• Bebis igen

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Har inte ens fått tanten än men vet att den är på gång!

Startar en ny tråd för oss som har BIM v. 43 redan nu..... välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-22 07:24:57:
    BIM-LISTA

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m26038997.html

• Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~
  • Tjofsen

Jag flängde upp mig på sängen hemma när jag blev gravid (fast jag visste inte då att jag var det) och tvingade min sambo att checka, för själv tyckte jag ju att den var en aningen purpur. Men han såg inget och hade ingen aning om hur den såg ut innan....ha hah a...men han lyste som en sol...så jag sa: - Vad ler du åt? och han svarar "jag fick ju se mus ju"...ha ha ha ha......(karlar!!!)

• mammiiie
    Tjofsen skrev 2007-10-18 12:18:25 följande:
    Jag flängde upp mig på sängen hemma när jag blev gravid (fast jag visste inte då att jag var det) och tvingade min sambo att checka, för själv tyckte jag ju att den var en aningen purpur. Men han såg inget och hade ingen aning om hur den såg ut innan....ha hah a...men han lyste som en sol...så jag sa: - Vad ler du åt? och han svarar "jag fick ju se mus ju"...ha ha ha ha......(karlar!!!)
    haha ;) min karl skulle tyvärr inte se nån skilldnad, han e totalt hopplös när det gäller färger som är lika..färgblind som han är! men han skulle garanterat sagt nåt liknande "mus fick man ju se"
  • Lillkurre

Hahaha! Min karl är oxå färgblid, inte har han nå luktsinne heller. han fick ju kolla in mitt sköte för några dar sen o han tyckte att den var brun (hoppas ha kollade på rätt ställe) !! Snyggt va? Själv tycker jag att den är lila.

• mammiiie
    Lillkurre skrev 2007-10-18 12:26:46 följande:
    Hahaha! Min karl är oxå färgblid, inte har han nå luktsinne heller. han fick ju kolla in mitt sköte för några dar sen o han tyckte att den var brun (hoppas ha kollade på rätt ställe) !! Snyggt va? Själv tycker jag att den är lila.
    haha, dessa karlar, nej nus ka jag in i duschen med lilla fickspegeln ;)
  • Bebis igen

Hahahaha...fan va ni e roliga!! Lila pulla...... shit, måste säga till karln o kolla. Han måste ha stenkoll på min pullas vanliga färg...så närgången som han alltid vill vara

(¯`°?.¸ ♥ Bebis Igen.........♥ ¸.?°´¯)
  • Lillkurre

Lägger till lite på mina symptom

Symptomlistan

BEBIS IGEN: Mensvärk som kommer o går, började 5 dagar efter ÄL. Tycker att jag har lite ådrigare tuttar. Känner mig definitivt MYCKET tröttare. Lite illamående till och från.

PEPPARKAKAN 06: Äl+6 - började känna lite svag molvärk igår kväll, drag i vänster äggstock(ganska svagt), Har vaknat och haft ont i svanken 2 nätter i rad nu. Är även täppt och nyser mycket.

MOMOFSWEDEN : jag har lite molvärk & styva bröstvårtor men det kan dock va för att mensen ska komma snart , kan få så ibland & illamåendet som dykt upp idag kan ju faktiskt va min magkatarr som e tillbaka. Men om inte så hoppas jag på ett
    hade varit väldigt välkommet

SMYG: munsår

Fru HH: ont i vänster äggstock (tror det är äggstocken iaf) och moler eller sticker till i svanken. Nu 1 vecka innan BIM, just inga symptom. Ploppat upp lite finnar...

Lillkurre: Stickningar o molvärk (är borta nu), större tuttar o hör o häpna; lila underliv (har läst en tråd om det där!) Hehehe! Mensvärk (eller ska ju ha mens eller är ja ba nervös?)

Jooonanna: Ont i magen... tror visserligen på magkatarr denna månad. Ont i brösten... som alltid innan mens. Trött... är jag alltid. Gråter för ingenting... hmm.. brukar jag också göra men denna gång kanske liiiite värre än vanligt.

Marengski: Molar i ena äggstocken, lite allmän magvärk då och då, lite trött

Goshheidi: (10 dagar kvar till BIM) Känner mig trött. Kände mig lite illamående innan jag steg upp ur sängen. Brösten lite större än vad de brukar vara annars.

BIM- listan

Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, Greatmother,MomOfSweden, Jooonanna (8)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8, lillstrumpa99, Ankeninni (5)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH, yellow, Liam och Elliot (10)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83 (7, Lillkurre

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon (7)

• mammiiie

Efter som mina bröst började ömma i förrförrgår och jag idag känner stramningar, kanske det är dax att skriva symptom (som likaväl kan va mensdax, men iaf)

Symptomlistan

BEBIS IGEN: Mensvärk som kommer o går, började 5 dagar efter ÄL. Tycker att jag har lite ådrigare tuttar. Känner mig definitivt MYCKET tröttare. Lite illamående till och från.

