• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • JessicaåIda

Nyfiken fråga, varför vill ni fltta? Större, hus i enplan, vill renovera på ett annat sätt etc??

Marianova skrev 2007-10-15 11:10:07 följande:
    Visningarna igår eftermiddag resulterade i att Stefan åkte själv på en och det är nog för liten boyta. Känns ju dumt att flytta till mindre som sagt. Den sista visningen hann vi inte gå på och det huset blir nog alldeles för dyrt eftersom det är lite för fräscht. Vi blir nog kvar här ett tag till och vi trivs ju....
    Att tro är att icke veta
  • hejlis

Tänkte precis på samma sak som Jessica faktiskt! Varför vill/ska ni flytta? Ni bor väl kanonbra (tycker jag)?

Vi har ju tänkt ett par gånger nu att "man kanske skulle sälja nu" bara för att man får så himla mkt för våra "hus", men å andra sidan måste vi ju då köpa ngt annat, och de priserna har ju gått upp lika mkt som på våra! Sedan så trivs vi så enormt bra här faktsikt. Lugnt och skönt (ja, en och annan bilstöld då rå´) nästintill bilfritt inne i området (och som tur var idag även utanför området då Hanna i full fart drog över bilvägen....)Nära dagis, skola, affär, tåg, buss osv. Lagom stor trädgård Det ENDA jag kan störa mig på är när vår granne drar på full bas på sin stereo kl.23 på kvällen, så att det skallrar i våra tavlor...typ...men så är jag lite ljudkänslig också.

• Gruffalo

Jessica: Njaa....renoveringen här är vi väldigt nöjda med men vi skulle vilja ha mer yta. Skulle vilja bo i en stoooor enplansvilla med stooor tomt utan insyn...öööh, nej det går nog inte riktigt ihop va? Just nu funderar vi allvarligt på att lägga hela planen på is.

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • Gruffalo

Mmm, efter ett antal husvisningar så har vi också kommit på att vi bor väldigt bra och fint så vi ska nog lugna oss lite....

• Gruffalo

Dags att kolla om kudden ligger kvar....zzz

• hejlis

Ska kolla om min gör det också. Mina 3 alltså, eller 4 var det ja...en under magen också. De övriga 3 för att få upp huvudet i sådan nivå så att halsbrännan blir uthärdlig go´natt!

• HeddaBigBum

Mia:
    Jag försökte få Luke att berätta för Dino om gårdagens händelse. Jag tänkte att det kanske påverkat honom lite, eftersom han så snällt höll i handen efteråt, vilken han aldrig vill.
    H: Luke, berätta för pappa vad Hanna gjorde när vi klivit av bussen!
    L: Ingenting.
    H: Men varför blev Mia sådär jättearg och skrek på Hanna? Vad gjorde Hanna?
    L: Hon gjorde ingenting!

Här skvallras inte på nån! Räcka ut tungan

Lämningarna på dagis är löjligt lätta för oss, och har varit så en tid. Luke & Agaton är tightare än tightast just nu. Så fort vi kommer till dagis springer Luke in och hittar Agaton och antingen drar de upp bland träden, eller kör Luke runt Agaton på en av de "stora" cyklarna.
    Sen när jag ska gå finns det massa regler och instruktioner jag måste följa. Pussa mig! Krama mig! Pussa Agaton! Krama Agaton! (detta puss och krameriet kan upprepas 4-5ggr innan han är nöjd)
    Sen när jag går ska jag vinka på vägen och skicka slängpussar. Slängpuss till Luke, slängpuss till Agaton (hela vägen till grinden). Helst ska jag dessutom kolla om Alexis har bajsat. Det luktar ju bajs. Gå hem och byt på Alexis...

MEN! Säger något annat barn "hej då" till mig när jag går min väg, vilket inte är så konstigt eftersom det blir 20 "hej dån" innan jag kommit till grinden, då blir Luke smått förstörd. DET ÄR MIN MAMMA!!!
    Och då måste jag tillbaka och försäkra honom om att jo, jag är HANS mamma. Alla barnen på dagis har egna mammor, och de vill inte ha mig som mamma. Jag lovar! De vill ha sina egna mammor!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Fragglerock

Ok, måndagen den 5.e november, klockan 18.30 ska jag köra lite krydderi hemma. Är någon intresserad så säg gärna till. Vi kommer köra lite smakisar (hehe, ok... smakprov då så ni inte tror att ni får majspuré typ )

Här kan ni kolla lite på produkterna.

http://www.alpnaering.com/mat.asp

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • hejlis

I dag var Hanna på dagis igen. Vi körde samma som i fredags. Rickard gick med och gick med in. Stannade kvar (ca 45min) men satt bara och var "tråkig" i ett hörn typ...Hanna var lite ledsen när hon gick hemifrån (jag var kvar hemma) och hade tydligen snyftat lite "mamma" när de kom dit. Men det gick över direkt, och hon började leka på en gång i stort sett och var med i "gänget" direkt! De skulle måla kottar och lägga på ett fat och det var tydligen jättebra. Gick även glatt med fröken till ett annat rum och hämtade lite andra saker. Sedan skulle de gå ut i skogen och plocka stenar, och då frågade hon och pappa skulle med. Han sa att "jag går med ut", och det var okej. Han gick med till grinden och ut genom den, och sedan så sa han hej då. Då hade hon blivit ledsen...men han vinkade hejdå och stannade "runt hörnet". Hon hade gråtit i ca 30 sekunder och sedan knatat på med de andra. När han hämtade sa de att det gått jättebra idag! och hon var GLAD och kramig när han hämtade. Ville visa stenarna de plockat osv. I dag på em. har hon även varit mer sitt vanliga jag. Även pratat om dagis, om Ellen som hade en jättefin klocka, och när hon målade förut så målade hon glatt av fröknarna. Ja, det såg jag ju inte. Men hon berättade det Det som "inte" var bra då /ja förutom att hon grät vid lämningen ) Så vaknade hon till vid ett i natt och mumlade "dagis idag?" samt även när hon vaknade strax efter 7 så var det första hon frågade om hon skulle till dagis. Dock blev hon inte superledsen, utan bara mer "neeeej". Typ...Sedan var hon på glatt humör tills de skulle gå (då hon som sagt blev väldigt mammig ). Lunchen skippar vi på dagis en tid framöver. Får se vad som händer.

Svar på tråden Go Fika