Mia:
Jag försökte få Luke att berätta för Dino om gårdagens händelse. Jag tänkte att det kanske påverkat honom lite, eftersom han så snällt höll i handen efteråt, vilken han aldrig vill.
H: Luke, berätta för pappa vad Hanna gjorde när vi klivit av bussen!
L: Ingenting.
H: Men varför blev Mia sådär jättearg och skrek på Hanna? Vad gjorde Hanna?
L: Hon gjorde ingenting!
Här skvallras inte på nån! 
Lämningarna på dagis är löjligt lätta för oss, och har varit så en tid. Luke & Agaton är tightare än tightast just nu. Så fort vi kommer till dagis springer Luke in och hittar Agaton och antingen drar de upp bland träden, eller kör Luke runt Agaton på en av de "stora" cyklarna.
Sen när jag ska gå finns det massa regler och instruktioner jag måste följa. Pussa mig! Krama mig! Pussa Agaton! Krama Agaton! (detta puss och krameriet kan upprepas 4-5ggr innan han är nöjd)
Sen när jag går ska jag vinka på vägen och skicka slängpussar. Slängpuss till Luke, slängpuss till Agaton (hela vägen till grinden). Helst ska jag dessutom kolla om Alexis har bajsat. Det luktar ju bajs. Gå hem och byt på Alexis...
MEN! Säger något annat barn "hej då" till mig när jag går min väg, vilket inte är så konstigt eftersom det blir 20 "hej dån" innan jag kommit till grinden, då blir Luke smått förstörd. DET ÄR MIN MAMMA!!!
Och då måste jag tillbaka och försäkra honom om att jo, jag är HANS mamma. Alla barnen på dagis har egna mammor, och de vill inte ha mig som mamma. Jag lovar! De vill ha sina egna mammor!