• Svar på tråden PartyLite Del 3
  • Birsen

Va på ett party idag med min teamledare. Hon ahde bara fyra gäster fick ihop 2019 kronor. Det är 403 kronor i förtjänst. Inte dåligt alls ju.

Sen

• Birsen

fortsätter på mitt medelande skickade den förra för tidigt ju.

Sen sa hon nåt om att som konsulent så får man 40% rabatt på sotimentet.

• Myssnuff

När man som konsulent köper in visningsprodukter, så handlar man 40% billigare. Det är ju inte helt fel!

• Tudorjohansson

Tur e väl det att man får 40%. Annars skulle de bli dyrt att köpa på sig massa produkter att visa.Vad tycker ni om de nya dofterna?

• Carra78

Hade 4 visningar i början av december. Hur lång tid brukar det ta innan man får hem katalogerna, giraffen och votivljusen?

• Tudorjohansson

För mig tog det nästan 2 veckor. Det brukar det ta ungefär.

• FrökenNorkok

Hej alla "gamla" konsulter. Behöver hjälp med en sak som plötsligt blivigt ett problem för mig. Jag brukar räkna ihop vad försäljningen blev och sedan räkna procenten på det. Den summan som då blir brukar värdinnan välja produkter för. Men nu har flera värdinnor velat att jag skall räkna bort deras procent på det som de har beställt. Altså om de skall få ta varor för 350kr och har köpt för 700 så vill de bara betala 350kr istället för att välja ut ytterligare prdukter. Jag har aldrig gjort så innan och tycker att det blir skitsvårt sen när jag skall lämna in beställningen då jag får sitta och räkna hit och dit.
    Hur gör ni andra??

• Tudorjohansson
    FrökenNorkok skrev 2007-12-13 15:19:48 följande:
    Hej alla "gamla" konsulter. Behöver hjälp med en sak som plötsligt blivigt ett problem för mig. Jag brukar räkna ihop vad försäljningen blev och sedan räkna procenten på det. Den summan som då blir brukar värdinnan välja produkter för. Men nu har flera värdinnor velat att jag skall räkna bort deras procent på det som de har beställt. Altså om de skall få ta varor för 350kr och har köpt för 700 så vill de bara betala 350kr istället för att välja ut ytterligare prdukter. Jag har aldrig gjort så innan och tycker att det blir skitsvårt sen när jag skall lämna in beställningen då jag får sitta och räkna hit och dit.Hur gör ni andra??
    Har aldrig varit med om det tyvärr. Så jag behöver oxå veta.
  • sassygirl78
    FrökenNorkok skrev 2007-12-13 15:19:48 följande:
    Hej alla "gamla" konsulter. Behöver hjälp med en sak som plötsligt blivigt ett problem för mig. Jag brukar räkna ihop vad försäljningen blev och sedan räkna procenten på det. Den summan som då blir brukar värdinnan välja produkter för. Men nu har flera värdinnor velat att jag skall räkna bort deras procent på det som de har beställt. Altså om de skall få ta varor för 350kr och har köpt för 700 så vill de bara betala 350kr istället för att välja ut ytterligare prdukter. Jag har aldrig gjort så innan och tycker att det blir skitsvårt sen när jag skall lämna in beställningen då jag får sitta och räkna hit och dit.Hur gör ni andra??
    Men så kan man väll inte räkna? då går ju hela totala summan bort.....
    så då blir ju inte tillgodohavandet detsamma!
    låter skumt.....
  • Fyrklovern

Jag gör alltid så att jag frågar Värdinnan om hon hade tänkt betala för det hon skrivit på sin beställningslapp, då förklarar jag noga (så hon säkert förstår) att om hon gör det så räknas det in i produkttillgodohavandet och oftast så gör hon det men gör hon inte det så räknar jag ihop alla andras och sen får man ju se hur mycket det blir för.

I fallet ovan hade jag valt ut produkter till ett värde på ca 350 (blir ju kanske svårt att få det exakt) och sen hade jag lagt ihop det med övriga beställningar och då hade det ju kanske inte blivit 700:- för värdinnan att välja för men då får förklara det, att det inte riktigt funkar så som värdninnan verkar villa ha det till.

Hoppas ni fattar vad jag menar, är inte värdsbäst på att förklara...

Min lilla kille är redan 1 år!
Svar på tråden PartyLite Del 3