• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • JessicaåIda

Jodå, men de kommer kvartalsvis så det blir till slutet av december... tror jag...

Att tro är att icke veta
  • Maria från Bahia

Ha ha hedda. Tänkte fråga detsamma.....
    plus a-kassa, tv-licens, tv-abonemang, månadskort, el, bensinräkning, billån och denna månad vattenräkning.
    Fast bensin kan man ju ha kontant och vatten betalar ju inte ni

Sedan har vi ju lite annat men kanske inte sånt som alla typ har. Kanske något av de som saknas?

Nu vaknade monstret, vi hörs!

• HeddaBigBum
    Maria från Bahia skrev 2007-10-20 15:36:07 följande:
    och vatten betalar ju inte ni
    Jasså?
  • HeddaBigBum

Men ni slipper ju å andra sidan en hyra, så där sparar ju ni en slant varje månad...

• JessicaåIda

Hmmm.... Nu när jag tittar på det glömde jag Pelles fackavg & sparanden.Fundersam Glömmer en del när de går på autogiro på gott å ont.....

Hyra(el,vatten,tv) + lån : 3317+1400
    Studielån Jessica : 700  Pelle jobbade heltid lastbil & har inga studielån
    Bredband+tfn: 400
    Mobiler 2 st: 400
    Mat: 3000
    Bensin: 500
    Dagis: 1260
    Fackavg, pelle: 700
    Pensionsspar & barnens sparande är oxå månadsvis

A-kassa 1 ggr/år(januari) 1700
    Försäkringar: Kvartalsvis
    Tv licens: Kvartalsvis

Men det är ju bara fasta kostnader & egentligen borde ju glasögon räkans till årsavgiften då man har barnRäcka ut tungan

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Men vi bor så himla billigt så det är där vi sparar en hel del pengar & därför känns det lite si & så att planera på att flytta men vi behöver annat boende....

Att tro är att icke veta
  • hejlis

Jessica: Vart/hur vill ni bo?

Håller också på att "samla" ihop alla räkningar. Har ingen lust att sitta med värkar typ å knappa in alla...hehe....

• Gruffalo

Ojoj, vilken hektisk vecka men nu så väntar några lugna dagar... Igår var var Maja på Junibacken med sin farmor och faster. Vilken höjdare, hon pratar inte om något annat just nu. Det mest komiska var att hon fick tre böcker, och hon fick välja själv....dom tittade nog inte ens på hennes val för hon fick med sig Pippi på tyska hem! HAHA! Tycker nästan att dom borde ha frågat i kassan liksom.... Får väl byta den i vår eller så, just nu garvar vi bara åt det.

I fredags var Maja på sin utvecklingsbedömning för studien om väldigt för tidigt födda (före v. 27). Maja var alltså med som referensperson. Det var skitkul och även Maja hade superroligt! Först träffade vi en undersköterska som kollade längd, vikt, huvudmått och blodtryck. Jag fick fylla i en formulär med typ 200 frågor, vissa självklara och en del skrattretande. Kan nämna en fråga: Är ditt barn grym mot djur? Detta tog ca 30 minuter. Efter det fick vi träffa en barnpsykolog. Maja satte sig mitt emot henne och var helt fokuserad på henne trots att både jag, Stefan och Hugo var i samma rum. Den här delen tog en och en halv timme och Maja höll koncentrationen uppe ända tills de sista 10 minutrarna. Det tycker jag var beundransvärt, dessutom var hon inte alls blyg för henne! Psykologen gav instruktioner och Maja fick göra massor av saker tex lägga pussel, leka med dockor, bygga med klossar efter instruktion hur, para ihop färger och storlekar mm. Det gick väldigt bra och hon klarade även överkurssakerna! Börjar nu tycka att programmen på Playhouse Disney är kanon för utvecklingen! Sen fick vi ett tackbrev samt en muntlig utvärdering. Psykologen sa att dom barn där det noteras en störning eller att barnet är sent blir erbjudna vidare kontroll. Detta var inte aktuellt för Maja eftersom låg högt över medel för vad hon "ska" kunna. Kändes ju kul att höra. Tro inte att det var över nu... Sen fick vi träffa en neurolog som skulle kolla bland annat motoriken. Hon pratade bara engelska så Stefan var väääldigt glad att jag var med. Maja fick kasta och sparka boll, gå balansgång, klättra, stå på ett ben, hoppa mm. Hon kollade ögonens reaktion samt reflexer. Som tack fick Maja en fin häst och sen var det alltså färdigt! Det tog tre timmar och det var tur att jag var förutseende och tog med dricka, frukt och sånt för det stod det inget om i brevet inför besöket.

Puiii, det var långt det där....

Just det min gubbe kommer också på lördag, är det ok?

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
Svar på tråden Go Fika