• danielrydberg

december pappa

hej jag ska bli pappa i december ochh undrar om det finns fler som ska bli det nu i år??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-09 23:40:32:
    jaha då har 30 veckor gått imorgon onsdag :D

så härligt 3 v till sista ultra ljudet :D

• Svar på tråden december pappa
  • fraksson

Tjena Grabbar!!

Nu har vi kommit hem med Pontus.

Han föddes kl 17:47 i lördags. Bara 3 timmar och 17 minuter efter att de tog hål på fosterhinnan. Kan säga att det gick undan som bara den.

Det var en helt underbar upplevelse att se sitt barn födas. Ni som fortfarande väntar, ni har verkligen något att se fram emot.

Han vägde 2865g och var 47 cm lång. En helt perfekt vikt och längd om ni frågar mig.

• vitro

Verkligen grattis! :)

fraksson skrev 2007-12-10 16:12:34 följande:
    Tjena Grabbar!!Nu har vi kommit hem med Pontus.Han föddes kl 17:47 i lördags. Bara 3 timmar och 17 minuter efter att de tog hål på fosterhinnan. Kan säga att det gick undan som bara den. Det var en helt underbar upplevelse att se sitt barn födas. Ni som fortfarande väntar, ni har verkligen något att se fram emot.Han vägde 2865g och var 47 cm lång. En helt perfekt vikt och längd om ni frågar mig.
  • vitro

okey.. Just nu..sitter med min laptop i knät med 3G kort i ett förlossnigsrum på KS :)

Imorse hade frun en trolig vattenavgång så vi åkte in o kollade då fanns nästan inget fostervatten kvar. Eftersom dom inte vet hur länge det varit tomt på vatten så har dom påbörjat igångsättning.. Det ska däremot inte vara några problem med lilltjejen...alla värden verkar bra....well well kommer ha några sömnlösa intensiva dygn framför mig nu :)

• danielrydberg

GRATTIS vitro all lycka hoppas de går bra men det kommer de absolut att göra......

• fraksson

Lycka till Vitro .. Du ska se att det går hur bra som helst.

• vitro

Då är man hemma ensam för ett par timmars vila..Var väldigt svårt att lämna frun ensam på förlossningen men hon mer eller mindre tvingade mig så hon själv fick sova..

Fortfarande inga värkar...så vi får se...men imorgon kommer hon nog..lucia och allt :) precis som min systerdotter..

• fraksson

Håller tummarna för en luciabebis vitro.

• vitro

idag lär hon komma..vi fick nyss ett eget rum...sammandragningarna tätnar..frun mår illa och kräks...räknar med att hon kommer runt middagstid...woow..snart snart..

• vitro

Mina herrar...
    Klockan 19.39 kom en liten men otroligt efterlängtad tös till världen...Förlossningen blev lååång utdragen men vilken upplevelse...

Sitter nu o väntar på att frun ska in på operation...inget allvarligt utan alla mår bra...men två av oss är EXTREMT trötta..

Svar på tråden december pappa