

• solstraalen

Ingen av er som har lust att fota stegvis när ni sminkar ögonlocken?
    Så mkt lättare att se på bild å förstå vad ni menar

Jag skulle iaf uppskatta det till 1000 Förmodligen fler nybörjare oxå

Mamma till Anton 9910-,Saga 0512- och Josef 0706-
  • Knott

Efter eye primer brukar jag ta den ljusare skuggan på hela locket. Sedan en mörkare antingen längs franskanten på yttre halvan och tona upp mot globlinjen, alt. mer i den yttre triangeln och med tydligare markering av själva globlinjen. Ibland tonar jag med en tredje skugga mellan globlinjen och inåt/nedåt, mot inre ögonvrån. Till sist highlighter under ögonbrynet.

• solstraalen

Hitta superbra förklaring på isadoras hemsida, men jag är inte helt hundra på de här med globlinjen=)

Mamma till Anton 9910-,Saga 0512- och Josef 0706-
  • Linny
    solstraalen skrev 2007-11-28 19:48:29 följande:
    Ingen av er som har lust att fota stegvis när ni sminkar ögonlocken?Så mkt lättare att se på bild å förstå vad ni menar Jag skulle iaf uppskatta det till 1000 Förmodligen fler nybörjare oxå
    Jag vågar inte, för jag är så fumlig Det ser alltid för jävligt ut ända tills det är klart liksom
  • Knott

Solstraalen: om man känner med fingret från ögonbrynet och ned så är globlinjen ungefär där benet "slutar" och själva ögonhålan börjar. Beroende på om man har djupt liggande ögon eller inte, eller om man har "plufsiga" ögonlock eller ej så syns den olika tydligt.

• Linny

Solstrålen: När du har ögat öppet så har du ett veck alldeles nedanför ögonbrynsbenet (heter den ens så?). När du blundar syns det kanske inte så bra, men du ser exakt var det är, när du öppnar ögat. Där ska du måla den mörkaste skuggan..

• Knott

He he, ja det är svårt att förklara!!

Svar på tråden Smink Smink Smink!