• Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner
  • Strumpläst83
    Marayah skrev 2007-11-14 12:30:18 följande:
    Ja har en faster som gjort tre ivf och som varje gång slutat med mf så ja förstår verkligen. Första mf var i v typ 6 men dom andra två blev i v 16-17, så hemskt. Å hon e en sån människa som verkligen är ämnad för barn. Så man kan säga att man hade jobbigt att berätta för henne att man var gravid och att det funkade på första försöket.
    Jag förstår att det tog emot att säga det! Men man kanske inte behöver basunera ut att det tog sig på första om dom har haft så mycket problem, eller var det kanske inte så du menade?

Har de välsignats med en liten nu eller fortsätter dem med ivf?
  • Marayah

Nej då de sa ja juh inte till henne så så klart. :) Dom ska nog fortsätta efter jul och gå på ivf och så. Hon försöker att gå ner i vikt lite och bli "nyttig" och så så att det ska gå bättre kanske. Nu har du just gått kurs med soc för att kunna vara stödfamilj eller liknande. Bra till en början iaf. Men synd att dom barnen blir man juh "ifrån tagna" så man kan juh inte fästa sig så mkt. Men att tänka på nått annat än olycka kan vara en bra grejj för dom med. =)

Strumpläst83 skrev 2007-11-14 13:10:32 följande:
    Jag förstår att det tog emot att säga det! Men man kanske inte behöver basunera ut att det tog sig på första om dom har haft så mycket problem, eller var det kanske inte så du menade?Har de välsignats med en liten nu eller fortsätter dem med ivf?
    Nu är man förlovad och allt... =P Marko 031103 BF: Ca 4/6-08.
  • Strumpläst83
    Marayah skrev 2007-11-14 15:44:26 följande:
    Nej då de sa ja juh inte till henne så så klart. :) Dom ska nog fortsätta efter jul och gå på ivf och så. Hon försöker att gå ner i vikt lite och bli "nyttig" och så så att det ska gå bättre kanske. Nu har du just gått kurs med soc för att kunna vara stödfamilj eller liknande. Bra till en början iaf. Men synd att dom barnen blir man juh "ifrån tagna" så man kan juh inte fästa sig så mkt. Men att tänka på nått annat än olycka kan vara en bra grejj för dom med. =)
    Du får slicka lite på dem så att de smittas av dina grav-baciller
  • Marayah

Hehe, den var bra. :D

Strumpläst83 skrev 2007-11-14 18:00:48 följande:
    Du får slicka lite på dem så att de smittas av dina grav-baciller
    Nu är man förlovad och allt... =P Marko 031103 BF: Ca 4/6-08.
  • Peppri

Johlinn: tack för pepp och vad skönt att illamåendet är så mycket bättre!!!

För mig är det just nu tröttheten som är värst och riktigt jobbig. Idag på förmiddagen var jag så trött så jag började gråta där jag satt vid mitt skrivbord. Sitter i landskap så jag försökte dölja det så gott det gick. Och det var bara den tjej som vet vad som pågår som märkte något och kom och kramade om mig lite och kallade mig "sin lilla hormonpacke"

Jag är så oerhört tacksam att det tog sig så snabbt för oss, särskilt när jag tänker på hur länge en del måste försöka.

Två ska bli tre
  • Malla83

var på inskrivning igår. Ska på ultraljud på Onsdag och det känns så spännande!! Det är verkligen så underbart att få det bekräftat! Jag har verkligen en bebis i magen=)..BM klämde och kände och sa att det utan tvekan var en liten krabat där inne och att räkningen verkar stämma att jag nu är i vecka 13!! fast jag är fortfarande illamåeende=(..När ska det släppa?

• Malla83

Strumpläst: åh jag känner också lite som dig angående att endel blir så lätt med barn och andra inte. Här gick det ju också på första försöket och jag tänker verkligen på dom som försökt flera månader kanske ett helt år, vad frustrerad jag skulle vart! Håller tummar och tår för er som försöker!

• Malla83

niccisen: Vilket sjukhus var du på?? jag hade också en studerande som skulle lära sig=)

• Malla83

niccisen: Såg nu att du bor i örebro så det var nog inte samma

• Strumpläst83
    Malla83 skrev 2007-11-16 15:54:48 följande:
    var på inskrivning igår. Ska på ultraljud på Onsdag och det känns så spännande!! Det är verkligen så underbart att få det bekräftat! Jag har verkligen en bebis i magen=)..BM klämde och kände och sa att det utan tvekan var en liten krabat där inne och att räkningen verkar stämma att jag nu är i vecka 13!! fast jag är fortfarande illamåeende=(..När ska det släppa?
    Oh vi ska också på UL på onsdag! Fast då är det CUB/NUPP så det blir ju inte massa gull-lull och titta på bebisen utan det blir nog mest stillbilder som doktorn ska mäta på.

Sen har vi köpt vagn!! Ja, eller, blivande mormor köpte den . De reade ut 07:or så vi kunde inte låta bli en Emmaljunga City Cross, jättefin var den! Jag har en bild i galleriet, välkomna in att kika!
Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner