• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • HeddaBigBum

Alltså, Hanna slog näsan i väggen vid bakdörren... hon slog inte näsan i bakdörren.

Vi hade behövt dig, Nanny, för du hade väl gett busschaffören några väl valda ord? Oskyldig

• Fragglerock
    HeddaBigBum skrev 2007-11-19 17:08:58 följande:
    Alltså, Hanna slog näsan i väggen vid bakdörren... hon slog inte näsan i bakdörren. Vi hade behövt dig, Nanny, för du hade väl gett busschaffören några väl valda ord?
    *haha* Jag har ju lärt mig självskydd nu, så nu törs jag vara ännu mer uppkäftig!  Självskydd betyder ju att jag kan lägga ner fanstyget i ett axellås om han är bångstyrig och uppkäftig!
    Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • hejlis

Han fick några väl valda ord av Rickard innan han och Hanna klev av..hehe...

• Maria från Bahia

Jo, jag hade också ont (foglossning) ett bra tag efter Troy. Kunde inte springa eller göra tunga rörelser för snabbt. Nu är det väl borta men kan fortfarande känna av en släng ibland men väldigt sällan........

• HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-11-19 18:40:22 följande:
    *haha* Jag har ju lärt mig självskydd nu, så nu törs jag vara ännu mer uppkäftig!  Självskydd betyder ju att jag kan lägga ner fanstyget i ett axellås om han är bångstyrig och uppkäftig!
    Ja, det hade han förtjänat!
    Min spontana reaktion var ett superflickigt skrik *iiih* och sen utbrista "Men GUD!"... jo, jag är tuff jag... hahaha...
  • Fragglerock

Oj... vilken stiltje det är här ...

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Maria från Bahia

Ibland undrar man varför man är så ärlig. Min förmån på mitt bolån låg kvar på banken och jag blev orolig att det skulle bli så att antingen banken eller mitt gamla jobb skulle begära in pengarna vid senare tillfälle så jag kontaktade dem. De hade missat! Hade ju varit trevligt att de fortsatte betala
    Men som sagt, då hade man väl blivit återbetalningsskyldig!

Fick löneförhöjning på mitt nya jobb idag - redan. Det var så att kranförarnas fack hade förhandlat fram denna så då tyckte de att jag skulle få något med. Ingen supersumma, men är så glad att de ändå bryr sig. Dessutom ska vi få gratis träningskort på Focus vilket jag är superglad över!! Äntligen få träna igen!!

Handlade idag på ICA Maxi. Brukar ju handla 2ggr i månaden men vi har inte hunnit så det var supertomt hemma. Oj vad det sved i plånboken och trist att min halvdag slutade nu, men gud så skönt att ha mat hemma igen

Troy verkar inte få plats till vårterminen heller. Det är sååå jobbigt. Det tar mellan 45min-1timme för mig att hämta båda. Idiotiskt. Och Mark stackarn som cyklar med båda på morgonen i ur och skur! Suck!

• hejlis

Idag gick det kanon att lämna Hanna på dagis! Rickard har lämnat varje dag sedan Oskar kom. ( läs: Mia är feg...) Men idag var han iväg på fm. och jag var tvungen. Har gått bra de flesta dagar R. har lämnat, men innan Oskar så var det alltid knepigare för mig. Men, imorse var hon väldigt positiv hela morgonen, och väl där så var det hur lugnt som helst. Hon och en fröken följde med till grinden. Hanna pussade Oskar och sedan mig hejdå, och sedan gick de iväg för att ta fram pulkorna. Då t.o.m log hon åt mig! Å vad det kändes bra

Borde också åka iväg och handla. Nu har vi ju varit hemma båda två i snart 3 veckor och jisses vad mkt mer mat det går åt. Förmodligen (ganska säkert) billigare än annars, då R. äter lunch "ute" då han jobbar, men jag tycker vi gör inte annat än handlar. Har dessvärre bara blivit småskvättar borta på lokala Ica, men R. ska få¨ta en tur till Maxi snart.

• hejlis

Just det, idag efter dagis så berättade Hanna om Kevin:
    H: Kevin går på Månen! (andra avdelningen på dagis, Hanna går på Solen)
    Mia: jaha, är han snäll?
    H (svarar glatt). Jaaaa, jättesnäll!!....Han drog mig ihåret imorse!
    M:??? Vad svarar man på sånt?!

• HeddaBigBum
    Kevin and Hanna sitting in a tree
    K... I...S....S....I...N...G!
Svar på tråden Go Fika