• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • angYY

Elia; Har du länken till den där sidan med en massa recept till jul? E lite sugen på att kika lite där =D

• Mia med 2

måste bara berätta. igår när vi kom hem från fikan så fick Per ta hand om Leia lite. Så skrek han till mej att Leia säger "pappa". A, säkert sa jag. men jag gick iaf ner och lyssnade, och visst sa hon "pappa", men det lät mest pa-pa-pa. efter ett tag så satte jag på röstnoteraren på min mobil, (som bara spelar in ljud med). och spelade in lite när vi försökte få henne att säga "pappa" lite bättre.
    sen tänkte vi inte mer på det.
    men idag så lyssnade jag på meddelandet vi spelat in och då säger hon "pappa" jättetydligt.

Så Leias första riktiga ord är Pappa.. Nästan 6 månader gammal.
    Romeo var yngre när han sa sitt första ord. Såhär skrev jag om det;

"05.09.20
    3 ½ månad lite drygt.
    Jag låg i min spjälsäng och jollrade, mamma och pappa ville bara sova. Tillslut sa jag MAMMA och vips fick jag deras uppmärksamhet på en gång.
    "
    Aja, nu räcker det med skryt för idag Är bara så stolt. Och självklart vet jag om att de inte vet vad mamma, respektive pappa betyder. men iaf *stolt*

ska alla göra i helgen då?

• elia82

Clem:
    Va kul att hon säger "pappa", snart så kommer det nog ett "mamma" med ska du se!
    Alicia sa också "mamma" mkt tidigare än Samuel, småsyskonen känner väl inte lika stor press på sig . Man blir så himmla stolt när de säger mamma o pappa...fast efter ett tag e man inte lika stolt längre då det e ett evigt tjatande o ropande efter mamma/pappa .
    Så fort jag lämnar Samuel en sekund så börjar han: mam mam MAMMMA! Jag blir så trött.....
    Hos oss ser helgen ut såhär:
    Daniel jobbar natt fre, lör, sön. Jag jobbar i morgon em/kväll. I kväll kommer Anna o Mickis hit o kollar på idol så mkt mer blir det inte. Tyvärr har Alicia fått feber nu i em så vi får väl se hur det blir, blir hon sjuk så blir det väl lite ändrade planer....

oxå ska ju vi ses på söndag, det har jag inte glömmt! Ska bli kul

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • lenabolin

Clemenza - jo jag menar det. trött vet du. Kul att hon sa pappa. Snart kommer väl mamma. Cornelias första ord va titta - när hon såg sig själv på tv.. passande va.. den lilla linslusen.

Minizzen. Han har oxå vart sig själv idag. Förutom på badhuset för det va sååå himla varmt. Mamma och pappa va här förrut och hos pappa va han så himla lugn.

Miccis - snyggt hus!

• Mia med 2

elia: jobbigt att hon fått feber, men då kanske det är rätt lugnt hemma hos er då? romeos feber är borta och det är samma vanliga kaos här hemma.

lena: det kom ett litet mamma, förut idag men jag kan inte riktigt godkänna det även ifall vi båda hörde det.

miccca: hittade du massa kul på gekås?

• Miccca

det gick åt skogen med parhuset.. budet låg på över 350000 i morses å då var det två budgivare kvar som inte vill ge sig, så vi får hoppas det dyker upp nåt annat snart!

Å jag vill bara varna er att ALDRIG åka te gekås när det e novemberlov å halloween,, fy fasiken vad folk! Man kom ju inte fram nånstans, så vi tröttnade ganska fort, men ändå hann man bli 1500 spänn fattigare å då hoppade vi över massa avdelnignar! Å inga kläder till barnen, bara en body å en overall till Vilmer,, får nog åka igen snart

Angyy: tråkigt att du inte kan komma på torsdag, men det blir ju fler ggr

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • Camilla86

hej hej  nu e jag frisk men inte min lilla plutt :( 

Han somnade nyss men kommer säkert vakna strax.

Hitta ni ngr fina ljus på ljuspartyt??

åhh va kul att hon sa pappa :)
    det va Liams första ord men nu säger han mest mamma :)

hur e det med er??
    kollar nu på idol

Liam våran älskling
  • Camilla86
    Miccca skrev 2007-11-02 21:08:41 följande:
    det gick åt skogen med parhuset.. budet låg på över 350000 i morses å då var det två budgivare kvar som inte vill ge sig, så vi får hoppas det dyker upp nåt annat snart!Å jag vill bara varna er att ALDRIG åka te gekås när det e novemberlov å halloween,, fy fasiken vad folk! Man kom ju inte fram nånstans, så vi tröttnade ganska fort, men ändå hann man bli 1500 spänn fattigare å då hoppade vi över massa avdelnignar! Å inga kläder till barnen, bara en body å en overall till Vilmer,, får nog åka igen snart Angyy: tråkigt att du inte kan komma på torsdag, men det blir ju fler ggr
    ska åka till ullared på torsdag :)
    men ska ha med mig 5000 hittar alltid masso med skojsaker :) 

så jag kan tyvärr inte heller komma på torsdag :(

men e det ngn som ska till humlan på måndag??
    Liam våran älskling
  • Mia med 2

micccan: trist att det stigit så mycket i pris, men det kommer som sagt fler hus. jag vill oxå åka till ullared men det får bli till våren ist.

camilla: nä, jag köpte inga ljus, kan ju inte använda det ändå. men ändå kul att va där och kika. jag ska till humlan på måndag!

någon som bor/bott i ab bostäders lägenhet som vet hur det funkar med det där hyresavdraget, då man inte begärt underhåll utan hellre få lägre hyra..?

Svar på tråden Lidköping med D