Fogen skrev 2008-01-13 18:14:20 följande:
Jag är nog Partylite konsulternas dröm, jag har party utan demostration, dvs jag beställer tillsammans med ett par grannar av en tjej som bor i annan del av landet, jag får alltid 20%oavsett om jag bokar in ny bokning eller inte i kompensation och hon gör min bokning mest fördelaktigt, alltså jag får beställa fler av gästerbjudanderna
etc.Nu till min fundering, första gången i dec. beställde jag så blev det för 2300 kr, det paketet har precis kommit. Konsulten hade gjort ett fel, hon hade blandat ihop en bokstav så votivljusen kom i fel doft helt enkelt, en doft som jag absolut inte tyckte om, jag har kollat noga i mitt mejl och hon har helt enkelt beställt fel, slarvat.När jag skriver till henne så beklagar hon bara misstaget och säger att man tyvärr inte får skicka tillbaka några ljus. Alltså jag får acceptera att få fel doft fast jag betalat 140 kr för en helt annan. Nu har jag gjort en ny beställning på 3400 kr och jag är nervös, tänk om någon av mina grannar får fel denna gång, då får ju jag betala dem för ljusen, de vill ju bara ha vad de beställt och betalat för. Hur gör Partylite egentligen, får kunden skylla sig själv för att konsulten slarvat? Jag trodde man fick antingen kompensation eller möjlighet att skicka tillbaka dem....Nu har jag ljus för en tid framöver men funderar på att byta konsult, är superrädd att hon slarvar mer, hon får säkert bra betalt för att slå in nummren utan att ha en riktig visning, jag är besviken då jag beställt så mycket och får fel....
Hon får ju betala frakten för sitt misstag och det är väl det hon inte vill. Men det är ju bara lägga en ny order på de rätta och behålla dom som har kommit fel.
Jag skulle tagit tillbaka de felaktiga ljusen och fixat fram rätt ljus.
De felaktiga kan man ju ha och demonstrera med om man inte vill ha dom själv