• Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner
  • Junior mint

    johlinn - Ja det var ju intressant med sushin, jag tycker också det känns ok att äta det då, lax iallafall. MEN tonfisk skall man väl INTE äta hursom helst?

    strumpläst och peppri - Härligt att flytta till nytt! Grattis båda två! Det är toppen också att kunna ha vagnen utomhus precis utanför dörren när de små är födda.

    atopia - Härligt!

  • Junior mint
    smurfensmamma skrev 2007-10-29 16:54:10 följande:
    Vi har oxå köpt kedjehus...inflyttning 16 november. En del att stå i med andra ord. Träffade en kompis i dag, det visade sig att hon var i v 8, och jag alltså i v 10. Jättekul!
    Grattis till huset du med.
  • Peppri

    Atopia: Vad skönt!!!!


    Smurfensmamma och strumläst: Grattis till era husköp också! Och jag håller med, det är väl perfekt timing, Strumpläst Mamma har redan lovat att hjälpa till att packa. Och att jag inte kommer bära vid flytten är inget nytt hos oss, då jag har en whiplash sedan ett antal år och inte kunnat bära under denna tid. Så maken är van


    Angående laxsushi så har jag hört att om laxen skulle vara angripen av dessa bakterier så känns det verkligen på lukten! Men som tidigare sagts, så måste alla göra sin bedömning. Känns det inte bra att äta det så ska man låta bli. Men jag kan inte låta bli.


    Johlinn: radhuset ligger i Skälby, Järfälla. Vår favoritsushi är vid Brommaplan! Såååå gott! Och fräscht.


    Två ska bli tre
  • johlinn

    junior - nä, tonfisk får man inte äta. Bara konserverad. Men hur gott skulle det vara på sushi??

    Grattis alla flyttare! Härligt med nytt så här lagom till tillökningen!

    Peppri - ok, verkar fint. Nära vattnet?

    Vi bor i en trea och det var planerat att datarummet skulle bli barnrum om det "tog sig" så det passar strålande. Vi är nog inte "husmänniskor" riktigt, för lata o inkompetenta när det gäller reparationer, men vi funderar på sommarhus när ekonomin blir liiiite bättre. Typ när barnen är 25 o flyttar hemifrån kanske :D

  • Strumpläst83

    Blä.... jag mår illa och har kräkits idag. Jag som var sååå säker på att jag skulle få slippa
    Sen är jag trött som bara den!! Somnade t.o.m på tåget på väg till jobbet och missade min hållplats!! Och jag som köpt postafen mot illamående, då kommer jag ju säkerligen bara bli ÄNNU tröttare!

    Och så var jag på inskrivning igår, allt såg bra ut utom blodtrycket. Hade ett undertryck på 95(!), så jag kommer bergis att få gå på tätare kontroller....

    Kan ingen berätta för mig att det är värt det. Att lyckan kommer att bli större än allt jobbigt man måste gå igenom för just nu känns det bara blä....


    Det ligger en bebis i mammas mage!!
  • plutt83

    postafen gör mig helt sjukt trött!! jag somnade klockan halv 9 hela helgen..trevligt sällskap? nee..men man spyr iaf inte av det!!det är otroligt skönt att få slippa det!

  • Junior mint

    God kväll kära vänner!
    Idag mår jag toppen! Jag var lite illamående på eftermiddagen bara, men annars har jag mått bra!! Är så lycklig att det gav mig lite andrum!
    ...sen har krtinplommonen gjort sitt jobb!

    Strumpläst - Det kommer bli bättre och det är värt det!!! Jag lovar! Men jag förstår precis den känslan, bara igår sa jag likadant... Jag längtar verkligen till den vecka då illamåendet släpper sitt grepp... Sen mår man oftast toppen och har en fin magen snaaaart...

  • johlinn

    strumpläst - har själv haft några jobbiga dagar då jag varit riktigt less på det här illamåendet, yrseln och tröttheten. Men förhoppningsvis går det över riktigt snart!!

  • Peppri

    Johlinn: inte så nära vattnet, cykelavstånd. Jag är uppväxt bara 50 meter från där vårt hus ligger så jag känner till området jätteväl.

    Strumpläst83: Vad jobbigt att du varit tvungen att kräkas nu!!! Har du mått mycket illa innan?


    Jag har inte mått direkt illa på 6 dagar nu. Känner bara lite när jag äter, att det är lite lite svårt att tycka att det är jättegott. Men jag hoppas att detta innebär att mitt illamående har gjort sitt. Men man har ju läst om dem där illamåendet försvunnit men sen några veckor senare plötsligt slagit till igen. Jag hoppas att det inte blir så för mig. Jag har märkt att samtidigt som illamåendet gett med sig så har finnarna också börjat lugna ner sig ordentligt. Hoppas bara att det inte innebär att det är något fel där inne!


    Jag önskar att alla ni som mår så illa snart ska må bättre igen!!!!


    Två ska bli tre
  • Strumpläst83
    Peppri skrev 2007-10-31 17:03:49 följande:
    Strumpläst83: Vad jobbigt att du varit tvungen att kräkas nu!!! Har du mått mycket illa innan?
    Nja, lite granna kanske, och oftast kring lunch. Men jag har inte kräkits innan.
    Och sedan dess har jag bara haft lätt illamående, men det går att handskas med. Och det känns inte som om jag kommer att kräkas iaf.
    Det ligger en bebis i mammas mage!!
Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner