Snuttiz83's coola vänner
Jaha, då startar väl JAG en ny tråd då
Ursprungstråden:
www.familjeliv.se/Forum-2-113/m25216712.html
Jaha, då startar väl JAG en ny tråd då
Ursprungstråden:
www.familjeliv.se/Forum-2-113/m25216712.html
Johlinn - vad sa du till dem på jobbet? Vet de om att du är gravid? Bara nyfiken på vad du sagt...
Sköt att du mår bättre nu!
Dvd tips till dig om bra baby/graviditetfilmer... låt mig lista tre...
1 . Babyboom - med Diane Keaton (härlig snäll 80-talare)
2 . Rosemarys Baby - Babyskräckis från 60-talet. (bara för de riktigt tåliga
)
3 . Adam & Eva - (såklart!) Dags att bli vuxen film!
Peppri - typiskt med järnupptagningen! Sen skall man ju inte dricka mjölk till middagen heller för kalcium hämmar också järnupptagningen! Men jag kanske kan ta linfröna och mjölk på morgonen och järntabletter på kvällen... det kanske funkar. *planerar*
Hej, hej!
Tack för alla snälla tankar! Har tid 14.10 och sitter som på nålar. Ytterligare en brun-gul variant nu på morgonen, men fortfarande inget rött så jag antar att allt kan vara ok. Är ju som sagt mest bekymrad över att alla mina symtom försvann för ca 2 veckor sedan. Min man har hittills varit superlugn och positiv, men jag har skrämt upp honom lite märker jag, han var rätt nervös imorse. Själv "jobbar jag hemma" idag
. Skulle aldrig kunna koncentrera mig på jobbet! Kan inte koncentrera mig på att jobba hemma heller, men det märks ju inte lika mycket... Om inte chefen imorgon vill se vad jag gjort idag
. Om allt är ok på VUL så hoppas jag att jag fått massor med energi och kan åka hem och jobba hela natten typ, om allt inte är ok så tror jag nog att det kommer kännas som det kvittar om jag har jobbat el inte imorgon, för då tror jag inte att jag kommer att gå till jobbet
. Men, som sagt, måste ju försöka vara positiv, och det känns väldigt skönt att jag kommer få något slags besked i eftermiddag. Ovisshet är värst.
Håll tummar och tår! Skriver igen ikväll!
KRAM!
Junior - mina närmsta kollegor och chefen vet. Har sagt till chefen o meddela de andra att jag berättar när jag kommer tillbaka. Då kommer jag vara i v. 11 och jag får helt enkelt hoppas att allt kommer fortsätta gå bra därifrån! Vill hellre berätta själv än att de ska få höra det genom nån annan, så kul o se allas reaktioner ju :D
emma - tumhållning pågår!
Apropå gravidfilm såg vi "the Snapper" häromdan. Irländsk film, lite rolig, gjord av han som gjorde "the commitments" tror jag.
Strumpläst83 - Rosemarys baby var faktiskt den första film jag såg efter att jag blev gravid förra gången, hihi!
jag hade ingen annan babyfilm hemma. Men jag har alltid gillat skräckisar och är inte så känslig, men den kanske inte är för allmän rekommendering...så jag tar den tillbaka
.
Emma - hur gick det idag?
Johlinn - Va skönt att ha berättat för chefen så man slipper ljuga.
Puh det var så jobbigt att jobba idag. Fick spinga och spy efter lunchen och så var jag super trött. Avis på dig Jolinn!
Just det The snapper, den har jag set tror jag! Är det inte den när hon spyr i handväskan...?
Också nyfiken på hur det gick för Emma..
Ja, hur har det gått för emma????
Har haft en blä-dag idag med jobbigt illamående. Kom över mig på jobbet och så hade jag glömt postafen hemma. MEn, men, nu mår jag bättre.
Det gick inte bra. Ofostrig graviditet. Ska tillbaka imorgonbitti för att få piller som driver ut det som är kvar, de ville lägga in mig inatt men jag orkade inte vara kvar. De kunde inte ens se fostret, men moderkakan var utvecklad som i v 9, så det är den som måste ut.
Är förtvivlad. Tror inte att jag kommer hänga här så mycket mer på ett par månader. Men jag hoppas att det går jättebra för er alla andra, och att ni får en massa fina junibebisar.
Tack för allt stöd! Ni är toppen!
Neeeeeej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Beklagar verkligen!!! Då var det rätt det du kände! Det har man ju hört, att när det inte har varit bra så har kvinnorna känt det. Men ååååååhhhhhhhh så tråkigt! Nä, ta en paus du från allt det här och samla krafterna! Tänker på dig!!!!!
Massor av styrkekramar!
Nej emma! Fy fan...vet inte vad jag kan säga...vill trösta. Vill bara krama dig. Tänker på dig och din sambo.