• Fröken svår

WT-namn??????

Vad är WT-namn?? Nyfiken i en strut....

• Svar på tråden WT-namn??????
  • En liten katt
    IHateYourFace skrev 2007-09-13 23:14:00 följande:
    Egentligen är de väl inte det faktum att vi har olika samhällsklasser som är problemet (?) utan att folk dömer andra för att de har en annan bakgrund.
    Ja men då kan man ju helt enkelt låta bli att använda uttrycket white trash och tala om klasser i stället under namndiskussionerna.
  • heku

Samhällsklasser JA visst, men hur svensson aktigt är det inte att döma efter namn.

Menar att ett namn är ett namn.... Att min son heter Kevin har inget att göra med att vi är en sk WT familj, alltså jag tycker att uttrycket WT är såå sjukt fult, vitt skräp!! Är det så vi ska se på varandra idagens samhälle.

Placera mig gärna i det fack jag hör hemma, men WT NEJ TACK!

Relax Take It Easy........Äla heilu
  • Ex ungue leonem
    heku skrev 2007-09-14 16:41:56 följande:
    Samhällsklasser JA visst, men hur svensson aktigt är det inte att döma efter namn.Menar att ett namn är ett namn.... Att min son heter Kevin har inget att göra med att vi är en sk WT familj, alltså jag tycker att uttrycket WT är såå sjukt fult, vitt skräp!! Är det så vi ska se på varandra idagens samhälle.Placera mig gärna i det fack jag hör hemma, men WT NEJ TACK!
    Bra skrivet
  • En liten katt

Sannolikheten att en Kevin kommer från underklassen är större än att han kommer från överklassen. Mer än så är det inte.

Det har ingenting med specifika individer att göra, vad hekus familj har för klasstillhörighet har jag ingen aning om.

• heku
    En liten katt skrev 2007-09-14 17:05:40 följande:
    Sannolikheten att en Kevin kommer från underklassen är större än att han kommer från överklassen. Mer än så är det inte.Det har ingenting med specifika individer att göra, vad hekus familj har för klasstillhörighet har jag ingen aning om.
    Men jag kan fortfarande inte fatta att folk, svensk folk dömer mig till WT pg av ett namn!

Namnet Kevin har placering nr 29 på namntoppen tex. Kika in namntoppen vet jag. Otroligt många Wt mammor och pappor?

Du tar upp underklassen och överklassen, allt där emellan då??
  • Moomin

Jag bor i ett område som präglas av människor från den övre medelklassen. Vad heter barnen i min sons sandlåda?

Jo, Filip, Axel, Hugo, Erik, Carl... det är ingen slump. På samma sätt heter flickorna Emma, Klara, Saga, Sara, Matilda...
    Medelklassen viker i pricip inte från de gamla klassiska svenska namnen.

Överklassen snitsar till det med dubbelnamn eller lite fransk stavning/uttal. Underklassen ger sina barn uniiika "anglosaxiska popstjärnenamn". Det är lättare än man tror att placera människor i rätt "grupp".

• Mjolle

Hej, jag heter Conny. Enligt många har jag ett white-trash namn. :)

• Moomin

(Naturligtvis finns det undantag men nu pratar vi i generella termer)

Tänk er dagens föräldrar och deras namn...det är samma sak...

Sophie och Carl-Johan

Malin och Fredrik

Dennis och Sussie

Inte så svårt att gissa vilka smahällsgrupper de där hör hemma...

• heku

mmhhh, men att placera mig och min familj i ett fack, utan fakta utan bara pg av namnet på min stora pojk,tycker jag är helt otroligt fjantigt...

det kanske är mammorna som ska sitta i sandlådan istället för barnen?? 

Och jag bor på ett område med bara en massa svenssons, och alla ropar på sina kevins???

• heku
    Moomin skrev 2007-09-14 18:48:15 följande:
    (Naturligtvis finns det undantag men nu pratar vi i generella termer)Tänk er dagens föräldrar och deras namn...det är samma sak...Sophie och Carl-JohanMalin och FredrikDennis och SussieInte så svårt att gissa vilka smahällsgrupper de där hör hemma...
    men jösses...
Svar på tråden WT-namn??????