• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • elia82

Clem:
    Vad får ni för luckor nu då?
    Du har helt missat att jag messat dig va?

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Mia med 2

elia: det har jag missat, avd har du messat om? *snurrig* vi får ljusgrå luckor, nästan vita, kommer passa fint i köket tillskillnad från de gröna *ryser*

• Jen070912

Clem: Fika på tors 10.30 var det väl som  blev bestämt? Jag kommer till dig innan, hittar inte bland alla husen. E det ok?

Trollungen Felicia 070925
  • Jen070912

Nu e helgen äntligen över o jag kan pusta ut... fattar inte vart tiden tar vägen?

Var på fotbollens årsfest med sambons gamla lag igår. Jösses vilket röj, fast Felicia verkade tycka det var skoj. Dock fick hon vara hos farmor o farfar senare på kvällen då ett liveband drog loss rejält. Första gången vi lämnade bort henne, hela 4 timmar men hon sov som en ängel hela tiden.

Idag har vi äntligen tagit ut vår present vi fick i fjol, var på Lundsbrunns Kurort o fick spa behandlingar, underbart. Sen blev det familjemiddag hos svärföräldrarna och så iväg till kyrkan på Alla Helgona gudstjänst. (Detta med anledning av att sambons farmor dog i aug). Var så himla fint med alla brinnande ljus inomhus och utanför kyrkan.

• Mia med 2

mini: det går bra, elia kommer redan runt halv tio, så dyk upp när du känner för det

någon ska på humlans baby-café imorgonförmiddag?

• Jen070912

Okej, då gör jag det! Vilken tid ska du till Humlan imorgon?

• Mia med 2

mini: runt 10 ungefär

• elia82

Go morron!!
    Måste få klaga lite! Kl 03.50 i natt vaknade Samuel arg som ett bi. Ca 04.30 hade han väckt Alicia o då kom han in till oss. Efter en stund fick  Alicia lägga sig inne hos sig då det va helt omöjligt att få lungt inne hos oss (va/är ensam också, Daniel jobbar) Samuel forsatte att skrika som en tok till 05.30 då han däckade, troligen av ren utmattning. Just när jag ska till o somna jag med får jag se nån i dörröppningen, nu kan Alicia inte sova! Då får även hon krypa upp i sängen igen, vrider o vänder sig som en liten mask. Kl 06 (ca) somnar hon o jag slummrar till, 06.17 vaknar jag av att nån drar mig i örat, gissa vem som är vaken igen:Samuel. Tassar upp så vi inte väcker Alicia. Å här sitter vi nu, behöver jag tala om att jag är trött.......

• Mia med 2

Godmorgon

elia: *kram* stackare, hoppas verkligen att mina barn sover när Per snart har sina nattdagar. Jag tycker vi har haft det jobbigt inatt, men det är ju ingenting emot dej.

• elia82

Clem:
    Hur sover de nu då? Har Romeo fortsatt att somna tidigare?
    Tur i oturen så va Alicia feberfri i dag iaf så hon kunde gå till dagis, annars vetifan hur jag hade fixat det . Nu ska jag passa på att äta frukost medans S sover, han är lite trött kan man säga...

Svar på tråden Lidköping med D