• danielrydberg

december pappa

hej jag ska bli pappa i december ochh undrar om det finns fler som ska bli det nu i år??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-09 23:40:32:
    jaha då har 30 veckor gått imorgon onsdag :D

så härligt 3 v till sista ultra ljudet :D

• Svar på tråden december pappa
  • danielrydberg

nee ungen ville inte visa vad de var för kön :D

attans unge börjar redan sätta sig på tvären hahahaha

nee jag bryr mig väl inte igentligen om könet bara babyn e frisk o har alla grejer där de ska vara så e jag nöjd :D

• vitro

Yes... Ska bli pappa för första gången den 15 december är det tänkt.. Det börjar närma sig..precis som stressen :) Håller på för fullt hem och många projekt på jobbet så vetitusan hur man skall hinna..

Håller på och funderar på man som mest..Mycket inhandlat men massor kvar...

ha ha låter jag stressad? :)

Det kommer bli en tjej..och är mkt efterlängtad.,.

• danielrydberg

ja men de blir man väl stressad alltså men ja tycker att de känns som en lycklig stress inte en vanlig stress ...

15 veckor ja de börjar närma sig vi har bara 7 veckor kvar :D

och håller fortfarande på med babyrummet hehe...vår lilla mini ville inte visa sig vilket kön det var :(
    men vi hittade en vagn ändå och bara babyn och min flickvän mår bra o allt så,,så e jag nöjd.

• danielrydberg

sorry jag trodde det var 15 veckor tillls ni skulle ha :)
    men de e ju den 15 dec..

vi e beräknade till 19 dec
    så lite nervös börjar man bli

danielrydberg skrev 2007-11-04 10:48:32 följande:
    ja men de blir man väl stressad alltså men ja tycker att de känns som en lycklig stress inte en vanlig stress ...15 veckor ja de börjar närma sig vi har bara 7 veckor kvar :Doch håller fortfarande på med babyrummet hehe...vår lilla mini ville inte visa sig vilket kön det var :(men vi hittade en vagn ändå och bara babyn och min flickvän mår bra o allt så,,så e jag nöjd.
  • vitro

Absolut, visst är det positiv och lycklig stress..Känns helt grymt och annorlunda!!!..Tänk Pappa! :) Är dock lite rädd att bli sån som jag i alla år irriterat mig på ha ha.. En sån som bara pratar barn hit och barn dit..jag ligger i riskzonen redan...

Känns som jag är mer orolig och nervös inför förlossningen än min fru..hon är lugnet själv..och har under hela graviditeten mått nästan bättre än vanligt..

• danielrydberg

ja man e väl lite rädd för de att man kommer bara o sitta o snacka barn o diversre barn grejer på jobb o så hahaah

men de får man väl ta :D

ja man bara tänker att man sk abli pappa :D DE E SÅ FETT

• emilg

Ok, om tre dagar beräknas knotten komma. Och man kan inte ens ta en whisky för att lugna ner tankarna Måste ju kunna köra om det sätter igång... Börjar bli lite nervös! Har hursomhelst begärt att få ett eget munstycke till lustgasen, så det skall nog gå bra. Tänker hålla mig sittande så att jag inte slår sig i fallet när jag svimmar.

Frugan, som har varit hemma drygt en vecka, börjar krypa på väggarna nu. Nästan så att hon strök mina skjortor idag. Nästan... Hon har grejat lite mer i barnrummet - gjort potatistryck på gardiner (elefanter), sytt en tygblomma och dekorerat lite... Jag satte upp en gullig rullgardin häromdagen. Börjar likna ett barnrum nu!

Satt förut idag och räknade på när jag skall börja jobba igen efter pappadagarna. Kom fram till att jag troligen hinner jobba några dagar innan julledigheten börjar! Om jag måste jobba lite hemifrån under ledigheten (vilket är det normala) så kommer jag inte att behöva sätta min fot på jobbet mer i år. Har de tio pappadagarna + både semester och en hel del komp att ta ut.

Ser fram emot dagarna med frugan och knotton otroligt mycket!

• vitro
    emilg skrev 2007-11-05 19:58:51 följande:
    Ok, om tre dagar beräknas knotten komma.
    [/citat]
    Woow....kan tänka mig hur det känns! Vad kul..Ser verkligen fram emot den dagen själv..! Vet inte vad man ska säga..lycka till..låter ju lite fel kanske men..ja..kör hårt
    Att sitta ner kanske inte är så dumt..för hur manlig och kaxig man än vill vara utåt så vi ju vi alla män hur det egentligen är ha ha
    danielrydberg skrev 2007-11-04 15:44:12 följande:
    [citat]
    ja man e väl lite rädd för de att man kommer bara o sitta o snacka barn o diversre barn grejer på jobb o så hahaahmen de får man väl ta :Dja man bara tänker att man sk abli pappa :D DE E SÅ FETT
    Sen har jag ju upptäckt att det finns en hel del häftiga gizmos även för barn :) som vi pappor kommer tycka är väldigt roliga ha ha ha...

mmm spenderar just nu min tid mellan att fixa barnrummet hemma och babyland, babyplanet, barnens hus...ha ha ja alla dom där ställena..t om min fru tröttnar på att vi hela tiden ska springa i dom butikerna ha ha ha ha
  • emilg

Hehe - det bästa är ju att man kan skylla div. inköp på tillskotettet! Fick köpa en juste systemkamera i somras och nu ett nytt objetkiv - måste ju kunna fota lillen. Och just det - en videokamera också

Har faktiskt inte gått loss på leksaker ännu. Carl-Astrid får dock ärva en del av oss, familj och bekanta. Tänkte försöka att inte hamna i leksaksfällan ännu...

• vitro
    emilg skrev 2007-11-05 20:36:30 följande:
    Hehe - det bästa är ju att man kan skylla div. inköp på tillskotettet! Fick köpa en juste systemkamera i somras och nu ett nytt objetkiv - måste ju kunna fota lillen. Och just det - en videokamera också Har faktiskt inte gått loss på leksaker ännu. Carl-Astrid får dock ärva en del av oss, familj och bekanta. Tänkte försöka att inte hamna i leksaksfällan ännu...
    mm leksaksfällan var det *skrattar* ja har väl inte hamnat där än men man börjar ju bli proffs på barnvagnar, stolar, spjälsängar ha ha..

Just det...videokamera..min har gått sönder och behöver köpa en ny...lägligt.. :) och visst behöver den nyfödda ett nytt playstation h aha ha..
Svar på tråden december pappa