• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Här kan du rätt bra se hur hon lägger den mörka i globlinjen. Jag brukar lägga det som ett v så att det ligger utmed fransraden också.

">

• Linny

Lite galna färger kanske, men här ser du hur man kan lägga tre skuggor

">

• FruLidgren

Ni som kan detta med mineralsmink...har använt deras foundation och rouge ett tag nu och älskar det! Nu har jag fått hem ögonskugga, hur gör jag med den? Bara svepa på? Har för mig att jag lästa nånstans att man ska fukta borsten först?

♥Tess♥Micke=Elias♥ www.nogg.se/lillfisen
  • Linny
    Fru Lidgren skrev 2007-11-28 20:42:40 följande:
    Ni som kan detta med mineralsmink...har använt deras foundation och rouge ett tag nu och älskar det! Nu har jag fått hem ögonskugga, hur gör jag med den? Bara svepa på? Har för mig att jag lästa nånstans att man ska fukta borsten först?
    Vet inte vilket märke du använder, men de flesta går att använda både torra och våta. Det bästa är att ha en primer under (eller ev. en krämskugga i neutral färg) så att det fäster och sitter kvar hela dagen. Jag använder alltid skuggorna torra och duttar/borstar lätt på skuggan. Svepar man på den så sitter den inte riktigt, utan man får jobba in den.
  • Linny

HAHA, hoppsan vad jag svarar på frågor nu. Ni behöver inte lyssna på mig alls. Jag är inte speciellt bra på detta utan lär mig av alla andra här i tråden. Men lite har jag nog snappat upp Men som sagt, nu får jag sluta terra här i tråden så fler hinner svara

• FruLidgren
    Linny skrev 2007-11-28 20:45:55 följande:
    Vet inte vilket märke du använder, men de flesta går att använda både torra och våta. Det bästa är att ha en primer under (eller ev. en krämskugga i neutral färg) så att det fäster och sitter kvar hela dagen. Jag använder alltid skuggorna torra och duttar/borstar lätt på skuggan. Svepar man på den så sitter den inte riktigt, utan man får jobba in den.
    Jag använder mest Everyday minerals
    ♥Tess♥Micke=Elias♥ www.nogg.se/lillfisen
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-28 20:47:08 följande:
    HAHA, hoppsan vad jag svarar på frågor nu. Ni behöver inte lyssna på mig alls. Jag är inte speciellt bra på detta utan lär mig av alla andra här i tråden. Men lite har jag nog snappat upp Men som sagt, nu får jag sluta terra här i tråden så fler hinner svara
    Du kan ju hur mycket som helst! Och att jag inte kan så mycket jämfört med er stoppar mig inte från att svara Smink är ju ingen exakt vetenskap, så det är ju knappast som att man kommer att svara fel... Och jag antar att alla vi som hänger i den här tråden kan mer om smink än genomsnittspersonen
  • Linny
    Fluffguf skrev 2007-11-29 01:43:31 följande:
    Du kan ju hur mycket som helst! Och att jag inte kan så mycket jämfört med er stoppar mig inte från att svara Smink är ju ingen exakt vetenskap, så det är ju knappast som att man kommer att svara fel... Och jag antar att alla vi som hänger i den här tråden kan mer om smink än genomsnittspersonen
    Jo det har du rätt i, vi kan nog mer än genomsnittet Menade inte att man inte ska svara om man inte är expert typ, utan bara att jag skrivit så många svar och ändå är jag rätt ny ändå. Inte för just ögonskuggor och sånt, men tex. har jag precis börjat med ansiktsprimer, bättre ansiktskrämer, exfoliering (utan sång) osv
  • Knott

Linny: "exfoliering (utan sång)" - ??? You lost me. Que?

Svar på tråden Smink Smink Smink!