• Bebis igen

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Har inte ens fått tanten än men vet att den är på gång!

Startar en ny tråd för oss som har BIM v. 43 redan nu..... välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-22 07:24:57:
    BIM-LISTA

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m26038997.html

• Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~
  • Jessi32

BIM idag ingen mens inga symptom...känner att det stramar i nedre delen av magen...mensen är aldrig försenad...den kommer med max 30. i dag är dag 30 och jag tror och hoppas att jag är gravid ...hade ett - i morse på CB test. förkortar man clear Blue CB vad är CL?

• Lillkurre

Hej Fraggla!

Jag har oxå haft den känslan. När ja kollat på filmer där folk föder barn har jag fått ett slags vemod i kroppen o börjat böla. Det har inte varit av glädje utan mer sorg på nåt vis. jag har haft cystor på äggstockarna o varit säker på att jag aldrig skulle få barn. Nu har vi en son o han blev till på första försöket!!!! Så tänk inte så. Däremot har jag vänner som tagit förgivet att de kan få barn o planerat in i minsta detalj o de har fått kämpa länge. Så det behöver inte betyda nåt. Ja e säker på att du kan få en MASSA små gosbarn!

fraggla skrev 2007-10-24 12:36:16 följande:
    Heja Bebis igen Nu ska du se att det blir pluss imorgon..Jag kom och tänka på en sak idag jag kom ihåg att jag alltid haft en känsla ända sen jag var ung att jag kommer inte få några barn ibland har den där känslan kommit fram genom åren även innan jag planerade barn... usch tänk om jag har rätt det kanske är så.. hemska tanke kram fraggla
  • Lillkurre

Hehehe! Eftersom min man tydligen oxå är testoman så har han varit o köpt ett till grravtest som vi ska ta imorron!!! Hihihi! Fick ett sms till jobbet där han skrev att han varit o köpt ett. Jag har ju haft typ samma styrka på strecken på ett test från storkhjälp som Lirre. Hoppas, hoppas , hoppas!!!

Det är bara det att det kliar i fingrarna o förmodligen kommer ja vakna tre inatt o känna att jag måste ta testet.

Finns det nån terapigrupp för gravtestsberoende???

• Lillkurre

Just ja, Bim-2 imorron o ger det inget utslag då, anser jag mej slagen. (Men jag vet att jag kommer att hoppas in i det sista)

• Lillkurre

Marengski! Fyyy så synd! När kan ni få provrörsbefruktinig? Hur många ggr har ni gjort insemination? Jag har några kompisar som fick lite (ja du vet) i en spruta av en killkompis sen myste de tillsammans o gjorde inseminationen tillsammans o det funkade.

• Lillkurre

Fru HH!!! Hur är det med dej gumman? Hur många ggr hade ni försökt? Synn att inte symptomlistan funkade. Kram!

• kokoskorven

Tar bort mig från listan eftersom mensen defintiv är i antågande nu Skrikandes!
    Lycka till ni som är kvar...

BIM v 43
    Måndag 22/10: annlund, Cindy89, bebis igen, Jooonanna, PreciousDivine (5)

Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Vildhallon (6)

Onsdag 24/10: FiaFlorist, Ankeninni, jessi32, Joss79 nr 2 (4)

Torsdag 25/10:
    smyg, Miniluvan, ms jenna, Litenbebbe08, två blir tre(5)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, creampuff, 79Anna(7)

Lördag 27/10: Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83, Lillkurre ,yellow(9)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, Liam och Elliot, Ffiiaa, skrutt snutt (10)

Antal som borde bli gravida: 60 x 0,2= 12 st

Antal kvar på listan: 46

GRAVIDA(5):
    JagL8
    Lejonsjäl
    Fru SEDH
    Myran81
    Lirre

INTE GRAVID (10): hysteria, MomOfSweden, tomcar1, Fru HH, Pepparkakan06, Pumafox, Greatmother, Humlan2, marengski, lillstrumpa99

• almafa

HJÄLP MIG REDA UT DETTA TJEJER... (varning för detaljer)

dag 24 bruna flytningar
    dag 25 bruna flytningar
    dag 26 bruna flytningar *testar negativt*

Jag har ALLTID en cykel på 27-28 dagar och får alltid ljusrosa spottings på dagen innan mensen kommer igång på riktigt (dvs dag 1) men nu kommer det ingen mens bara bruna flytningar på papper (alltså inget i trosorna) i 3 dagar...

Efter att ha analyserat detta till leda är mina alternativ:
    1: nidis = för tidigt att testa
    2: ingen ÄL = konstig mens (har aldrig haft detta förr dock)
    3: grav. blödning (MEN var är plusset)
    4: tidigt missfall (MEN var är plusset)

Jag har BIM på fre eller lördag kan det vara för tidigt att plussa än , tror ni???

ge mig lite förslag och om någon tom har erfarenheter av detta tråkiga men lite spännande dilemma

vi har ingen brådska med bebisverkstan så vad det än är, plus eller minus så vill jag nog helst bara ha ett besked... ska testa igen på lördag om inte mensen kommer igång ordentligt...

HJÄLP...

• marengski

Det här var första inseminationen. Men eftersom vårt landsting är så snåla och bara ger oss tre försök, så kommer de övriga två att vara provrör, för att maximera chanserna.

Men vår läkare i Uppsala försöker övertala vår läkare i hemstaden att ändå ge oss sex försök (varav 4 inseminationer) ändå. Ska ringa och kolla i morgon vad han fått för besked.

Himla skönt för dina kompisar att det lyckades direkt! Eller de kanske försökte flera gånger?
    Önskar att vi också kunde göra så, men samtidigt vill vi inte ha en kompis som blir biologisk pappa till vårt barn...

Lillkurre skrev 2007-10-24 20:19:08 följande:
    Marengski! Fyyy så synd! När kan ni få provrörsbefruktinig? Hur många ggr har ni gjort insemination? Jag har några kompisar som fick lite (ja du vet) i en spruta av en killkompis sen myste de tillsammans o gjorde inseminationen tillsammans o det funkade.
Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~