Snuttiz83's coola vänner
Jaha, då startar väl JAG en ny tråd då
Ursprungstråden:
www.familjeliv.se/Forum-2-113/m25216712.html
Jaha, då startar väl JAG en ny tråd då
Ursprungstråden:
www.familjeliv.se/Forum-2-113/m25216712.html
Ja, vi har namn både till kille och tjej. Våra föräldrar vet (och ingen har faktiskt kommenterat det negativt) och några kompisar. Det har till och med blivit ett arbetsnamn av de två namnens eventuella smeknamn. Jag kan lika gärna säga vilka det är för killnamnet såg jag har blivit ännu populärare nu så det spelar ingen roll om någon här nappar på det
och tjejnamnet ligger långt ner på 100-topplistan. William och Louise = arbetsnamnet Willo från Wille och Lollo. Jag vill helst inte ha dessa smeknamn, men det blir nog oundvikligt.
Min man var först helt inställd på Elliot, vilket jag inte var helt överens med men ändå det vi var mest eniga om. Innan jag föreslog William. Det gillade min man verkligen och han sa också sen att Elliot nog var lite för coolt namn för oss
. Louise har vi varit överens om länge.
Junior; betalade 400 för den
Nu blir ju jag nyfiken, vad har du för namn på första Junior?
Själv har vi bestämt namn, och familjen vet om det, och ingen har kommenterat, tvärtom!
Jag blev halvtidssjukskriven idag, känns jätteskönt!
Strumpläst - ta det lugnt i Kina, kan ju inte jobba huuur mycket som helst ju
vi har namn för tjej o några namnalternativ till kille. Populäraste killnamnet hos oss just nu ligger på topp tio för förra året o tjejnamnet också
Så vanliga o trista är vi
Strumpläst - 400kr låter helt ok tycker jag.
Då kanske sonen kan vara med och styra den på magen så att han känner sig delaktig. Sonen heter Kasper förrsten.
Jag gillar starka pigga namn.
Peppri - Willo var ju ur gulligt!
Johlinn - Skööönt! Grattis till sjukskrivningen! Hoppas att du kan vila upp dig lite bättre nu!
Är det foglossningen som stör din sömn mest?
Jag tycker att man får en sådan konstig sömn när man är gravid, så in i helsikes lättväckt precis när man behöver vila som mest! Det är väl det där hormonerna som spökar...
Junior mint skrev 2008-01-17 22:06:38 följande:
Peppri: Jag känner hela dagarna..när jag går,står, ligger och sitter! den verkar vara väldigt aktiv för den är inte still särskilt ofta. bara några timmat per dag. På natten sover jag så gott så då vet jag inte om bebbe är vaken men jag tror inte det, den är still när jag går och kissar..jag tror att dom har räknat fel och att den lille kommer att komma tidigare än dom sagt eftersom att jag kännt plutten sen 3 veckor tillbaka det måste betyda att jag kännt från V. 16 ungefär (och det är första barnet).Är inte det tidigt? Men som du säger den får komma när den är färdigbakad!!oavsett det är efter Bf datum eller före..Bara den mår bra! Vi har bestämt namn också men det är ju inte säkert att det passar plutten när h*n kommer ut=)
strumpläst - bara du känner efter och lyssnar om kroppen vill ta det lugnt nån gång så går det bra. Om man mår som vanligt under en graviditet så finns ju ingen anledning o ta det lugnare än man behöver!
junior - jag tror att det är graviditeten som gör att jag vaknar och foglossningen som gör att jag har svårt o somna. För jag har sovit ryckigt och vaknat ofta ända sen jag blev gravid. Tror absolut att det är hormonellt, för det är inget särskilt som väcker mig. Sen får jag ont, blir hungrig, törstig, kissnödig, katten vaknar osv EFTER att jag vaknat, men det är ju en helt annan sak!
Håller med junior, Kasper var inget konstigt alls ju! Bara fint!
strumpläst - bara du känner efter och lyssnar om kroppen vill ta det lugnt nån gång så går det bra. Om man mår som vanligt under en graviditet så finns ju ingen anledning o ta det lugnare än man behöver!
junior - jag tror att det är graviditeten som gör att jag vaknar och foglossningen som gör att jag har svårt o somna. För jag har sovit ryckigt och vaknat ofta ända sen jag blev gravid. Tror absolut att det är hormonellt, för det är inget särskilt som väcker mig. Sen får jag ont, blir hungrig, törstig, kissnödig, katten vaknar osv EFTER att jag vaknat, men det är ju en helt annan sak!
Håller med junior, Kasper var inget konstigt alls ju! Bara fint!
Håller med strumpläst, Kasper var inget konstigt alls ju! Bara fint!
ah, tre inlägg. sorry, men jag fick felmeddelande varje gång, så jag trodde inte det hade kommit med
Läs helst det sista, det är någon ändring där.
Junior mint skrev 2008-01-18 19:40:38 följande:
Junior mint skrev 2008-01-18 19:40:38 följande:
Nå väl,
Välkomna till vårt nya snackställe!
www.familjeliv.se/Forum-11-237/m28991010.html