• Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner
  • Peppri

Bra initiativ!!!

Emma777: åh, hoppas verkligen för din skull att din känsla är fel!!!! Ska tänka på dig imorgon! Men det är väl inte helt ovanligt med små blödningar i början av graviditeten. Särskilt nu i vecka nio har jag läst. Nu hoppar man ju över andra mensen.

Angåen NUPP så har jag funderat över det men inte pratat med maken om det än. Vet inte vad jag skulle göra med svaret om det visar sig vara något fel. Vad kostar det att göra NUPP? Jag är 28 så jag ligger inte direkt i det stora riskgruppen, men ändå. Kan ju vara skönt att förbereda sig på ett inte helt friskt barn. Eller? Jag vet inte hur man ska tänka.

Johlinn: Verkligen trist att du mår så dåligt! Hoppas det blir lite bättre av att få vara hemma och vila.

8+1 idag för min del. Har blivit lite sämre, men är långt ifrån dålig (särskilt om man jämför med andra här, typ Johlinn!!). Jag ska berätta för min chef imorgon!!

Två ska bli tre
  • Junior mint

emma777 - lycka till och hoppas att allt är bra på onsdag!

Johlinn - skönt att vara sjukskriven! Ta hand om dig nu och vila!. Jag hade nog också gärna varit sjukskriven och vilat, men samtidigt vill ajg forstsätta jobba... hm... inte logiskt.
    Har haft sammandragningar hela dagen idag. Jag vet att det betyder att jag måste vila mer så jag skall försöka ta det lite lugnare. Men jäklar vilken maga jag har idag, eller ikväll :-O Sen har jag blivit jätte hård i magen nu...
    Men jag hittade på en annan tråd om någon som tipsade om 1-2 matskedar linfrö om dan, så det tänkte jag prova.

Jag är lite nyfiken på nupp/kub test. Är egentligen inte så orolig, men det hade varit skönt att kolla att det är ok.

• Junior mint

emma777 - lycka till och hoppas att allt är bra på onsdag!

Johlinn - skönt att vara sjukskriven! Ta hand om dig nu och vila!. Jag hade nog också gärna varit sjukskriven och vilat, men samtidigt vill ajg forstsätta jobba... hm... inte logiskt.
    Har haft sammandragningar hela dagen idag. Jag vet att det betyder att jag måste vila mer så jag skall försöka ta det lite lugnare. Men jäklar vilken maga jag har idag, eller ikväll :-O Sen har jag blivit jätte hård i magen nu...
    Men jag hittade på en annan tråd om någon som tipsade om 1-2 matskedar linfrö om dan, så det tänkte jag prova.

Jag är lite nyfiken på nupp/kub test. Är egentligen inte så orolig, men det hade varit skönt att kolla att det är ok.

• smurfensmamma

Jag är oxå här! 8+1 i dag.

Emmma777, håller tummarna för dig, har oxå en del flytningar nu, gulaktiga.

Ta hand om er!

• Strumpläst83

Jag har också haft en del gult-snor-flytningar (gud så fräscht det lät ) så först trodde jag att jag fått en infektion men efter att ha sökt lite på FL (FL måste vara guds gåva till den gravida kvinnan) så är det inte helt ovanligt och vad jag har kunnat läsa så säger barnmorskan att det är normalt.

Jag gick in i vecka 8+2 idag så det verkar som om vi är många på samma dag!
    Nu känns inte v12 sååå långt borta längre

Det ligger en bebis i mammas mage!!
  • johlinn

Tack tjejer! Vila hjälper! Jag mår mycket bättre när jag tar det lugnt, men inte är det kul inte... Sa till sambon igår att det skönaste är o sova, för då känner man ingenting, han tyckte det lät väldigt deprimerande :D

Jag VILL inte vara sjukskriven. Hatar o gå hemma o lämna över allt ansvar till andra. men som det är nu är det helt omöjligt att jobba tyvärr... Hoppas det går över snart, två veckor är länge ju :o(

• Strumpläst83
    johlinn skrev 2007-10-23 09:55:03 följande:
    Tack tjejer! Vila hjälper! Jag mår mycket bättre när jag tar det lugnt, men inte är det kul inte... Sa till sambon igår att det skönaste är o sova, för då känner man ingenting, han tyckte det lät väldigt deprimerande :D Jag VILL inte vara sjukskriven. Hatar o gå hemma o lämna över allt ansvar till andra. men som det är nu är det helt omöjligt att jobba tyvärr... Hoppas det går över snart, två veckor är länge ju :o(
    Nej jag är likadan själv....! Jag klättrar på väggarna om jag inte har något att göra...
    Hoppas att tiden går fort iallafall.
    Det ligger en bebis i mammas mage!!
  • johlinn

strumpläst - Precis. Men men, det är inget o göra. Jag orkar ju ingenting ändå... Ska leta i dvd-hyllan o se om det finns nåt som tilltalar mig idag.

• Jolinis

Hej! Nu har jag oxå hittat hit. Är i v 9, börjar närma sig underbara v 12!!!

Usch vad jag tycker synd om er som mår så dåligt!! Jag skäms ju för att jag mår så bra, har inte haft några som helst problem. För att äta lite oftare å vara sötsugen är inget problem..
    Jo har haft lite lite mellanblödningar, eller brunaktig flytning två gånger men inga problem.. inget ont eller så..

Bra initiativ med en ny länk!!!

• Peppri

Junior mint: bra tips med linfrö mot hård mage. Jag har dock fått information från en dietist att linfrö hämmar järnupptaget. Katrinplommon är något som brukar hjälpa mot trög mage annars.

Idag har jag berättat för min chef. Hon blev jätteglad för min skull och kramade om mig och grattade! Och så sa hon att poletten trillade ner för henne. Hon har ju märkt att jag inte varit som vanligt Men hon vet att det inte är offentligt än, så hon kommer inte sprida det vidare. Men det känns skönt att hon vet, för jag har ju känt att graviditeten har påverkat min prestationsförmåga och det har stört mig. Det var så roligt att hon blev så glad!

Jag har just nu en höggravid mage! Är såååå svullen! Har inte varit det på ett par dagar, men jag har inte mått kalas på några dagar och inte ätit så mycket. Men idag har jag mått bra och kunnat äta ordentligt. Men det syns på en gång på magen Men jag tror att jag hittills gått ner lite i vikt. Får ordna till det när illamåendet är helt borta och det blir lättare att äta igen!

Två ska bli tre
Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner