• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Enji,

Ja det ska bli skoj. Har inte bestämt ngt om servis ännu men det blir nog bra det.

Jaha så skoj att få gå på föräldraträff,här får man då inte göra ett smack med andra barnet. Har ni hittat någon slags rutin i vardagen?

• LinaoMatilda

godmorgon Enji och Julia.

Vi hade inte heller något för andra barnet, vi bodde i Sverige då ännu. Iofs hade det varit svårt att göra något också

• lillafruluva
    juliah skrev 2007-12-06 06:58:36 följande:
    Enji, Ja det ska bli skoj. Har inte bestämt ngt om servis ännu men det blir nog bra det.Jaha så skoj att få gå på föräldraträff,här får man då inte göra ett smack med andra barnet. Har ni hittat någon slags rutin i vardagen?
    Hehe, Leila sa igår att hon gärna dukar fram blandat porslin för att få det mer personligt
  • LinaoMatilda

godmorgon Nublu och lillafruluva också
    Ja godmorgon alla andra också.

• Ankmor

God morgon!

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • LinaoMatilda

Idag firar vi självständighetsdag här i Finland. Hurra för oss! Det är alltså helgdag, min man jobbar men min mamma ska komma hit och hålla mig och barnen sällskap.

• juliah

Hurra för Finland!

Enji, hihi ok, skönt att jag inte är ensam.

Lillafruluva, ahaaa, ja men då är jag inte ute och cyklar, om Leila blandar så gör jag så jag med hihi.

nublu, jag fick fram en elefant?

• newht

Goder morgon!*gäsp*

Får man komma in hos er, mina tjejer har inte vaknat än! Bara jag som e uppe tidigt!
    Julia; Vilken tidning blir det denna gång? Ditt hem e ju som klippt o skuret för ett vackert repotage i Lantliv om du frågar mig, men det skulle passa i vilken tidning som helst!

Jag har blivit tillfrågad om en fotosession...eller vad det heter, i mitt hem med. har skickat iväg foton o det skulle överläggas vilken av inredningstidningarna mitt hem skulle passa i! Jag är mest tagen av att bli ens tillfrågad!*gapar som en fågelholk*

Min kompis, IRL, hade Lantliv hemma hos sig för några månader sen, men om jag fattat det rätt så tar det nästan ett år innan det kommer i tidningen...tala om planering!

Svar på tråden Vita hem del 6