PEPPARKAKAN 06: Äl+6 - började känna lite svag molvärk igår kväll, drag i vänster äggstock(ganska svagt), Har vaknat och haft ont i svanken 2 nätter i rad nu. Är även täppt och nyser mycket.

MOMOFSWEDEN : jag har lite molvärk & styva bröstvårtor men det kan dock va för att mensen ska komma snart , kan få så ibland & illamåendet som dykt upp idag kan ju faktiskt va min magkatarr som e tillbaka. Men om inte så hoppas jag på ett
    hade varit väldigt välkommet

SMYG: munsår

Fru HH: ont i vänster äggstock (tror det är äggstocken iaf) och moler eller sticker till i svanken. Nu 1 vecka innan BIM, just inga symptom. Ploppat upp lite finnar...

Lillkurre: Stickningar o molvärk (är borta nu), större tuttar o hör o häpna; lila underliv (har läst en tråd om det där!) Hehehe! Mensvärk (eller ska ju ha mens eller är ja ba nervös?)

Jooonanna: Ont i magen... tror visserligen på magkatarr denna månad. Ont i brösten... som alltid innan mens. Trött... är jag alltid. Gråter för ingenting... hmm.. brukar jag också göra men denna gång kanske liiiite värre än vanligt.

Marengski: Molar i ena äggstocken, lite allmän magvärk då och då, lite trött

Goshheidi: (10 dagar kvar till BIM) Känner mig trött. Kände mig lite illamående innan jag steg upp ur sängen. Brösten lite större än vad de brukar vara annars.

MAMMIIIE: ömma bröst och bröstvårtor började kännas av den 15onde, den 18 vaknade jag av onda stramningar nederst vid magen. mens eller gravid? den som väntar....

BIM- listan

Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, Greatmother,MomOfSweden, Jooonanna (8)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8, lillstrumpa99, Ankeninni (5)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH, yellow, Liam och Elliot (10)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83 (7, Lillkurre

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon (7)

• MomOfSweden
    Fru HH skrev 2007-10-18 09:03:07 följande:
    Hej tjejjer!Två blir tre: Här är det rätt lamt på symptom fronten. BIM 25:de Försöker inbilla mig att jag har lite molvärk men det är nog lönlöst... Fått lite finnar o oren hy iaf kan ju kanske räknas som symptom MomofSweden: Har oxå hört att grviditet kan ge utslag på ÄL tester... Tror HCG är snarlik LH hormonet. TESTA med ett gravtest!!! När har du BIM. Jätte spännande det här!Lillatroll: Klart att svamp är ett gravsymptom Greatmotther: Eftersom du tidigare haft symptomer o inte nu så är ju det ett tecken. För om allt är som vanligt så är det ju ovanligt nu
    jag har bim den 22/10 =)
    köpte ett digitalt cb idag det står att man kan testa från 4 dagar innan bim .
    Men när jag testade bim-3 med vanliga cb när jag va gravid sist så visade det neg men posetivt på bim så man kanske en låghormonare ?? men ska testa endå imon bitti
  • skruttis11
    Tjofsen skrev 2007-10-18 11:41:38 följande:
    skruttis11: Hej tjejen. Du verkar ha alla tecken på graviditet.  Om du nu har så "tydliga" tecken..ta ett gravtest. När ska du ha BIM?
    [/citat]
    jag har bim antingen den 25/10 eller 27/10 beror på för förra månaden kom mensen på dag 29 med RR å utan RR kommer den på dag 30 så hehe
    Lillkurre skrev 2007-10-18 11:48:55 följande:
    [citat]
    Hej skruttis11! Visst var det du som hade så jäkla ont i magen under ägglossning? Det hade ju jag oxå!! Tjofsen skriver ju att det var så hon kände när hon blev gravid. Jag har inte haft nån ljusrosa flytning, men fick svamp för nån dag sen. Hoppas, hoppas ,hoppas!!!Jag är ju oxå lila mellan bena!!!skruttis11? Känns det som om tanten är på G från o till? Så känns det för mej iallafall. Mensvärk igår så att jag knappt kunde somna. Ska inte ha förren nästa lördag.
    jag hade troligt ÄL förra veckan nån gång O.o men i måndas fick jag tvär otn i hela magen å muffen de molade lite på även på tisdan .. nu är de inget alls har faktiskt ingen pejal på alls om tanten kommer eller inte
Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~