WT-namn??????
Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....
Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....
Det är bara att öppna ögonen och acceptera att vi har samhällsklasser. Det har alltid varit så och kommer förmodligen också alltid att vara så.
Och inom klasserna så finns det namn som är mer populära än andra. Och eftersom dom namnet representerar de sammhällsklasserna så blir namnet per automatik wt.
Om vi tar namnet Liam tex.
Liam är väldigt populärt hos många yngre och outbildade.
Det är ett faktum att många av dom barnen, absolut inte alla, kommer att ha en mindre bra uppväxt och hamna inom de kriminella och outbildade kretsarna.
Därför kommer säkert många företag och liknande ha en viss syn på de som heter Liam. De är helt enkelt vana vid att de kanske inte är så bra.
Alltså blir man faktiskt dömd för enbart sitt namn.
Och ja det är dumt och det är orättvist men det är så världen fungerar, alla har fördomar.
Så på ett sätt förstår jag att man kanske inte väljer Liam eller liknande namn till sina barn för att kunna ge dom bättre möjligheter i framtiden.
Jag skulle själv inte vilja döpa mitt barn till några av de här namnen pga att jag inte vill att mitt barn ska bli dömd just enbart pga sitt namn.
Detsamma gäller för utländska namn, som mohammed och liknande.
Aldrig att jag skulle döpa mitt barn till något utländskt, då många arbetsgivare bara läser på namnet, ser att det är utländskt och sen bara lägger ifrån sig papprena och kollar på nästa.
Det är svårare att få jobb med sådana namn helt enkelt och det är ingenting jag önskar mitt barn
Nu förstod jag inte???
(kolla inlägg 44 i denna tråd)
Egentligen är de väl inte det faktum att vi har olika samhällsklasser som är problemet (?) utan att folk dömer andra för att de har en annan bakgrund.