Ja det blir en trevlig Julklapp =) Men frun hemma börjar bli lagom trött på magen just nu,, väldigt påfrestande att vända sig i sängen och ta sig upp ur soffan och springa och kissa flera gånger per natt osv,, Men det har ju något positivt med sig =)
Jag vi har gjort klart med allting också , allt från blöjor till spjälsäng till barnvagn och blöjor =) de sista ska fixas idag och det är denna barnstolen som man ska ha i bilen och bära med sig osv... Jag har alltid semester mellan Jul och Nyår så det påverkar inte mina dagar trots allt =) så jag kommer att ta en eller 2 dagar per vecka under en period för att få lära känna vår nye familjemedlem =) Informationen som du pratar om som FK ska ge har vi redan varit på , tror att vi var på den under Septemebr månad,, Sedan var det tre andra informations träffar som vi gick på gällande Förlossning och smärtstillande, Amning och en som jag tror de kallade relationer något ,, har för mig de iaf men minns inte riktigt,, Men av försäkringskassans information så är det enda som jag minns,, att jag ska smsa 10 dagar och personnummer den dagen då barnet kommer eller dagen efter hehehe resten av informationen var en ren djungel och jag är ju upplyst om de som FK sa men e någor oklart så ringer jag dem ist =) Frun har en så kallad "pendel" något slags halsband med något som liknar en droppe av guld som då hänger i halsbandet,, med denna kan man enligt "vissa" ställa ja och nej frågor och beroende på hur pendeln rör sig så blir svaret ja eller nej, Igår "Onsdag" så plockade hon fram sina "häxverktyg" hehe och pendlade då fram att BF ska ske på Lördag så vi får la se hur det går =)
vitro skrev 2007-12-05 23:18:49 följande:
Det är förvisso den bästa julklapp man kan få :)10 dagars pappaledigheten kunde dessutom inte komma lägligare med alla röda dagar.. Det blir ju lite längre tid :)Till min stora förtvivlan upptäckte vi igår!!! 1½ vecka innan BF att det är 6-8 veckors leveranstid på spjälsängarna :( Blev lite panik ha ha Vi har handlat allt!(?) utom just det..Barnvagnen köpte vi redan i somras eftersom vi hörde om lång leveranstid men en spjälsäng...tanken slog oss inte ens.. Ja vi får se hur det går..JBlom - När jag läser min fråga vart ni skulle föda är det rätt korkad ha ha.. Av ngn anledning och för en kort sekund förutsatte jag att alla bodde i sthlm ha ha.. Hemskt!Imorgon drar vi på föreläsning om ersättningar för föräldraledighet hos försäkringskassan.. Kan ju vara bra att sätta sig in i det :) Verkar vara en djungel så jag/vi har skjutit på det..Tick Tack Tick Tack Tick Tack........