• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • angYY

Btw... E d nån som har någon erfarenhet av smärtlindringen Tens? Eller vad d nu heter =/
    Jag har börjat få så ont i ryggen o tänkte kolla om d var ett bra alternativ...Min sambo har tröttnat med mitt tjat om massage varje kväll när han e trött efter jobbet =)

• Mia med 2

angy: oj, vilken dyr symaskin är det en sån man kan scanna och sy efter bilder och så? har ingen aning om vad tens är..

miccca: blir vilmer med idag eller tar du båda eller bara amelia?

• Miccca

Angyy: har hört talas om TENS men har inte provat själv.. men jag har för mig att man kan låna sån.

Clem: idag blir det lillebrors tur, amelia ska följa med andreas till hennes farfar!

• Mia med 2

miccca: vad kul att få träffa killen

• cizza

Angy: Japp hon går på görskolan här och jag tycker det är bra det och bra personal. Är väldigt nöjd med val av förskola så det är bara positiva reaktioner.

I går var jag på föräldra möte där och fick se på en film i en halvtimme när dom va på dagis hur en dag såg ut med alla barn, Väldigt roligt att se.

• Mia med 2

gah, pust, suck, Romeo har gnällt konstant efter att vi lämnar dej elia.
    Han fick för sig att inte sova middag idag, annars får han bara sova en kvart eller så. Så den lilla powernapen gör en hel del.

Hepp, får hjälpa Per, nu skriker båda barnen. Fler som ska kolla på Jericho ikväll? ikväll ska jag inte somna efter första reklamen som jag gjorde förra avsnittet

• Miccca

Elia, mini å clem: tack för en trevlig fikastund förut!
    Hoppas jag kan följa med nästa vecka.. annars får ni komma till mig veckan efter!

Clem: usch det låter inte skoj, la amelia kl 20 å hon sa inte ett knyst idag när jag gick ut, men hon har ju den där förbaskade hostan!

• elia82

Tack själva!
    En stund efter att ni gått hörde jag att Alicia va i hallen o grejade. Då hade hon klättrat upp på en stol o stod o rotade i nyckelskåpet. När jag frågade vad hon höll på med svarade hon: Jag ska bara ta med mig en nyckel för jag ska gå hem till Mia nu. Då säger jag: men det är snart natt o då ska ju du sova. Alicia: Men mamma, jag tänker sova hos Mia i natt.

Det va ord o inga visor där! Jag fick locka med att hon ska åka o bada i morgon för att få henne på andra tankar

Ha en trevlig kväll tjejer, vi hörs i morron!!

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Miccca

elia: nu har jag lagt till dig i adressboken
    haha vad rolig hon e alicia

Gonatt!

• angYY

Clemenza;
    Nä tyvärr hade jag fått lagt till ytterligare 7-10 tusen om jag skulle ha en sån symaskin.
    Detta e en maskin med LCD-skärm och mycket automatik. Allt e knappar istället för såna man skruvar på o en massa olika stygn osv. Ska man ha en bra maskin får man tyvärr lägga mycket pengar men jag ville ha en som håller länge o d tror jag att d blev. =)
    Mammas Bernina har hållt i 33 år så jag håller tummarna ;)
    www.bernina.se/product_detail-n6-i1994-sD.html

Svar på tråden Lidköping med D