• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • Mia med 2

Godmorgon.

ungefär sisådär 12 timmar sen sist jag var inne och skrev och alla andra har roligare saker för sig än att skriva här

måste till stan och köpa lite bodiesar till Leia, får passa på nu när Romeo är på dagis, då har jag bara ett barn med mej till stan 

• lenabolin

Elia - Jo jag vet. Cornelia sov inte en hel natt på 2 år. Jo en natt på BB och en natt när vi åkte till Tyskland på semester. Men annars har hon alltid vart vaken varje natt.. förrutom en period i somras. Nu vaknar hon och har mardrömmar istället.. Suckar. Min chef säger att han inte har sovit på 20 år. (Han har 4 barn) Men det är väl så. Man kommer nog uppskatta sömn sen när man blir äldre och barnen är utflugna. Kanske är därför de sover så mycket, äldre alltså.. hehe

Clemenza- Gå till parken så de blir riktigt trötta och så sätter du på en film sen och gör lite popcorn. Sitter de inte still så hotar du med att stänga av tv:_n och ta popcornen. Så kan du ägna dig åt leia.
    Jo det hör ju till 2 -3 års åldern att ha mardrömmar.

• Mia med 2

lena: det funkar inte längre med hotelser om att stänga av filmen, då blir han bara ännu värre. men ska testa att vara ute mer än vi brukar för att se om det funkar.

• Jen070912

Clemenza: Hur gick de att va barnvakt igår? Var det kaos i bygget? Kul med Humlan, har tid kl 10 nästa måndag igen så jag kommer direkt efter det. Förhoppningsvis är hon inte försenad den gången som hon var igår.

Camilla: Skönt att Liam är frisk igen.

Miccca: Ljuspartyt på fre, skulle du med? Har en kompis till i stan som ska med o jag ska hämta henne ca 16 för att vi ska käka lite först hos mig. Vill du va med?

Trollungen Felicia 070925
  • Mia med 2

lena: har köpt lite playdoo idag som Romeo kanske tycker kan va kul att leka med när jag ammar.

minizzzen: Julia var inga problem, men däremot Romeo, han var sjövild och attackerade både Leia och Julia med slag och sparkar. Och Julia försvarade sig och slog tillbaka fast ännu hårdare... skönt när Per kom efter 1 ½ timma Kunde vi dela upp oss lite mer.

var framme en snabbis förut idag, pantade burkarna som vi lagrat i förrådet + att jag shoppade 10 par strumpor till mej, 1 par byxor till Romeo och 7 bodies till Leia oxå ett playdoo-set till Romeo.

var nissar som fixade skåpsluckor i en lägenhet tvärtemot, så jag hoppades att det skulle bli vi efter, men nu är de borta... gah är ju jobbigt att ha alla sakerna ut skåpet för att de ska byta ut det. bättre att de säger en dag de ska komma och inte bara skicka en lapp där det står att de kommer den veckan. 

• Miccca

Clem: ja nu e hon snart ikapp.. kanske hon kan se ut som ett barn i munnen ist för en bebis! Haha

Mini: ja det vore jättekul ska du köra hem henne sen så jag kan haka på, eller ska jag ta egen bil?

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • angYY

Jag kan följa med på ljuspartyt om jag får skjuts typ...Har ju inte körkort så jag kan inte ta mig dit själv... =/
    Skulle vilja åka =)

• lenabolin

clemenza. Cornelia har det oxå, men hon tycker det är skit kul o blanda ihop färgerna.. *grr*

• Mia med 2

micca: haha. vilka saknar hon?

lena: han får leka med en färg i taget...

Svar på tråden Lidköping med D