Snuttiz83's coola vänner
Jaha, då startar väl JAG en ny tråd då
Ursprungstråden:
www.familjeliv.se/Forum-2-113/m25216712.html
Jaha, då startar väl JAG en ny tråd då
Ursprungstråden:
www.familjeliv.se/Forum-2-113/m25216712.html
strumpläst - efter korrigeringen förstod jag, fattade inte annars vad det var för försäljning av lägenheter i a-blaskan
Peppri o strumpläst - lycka till med budgivning och försäljning och flytt! Mycket o tänka på, men sååå skönt när man har installerat sig på sitt nya fina ställe
Hej alla! Har varit borta ett tag pg a att datorn har varit paj. Inte kul, men nu är jag tillbaka.
Här händer det mkt, vi har fått vårt hus som vi tokrenoverar, flytt om 3 veckor.....hur ska vi hinna??? Köket kommer i morgon. Jättekul men oxå jobbigt. Jag kan ju inte hjälpa till så jättemkt heller eftersom jag har lillan att ta hand om. Nu är jag 12+3, veckorna bara flyter på. Jag har tid för UL 3 januari. Känner faktiskt att jag blivit lite piggare de sista dagarna. Skönt det!!!!!!
Hur mår ni andra?
Hej hopp.. Jobbade igår. (jobbar med gamla) Åsså när ja var till en "kund" så sa hon att "-du har blitt lite rundare om magen, vad har du gjort. -Jaa du ja har vart med en karl. Sa ja då." Var riktigt roligt att någon såg att det var nått på G. Hehe. Annars e de bara fin fint. Kräktes igår för första gången faktist, men de hade med att ja hade super ont i huvudet när ja kom hem från jobbet. Och när man e gravid så e man juh extra känslig för ett o annat.. Tänkte juh bara hosta egentligen. :( Sorry för denna information. :P Annars e allt Fiiint. Lääängar till fredag för då har vi UL. Är då i v 13. :) Ha det sååå bra.
Jag vet inte om ja har bestämt mej för att göra de ultraljudet. Vet inte om ja skulle ha mage att ta bort barnet om dom tror att det är nått fel. Kan juh lika gärna vara helt ok med fast att dom säger att det är nått fel liksom.. :/ Ja ja. Det kan juh vara roligt att få gå på ett extra litet ul. :P
Hej alla! Nu är jag också tillbaka efter att ha varit borta ett tag. Sambons mormor gick bort, så vi fick resa till norrland för begravning. Vi kunde i allafall komma med lite glada nyheter
Nu har jag läst ikapp...
Malla - var det du som undrade hur länge illamåendet håller i sig...? För mig höll det i sig tom v 18 förra graviditeten. Så det där med v 12 skall man kanske ta med en nypa salt. Själv denna gången har jag mått toppen i några dagar, trodde det hade släppt nu. Hade tom en superätardag i lördags då jag tycktes aldrig bli mätt. Men så igår bam, spydde hela dan kunde inte behålla någon mat. :-S Innerst inne tror jag att jag kommer vara illamående tom v18 denna gången också fast man hoppas att det blir bättre.
För oss går det tyvärr sådär med lägenhetsförsäljningen. Trögt. Men det är fyra likadana lägenheter till salu i vår förening (stor förening) och det är ju inte bra när utbudet är större. Men deet verkar gå trögt för alla. Det är ju inte bästa tiden att sälja direkt. Men, men, det löser sig säkert. Men jag förstår inte det här med att det ska vara så svårt att lägga första budet. Jag jobbade ett tag på en mäklarfirma och jag minns att varje gång jag ringde runt på dessa listor från visningarna så var det otroligt svårt att få in första budet. Men bara någon sätter igång det hela så brukar det rulla på rätt bra. Nåja, det är bara att ha tålamod och försöka att inte tänka så mycket på det. Det hjälper ju inte att gå och oroa sig. Såld blir den väl till slut.
Det är så skönt att inte må illa längre. Jag tror faktiskt att det har gett med sig nu, helt. Det la sig ju rätt mycket i slutet på vecka nio och därefter mådde jag bara illa någon enstaka dag. Men nu är det riktigt länge sen jag mådde illa alls
Marayah: trist med huvudvärken!!! Hoppas du blir piggare!
Peppri - jobbigt att det går segt med försäljningen! När har ni inflyttning på huset (dvs hur bråttom har ni med försäljningen?) Tror att det blir väldigt mycket lättare o sälja efter nyår pga de nya skattereglerna som börjar gälla då, men om man får ett bättre pris på bostaden så vinner man ju ändå på det! Vi köpte den här lägenheten på villkor att vi kunde flytta in snabbt o sålde då sambons gamla med samma villkor. Dvs vi valde en budgivare utifrån att han kunde flytta in fort så att vi skulle slippa dubbla avgifter. Som tur var var det det högsta budet, men det har inte med saken o göra egentligen...
Inflyttning i radhuset är "enligt överenskommelse dock senast 21 december". Så lite bråttom är det! Vore ju skönt att slippa dubbelt!!!
När vi sålde vår förra lägenhet fick vi ett bra bud om han fick flytta in snabbt. Vi tog budet och flyttade ihop med mamma och pappa i några veckor.
Men vår mäklare har raggat kunder. Imorgon har vi extravisning mitt på dagen för några som bjudit på en likadan lägenhet men i sämre skick. En bra kund säger mäklaren. Och på måndag kommer förmodligen två par till och tittar som har mailat till mäklaren. Så vi fortsätter att hålla tummarna.
Jag vet inte om de nya reglerna gör det lättare att sälja. De nya reglerna innebär ju högre vinstskatt och en begränsning i hur stort uppskov man får. Men det lär väl visa sig. Annars är ju januari en bra säljmånad - och INTE november/december. Men vad gör man!?
Lycka till Peppri!