• Svar på tråden PartyLite Del 3
  • Birsen

det beror vilka du menar men ett vanlig pelarljus har brinntid på 90-95 timmar

• dobermann lover

jo men hur länge ska man låta dom vara tända så dom inte rinner etc etc

• Carra78

Vill beställa nya inbjudningskort från Partylite men hittar de inte på cbc. Någon som har beställt de nya för 2008?

• Birsen

dobernamm lover... Allt om ljusskötsel står i brochyrerna man fick med startpaketet.

• Tudorjohansson

Har haft min första visning för året. En värdinna som hade en visning i dec utnyttjade åteboknings kampanjen. Surt va bara att det presentkortet på 500 som hon fick handla för inte räknades med så jag fick ut nåt av det. Verkar som det gäller alla presentkort.

har ni kommit igång än?

• Fogen

Jag är nog Partylite konsulternas dröm, jag har party utan demostration, dvs jag beställer tillsammans med ett par grannar av en tjej som bor i annan del av landet, jag får alltid 20%oavsett om jag bokar in ny bokning eller inte i kompensation och hon gör min bokning mest fördelaktigt, alltså jag får beställa fler av gästerbjudanderna etc.

Nu till min fundering, första gången i dec. beställde jag så blev det för 2300 kr, det paketet har precis kommit. Konsulten hade gjort ett fel, hon hade blandat ihop en bokstav så votivljusen kom i fel doft helt enkelt, en doft som jag absolut inte tyckte om, jag har kollat noga i mitt mejl och hon har helt enkelt beställt fel, slarvat.

När jag skriver till henne så beklagar hon bara misstaget och säger att man tyvärr inte får skicka tillbaka några ljus. Alltså jag får acceptera att få fel doft fast jag betalat 140 kr för en helt annan. Nu har jag gjort en ny beställning på 3400 kr och jag är nervös, tänk om någon av mina grannar får fel denna gång, då får ju jag betala dem för ljusen, de vill ju bara ha vad de beställt och betalat för. Hur gör Partylite egentligen, får kunden skylla sig själv för att konsulten slarvat? Jag trodde man fick antingen kompensation eller möjlighet att skicka tillbaka dem....

Nu har jag ljus för en tid framöver men funderar på att byta konsult, är superrädd att hon slarvar mer, hon får säkert bra betalt för att slå in nummren utan att ha en riktig visning, jag är besviken då jag beställt så mycket och får fel....

• Monica H
    Fogen skrev 2008-01-13 18:14:20 följande:
    Jag är nog Partylite konsulternas dröm, jag har party utan demostration, dvs jag beställer tillsammans med ett par grannar av en tjej som bor i annan del av landet, jag får alltid 20%oavsett om jag bokar in ny bokning eller inte i kompensation och hon gör min bokning mest fördelaktigt, alltså jag får beställa fler av gästerbjudanderna etc.Nu till min fundering, första gången i dec. beställde jag så blev det för 2300 kr, det paketet har precis kommit. Konsulten hade gjort ett fel, hon hade blandat ihop en bokstav så votivljusen kom i fel doft helt enkelt, en doft som jag absolut inte tyckte om, jag har kollat noga i mitt mejl och hon har helt enkelt beställt fel, slarvat.När jag skriver till henne så beklagar hon bara misstaget och säger att man tyvärr inte får skicka tillbaka några ljus. Alltså jag får acceptera att få fel doft fast jag betalat 140 kr för en helt annan. Nu har jag gjort en ny beställning på 3400 kr och jag är nervös, tänk om någon av mina grannar får fel denna gång, då får ju jag betala dem för ljusen, de vill ju bara ha vad de beställt och betalat för. Hur gör Partylite egentligen, får kunden skylla sig själv för att konsulten slarvat? Jag trodde man fick antingen kompensation eller möjlighet att skicka tillbaka dem....Nu har jag ljus för en tid framöver men funderar på att byta konsult, är superrädd att hon slarvar mer, hon får säkert bra betalt för att slå in nummren utan att ha en riktig visning, jag är besviken då jag beställt så mycket och får fel....
    Hon får ju betala frakten för sitt misstag och det är väl det hon inte vill. Men det är ju bara lägga en ny order på de rätta och behålla dom som har kommit fel.

Jag skulle tagit tillbaka de felaktiga ljusen och fixat fram rätt ljus.
    De felaktiga kan man ju ha och demonstrera med om man inte vill ha dom själv
  • Fogen

Vad säger Partylite att ni som konsulter ska göra när det är konsulten som råkat beställa fel av misstag?

Ljusen blir ju skickade till värdinnan och det blir ju i princip hennes/mitt problem att lösa det med mina gäster. Har inte Partylite några rekommendationer eller någon policy? Om något är skadade ljus eller saker så byts det ut men gäller inte det även för felbeställda varor också, hon jag köper av säger att det inte går att göra något åt, att man aldrig får skicka tillbaka ljus och att jag får ge bort de felaktiga ljusen i presenter om jag inte vill ha dem själv?

• Monica H
    Fogen skrev 2008-01-13 19:37:00 följande:
    Vad säger Partylite att ni som konsulter ska göra när det är konsulten som råkat beställa fel av misstag?Ljusen blir ju skickade till värdinnan och det blir ju i princip hennes/mitt problem att lösa det med mina gäster. Har inte Partylite några rekommendationer eller någon policy? Om något är skadade ljus eller saker så byts det ut men gäller inte det även för felbeställda varor också, hon jag köper av säger att det inte går att göra något åt, att man aldrig får skicka tillbaka ljus och att jag får ge bort de felaktiga ljusen i presenter om jag inte vill ha dem själv?
    Det går visst att skicka tillbaka. Tror fraktern är 120,-
    Men eftersom det är konsulten som gjort fel är det hon som får betala.
    Hade det vart en gäst som ångrat köpet eller något sånt så får hon betala frakten tillbaka med grejorna.
Svar på tråden PartyLite Del 3