• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • Mia med 2

åh så spännande, älskar prison break 

Reklam är bra för då kan man gå på toa, surfa eller kolla i köksskåpen om det finns nåt kul

• MysM

Haha så sant så sant

Clemenza skrev 2007-10-22 23:11:56 följande:
    åh så spännande, älskar prison break Reklam är bra för då kan man gå på toa, surfa eller kolla i köksskåpen om det finns nåt kul
    Jag älskar William Oo 070415 oO
  • elia82

Måste bara tala om att vi (igentligen Daniel, men jag säger vi, han kan ju inte få ta åt sig all ära själv ) kommit på varför Samuel vart skogstokig i några nätter. Det va så enkelt som så att det enda han ville va att få sova i sin egen säng. När han vaknar på natten tar jag alltid över honom till oss, så även i natt. Som vanligt blev han helt tokig rätt snart. efter attt han hållt på o ylat i ca 40 min så provade Daniel att lägga honom i sin säng o "buffa" lite på rumpen, o vips! Lungn som en filbunke!!
    Så nu är det problemet löst......får vi hoppas iaf!

Mini o clem:
    Utsikterna ser mörka ut för i morgon. Har fortfarande inte Lyckats hitta barnvakt åt Alicia. Men skam den som ger sig, jag ska fortsätta att leta

Vad händer i dag då tjejer? Va mysigt med frost ute. Nu får jag ännu mer julabstinens

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Mia med 2

Morrn morrn allihopa!

elia: får hoppas att det är så det ligger till. Samuel vill säkert inte ligga och trängas med er Du kan ju alltid ta med Alicia oxå

Idag lämnade Per Romeo på dagis på första gången sen juni. Tyckte inte det var mer än rätt. Han skulle röntgas strax efter nio och Romeo skulle till dagis nio.  Varför skulle jag och Leia ge oss ut i kylan när han ändå kunde skjutsa honom?

Mamma ska komma hit sen och passa barnen för jag ska till Brio-butiken och en nisse från Brio, det stora brio en en butiksarbetare alltså, ska fixa till vår bilbarnsstol. Lite jobbigt att ta med två ungar på sånt. Per ska nämligen till doktorn samma tid som jag skulle till brio.
    Efter det ska det handlas och sen ska jag rasta för att sen fixa iordning mej inför middagen ikväll. Är klädsel kavaj så lite tillpiffad måste man ändå vara. Barnen ska va hos svägerskan under middagen, ska bli spännande.

Jag längtar oxå till julen! När var det julpysselkväll hos dej mini?

• elia82

Clem:
    Har ju ingen barnstol till Alicia om hon också skulle bli med + att hon säkert skulle bli VÄÄÄÄLDIGT rastlös när inga stora barn är med . Men jag ska jobba på det så får vi se vart det slutar.
    Vad är det för middag du ska på?

• Mia med 2

elia: kan ju flytta över en av era stolar i bilen

• Mia med 2

elia: eller ska jag kolla om Per kan passa henne samtidigt som han har Romeo?

• Mia med 2

elia: robur firar 40-år. niklas strömstedt ska sjunga

• elia82

Det va jättesnällt tänkt men jag är rädd att Alicia inte vågar det. Hon är ju en liten fegis! Också är han ju kille oxå= jätte läskigt!!! .-D

• Mia med 2

elia: ja just det ja.  vore taskigt att dumpa av henne där då.

Svar på tråden Lidköping med D