• danielrydberg

december pappa

hej jag ska bli pappa i december ochh undrar om det finns fler som ska bli det nu i år??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-09 23:40:32:
    jaha då har 30 veckor gått imorgon onsdag :D

så härligt 3 v till sista ultra ljudet :D

• Svar på tråden december pappa
  • emilg

Jaha, nu blev vi hemskickade för andra gången idag. Vi åkte in första gången vid tio. Då var hon öppen en cm och det fanns fortf. lite kvar av livmoderstappen. De kopplade upp magen och allt såg ok ut.

Vi åkte hem för att sedan återvända vid 14:00. Nu är hon öppen 2,5 cm och livmodertappen är helt borta. Alla värden var fortfarande bra, så vi blev hemskickade igen.

Nu stannar vi kvar tills dess att det blir för jobbigt. Skall försöka sova lite...

• vitro

emilg..Nu börjar närma sig! :) Verkligen kul!
    Håll oss uppdaterade! och passa på och sova..
    Lär bli lite av det en tid framöver :)

• danielrydberg

ja jättekul för er emilg

som de e skrivet innan håll oss uppdaterade :D

lycka till

• emilg

Hej!

Nu har jag, min fru och vår son Elias kommit hem!

I lördags, kl. 22:42 kom han ut. Vikten var 3635 gram och han var 51 cm lång. Sötare pojke finns inte!!!

Förlossningen gick jättebra - vi kom in för sista gången kl. 19:00. Vattnet hade fortfarande inte gått, och då var hon öppen 2,5 cm. Vi fick ett rum med en gång, vilket var väl besytckat med lustgas. Lustgas is the shit!!! Det var det enda som behövdes. Vi hade även en TENS-apparat som gjorde susen i förarbetet hemma.

De första centimetrarna gick ganska sakta, så vi gissade att det hela skulle vara klart kring 05:00 nästa dag. Men plötsligt kännde hon att hon vill börja krysta i en värk. En sköterska kom in och konstaterade att hon var öppen 7 cm. Någon minut senare gick vattnet. Sen var hon helt öppen, och efter 4 krystvärkar kom Elias ut. Det var såååå skönt att det gick så fort!

Direkt efter ankomsten så fick han ligga på mammas bröst, medan jag klippte navelsträngen. Det känndes som att klippa i en gummislang.

Måste vidare nu, men jag återkommer med mer!

Världens lyckligaste pappa!

• fraksson

GRATTIS till sonen emilg!!!!

• Läderlappen

Grattis Emilg till Sonen. De började pirra lite i min mage medans jag läste din historia, Tänka sig att de där kommer mycket sannolikt att hända mig också, alltså falsk alarm osv. :) Nåväl, Spännande för all del! Ha de så gött.

• Knasgas

Hejsan på er! Mattias "knasgas" här! Jag ska oxå bli farsa i december. Beräknad tid är den 8 dec...men de är ju inte säkert att de blir just den dagen..."inte direkt som SJ´s tidtabell" sa en till mig på jobbet...

• emilg

Hej igen!

Förbered er (och framför allt era respektive) på att de första dygnen, innan bröstmjölken runnit till, kan vara ganska tuffa. Det har inte blivit mycket sömn.

Elias har krävt nästan 100% uppmärksamhet, framför allt amning. Då de inte får i sig så mycket råmjölk, så vill de äta desto oftare. Det går att luras med lillfingret ibland, men oftast är det bara mamma som kan hjälpa till.

Det jag har kunnat göra utöver vanliga hushållssysslor, är att byta blöjor & kläder etc. Så ta ett rejält tag i hushållet direkt när ni kommer hem grabbar! Detta är ett lätt sätt att få mamman att tycka att man är världens bästa make/pappa.

Igår kväll firade vi lite med champagne, Sprite (gissa vem som fick vad... ;-D) och ostbricka (frugan har verkligen saknat mögelostar) etc. Blir nog en cognac ikväll... Rajraj...

Jag är fortfarande världens lyckligaste pappa, om än något trött.

Vi hörs!

• vitro

EmilG
    Kul att höra! Har väntat på det ha ha
    Bra att få lite tips och råd så man vet hur man ska bete sig i denna nya värld! Verkligen stort grattis! och hör av dig igen...tror vi alla här är nyfikna på hur det fortlöper!

Svar på tråden december pappa