• Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner
  • Peppri

Strumläst83:

Snygg vagn!!! Emmaljunga är bra grejer!!

Jag måste oxå lägga till en bild på min sida på vår fina vagn!!

Var har ni köpt den fina sängen??

Så ni väljer att göra CUB alltså. Vi har bestämt oss för att inte göra det. Jag är inte i den åldern och vad jag förstått så får man inget definitivt svar. Och skulle sannolikheten vara lite större, så vet jag inte vad vi skulle göra med svaret. Så vi låter bli helt enkelt. Men jag har funderat en hel del över det.

Ikväll ska vi på maskerad. Vi är inte jättepeppade, men det blir säkert trevligt. Stjärngosse och lucia - vi gör det lite enkelt för oss. Men vi bekräftar alltså det som man länge trott - Staffan har haft ihop det med lucian...

Två ska bli tre
  • Strumpläst83
    Peppri skrev 2007-11-17 16:24:05 följande:
    Strumläst83: Snygg vagn!!! Emmaljunga är bra grejer!! Jag måste oxå lägga till en bild på min sida på vår fina vagn!! Var har ni köpt den fina sängen??Så ni väljer att göra CUB alltså. Vi har bestämt oss för att inte göra det. Jag är inte i den åldern och vad jag förstått så får man inget definitivt svar. Och skulle sannolikheten vara lite större, så vet jag inte vad vi skulle göra med svaret. Så vi låter bli helt enkelt. Men jag har funderat en hel del över det.Ikväll ska vi på maskerad. Vi är inte jättepeppade, men det blir säkert trevligt. Stjärngosse och lucia - vi gör det lite enkelt för oss. Men vi bekräftar alltså det som man länge trott - Staffan har haft ihop det med lucian...
    Jo Emmaljunga känns tryggt! Hojta till när du satt in en bild på vagnen.
    sängen är IKEA's Hensvik faktiskt, billig och bra! Vi kommer att köpa en lite dyrare madrass dock, det känns lite viktigare att lägga pengar på en riktigt bra madrass till barnet!
    Jo vi bad att få göra NUPP då vi är lite oroliga att få ett skadat barn (jättetöntigt egentligen då jag enbart är 24, men men). Men de gjorde CUB istället, vilket är NUPP+blodprov (på mig, inte på barnet, hi hi). Blodprovet är redan taget och Ultraljudet blir på onsdag! Precis som du säger så blir det endast en riskbedömning och precis som du så vet vi inte hur vi skulle ställa oss till ett negativt resultat.
  • Marayah

Strumpläst83: Va avis ja blir! Vill oxå ha en emmaljunga juh... :P

Nu är man förlovad och allt... =P Marko 031103 BF: Ca 4/6-08.
  • Strumpläst83
    Marayah skrev 2007-11-17 18:52:53 följande:
    Strumpläst83: Va avis ja blir! Vill oxå ha en emmaljunga juh... :P
    Har ni kvar vagn se'n Marko eller ska ni köpa? De hade fortfarande kvar några rea-vagnar där vi handlade, dock tog vi den sista Emmaljungan men om de har där så borde de finnas kvar på andra affärer också tror jag...

Precis när vi stod och klämde och kände på vagnen så kom ett annat par som kollade på vagnar och ställde sig i närheten och tittade på vagnen. När de märkte att vi var intresserade så höll de sig i närheten, hela tiden med ett öga på våran vagn. Jag ser ju inte så gravid ut ännu så de hoppades säkert att vi skulle släppa den så de kunde ta den. He he... Men nu är den MIN!!!!!
  • johlinn

Strumpläst - vad fick ni ge för vagnen? Citycrossen är jättefin, vi har också tittat på den.

Peppri - er vagn är också fin, men passar inte mig riktigt!

Idag har vi städat så nu har vi sååå fint hemma! Har kusiner på besök, de ska sova över, så nån var tvungen o städa...

• Marayah

Nej ja har juh inte de.. Så vi ska köpa en helt NY.. =) Har aldrig haft nån riktigt ny vagn. Till Marko hade ja en Brio som var från -94 som min bror hade haft. :) Men nu äntligen ska de bli en emmaljunga super vagn. ;)

Strumpläst83 skrev 2007-11-17 19:02:26 följande:
    Har ni kvar vagn se'n Marko eller ska ni köpa? De hade fortfarande kvar några rea-vagnar där vi handlade, dock tog vi den sista Emmaljungan men om de har där så borde de finnas kvar på andra affärer också tror jag...Precis när vi stod och klämde och kände på vagnen så kom ett annat par som kollade på vagnar och ställde sig i närheten och tittade på vagnen. När de märkte att vi var intresserade så höll de sig i närheten, hela tiden med ett öga på våran vagn. Jag ser ju inte så gravid ut ännu så de hoppades säkert att vi skulle släppa den så de kunde ta den. He he... Men nu är den MIN!!!!!
    Nu är man förlovad och allt... =P Marko 031103 BF: Ca 4/6-08.
  • Strumpläst83

johlinn - 5000:- för chassi, sittdel och liggdel

Marayah - Visst är det något speciellt över en helt ny? Som att köpa sprillans ny bil eller nå't. Köpgalen blivande mormor eller inte så hade vi köpt en sprillans ny.

• Strumpläst83
    Strumpläst83 skrev 2007-11-17 21:06:39 följande:
    johlinn - 5000:- för chassi, sittdel och liggdel
    Jo sen var det någon åkpåse-madrass också som jag inte riktigt förstod... och så regnskydd såklart
Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner