• Svar på tråden PartyLite Del 3
  • Tudorjohansson

Hum.... jag fattar inget jag brukar puscha för att de skriver med sin beställnings å jag kan räkna med den. de får ju ut mycket mer isåfall och det har funkat än så länge

• dobermann lover

hejhej

var på mitt 3:e party igår....sålde för 2233:- helt okej....fick 3 nya visningar också=)
    nu e det däremot lite dött med visningar för mig...har inget förrens i januari...men men får väl vänta tills dess!!!

• MammaLottisGottis
    Tudorjohansson skrev 2007-12-13 15:40:53 följande:
    Har aldrig varit med om det tyvärr. Så jag behöver oxå veta.
    FrökenNorkok skrev 2007-12-13 15:19:48 följande:
    Hej alla "gamla" konsulter. Behöver hjälp med en sak som plötsligt blivigt ett problem för mig. Jag brukar räkna ihop vad försäljningen blev och sedan räkna procenten på det. Den summan som då blir brukar värdinnan välja produkter för. Men nu har flera värdinnor velat att jag skall räkna bort deras procent på det som de har beställt. Altså om de skall få ta varor för 350kr och har köpt för 700 så vill de bara betala 350kr istället för att välja ut ytterligare prdukter. Jag har aldrig gjort så innan och tycker att det blir skitsvårt sen när jag skall lämna in beställningen då jag får sitta och räkna hit och dit.Hur gör ni andra??
    Om man skulle göra så som du förklarar blir ju summan för produkttillgodohavandena helt annorlunda.
    Som jag ser det så kan de se ut så här.  EX. 1 Värdinnan har skrivit saker för 700 kr.
    Gästerna köpte för 3000 kr då blir 15 % 450 kr produkttillgodohavande(då är inte värdinnans beställning med.) då ska värdinnan betala 250 kr på sin beställning.
     Ex 2 Om gästerna har beställt för 3000kr och värdinnan för 700 kr blir summan 3700 kr 15 % är då 555 kr i produkttillgodohavande dessa 555 kr får hon plocka varor för.
    Antingen gör de som ex. 1 eller blir det som ex 2. Man kan inte göra på annat vis för då stämmer inte procenten.
    De bästa är att tala om det för värdinnan så hon vet.
  • TrollMams

OBS!!

En undran:

Är det någon här som har en salamander från sommarkatalogen att sälja?????
    Vill ha tag på en så hör av er direkt till mig!!!!

OBS!!!

♥ S T O L T mamma till 6 Trollungar!! ♥
  • FrökenNorkok

MammaLottisGottis: Nu blev jag lite mer klokare när jag gjort som ditt ex 1. Gjorde en provbeställning som jag sen tog bort och då gjorde jag som så att jag lade in allt de som värdinnan beställt på Produkttillgodohavande och sedan får hon betala det som blev på plus. Men om värdinnn besäller mycket (en beställde för 4000kr) så går det ju inte att göra så.
    Vad irriterande.

Värdinnan igår blev arg för att jag inte gav henne 400kr rabatt på hennes beställnig som den tidigare konsulten gjort. Jag sa att jag inte vet hur man gör och då sa hon att jag borde lära mig för i katalogen står det att man skall få 15-20% rabatt när man är värdinna. Om inte det stämmer skall hon kontakta Partylite pga missledande info..

• Carra78

Någon mer än jag som beställde paket den 10 dec och inte hört något om dom ännu.

• FrökenNorkok

Carra78: Vad menar du?? Jag får alltid mina paket först efter 10 dagar..

• Tudorjohansson

har ni beställt mycket av det nya nu eller väntar ni?

• Carra78

Jag har ibland fått mina paket tidigare! 

• Carra78

Vill bara få hem dom innan jul!

Svar på tråden PartyLite Del 3