• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • nublu

Juliah: En elefant?! Det skulle ju vara en apa! Du får låtsas att det är en apa!

Nu har jag fördärvat en del av min skatteåterbäring - har beställt tallrikar till julbordet (vi firar här i år)från Nordhjem. 12 st vita HD-tallrikar för 178 DKK.Sen slank det med några zinkkrokar, ett set med förvaringskorgar och små bakformar i silver samt röda muffinsformar från Rice.

• newht

Lillafruluva; Inte behöver du hyra, här bor du gratis! Och pyssel finns i massor, mittgamla köksskåp e proppat med pysselgrejjer;)
    Lina; Visst gör det! Du får ta en semster ute hos oss;)

• LinaoMatilda
    newht skrev 2007-12-06 07:52:18 följande:
    Lillafruluva; Inte behöver du hyra, här bor du gratis! Och pyssel finns i massor, mittgamla köksskåp e proppat med pysselgrejjer;)Lina; Visst gör det! Du får ta en semster ute hos oss;)
    Det hade inte alls varit fel! Maris bed and pyssel
    På söndagen ska jag faktisk också ha lite julpyssel. Eller jag och några tjejkompisar ska göra julgodis
  • newht
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 07:55:18 följande:
    Det hade inte alls varit fel! Maris bed and pyssel På söndagen ska jag faktisk också ha lite julpyssel. Eller jag och några tjejkompisar ska göra julgodis
    Hahahaha, Mari´s Bed & Pyssel...vilken marknadsidé du!
    Det är roligt o umgås över pyssel, man behöver inte...prata en massa om...fast nu ljuger jag, en kanske pratar ännu mer när man pysslar, vad jag menar e att det blir så avslappnat o mysigt om man pysslar ihop...
  • malins79

God morgon!
    Ska läsa ifatt lite, jag fick med spysjuka sen igår och feber. Så jag låg i sängen hela eftermiddagen förrutom några toalettbesök.

• LinaoMatilda
    newht skrev 2007-12-06 07:59:55 följande:
    Hahahaha, Mari´s Bed & Pyssel...vilken marknadsidé du!Det är roligt o umgås över pyssel, man behöver inte...prata en massa om...fast nu ljuger jag, en kanske pratar ännu mer när man pysslar, vad jag menar e att det blir så avslappnat o mysigt om man pysslar ihop...
    Javisst, man kan sitta och pyssla med sin lilla tomte utan att säga något om man vill Men vill man kan man pladdra på som aldrig förr

Säg till innan din nya verksamhet öppnar, så jag kan gratulera dig och boka rum
  • newht
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 08:05:38 följande:
    Javisst, man kan sitta och pyssla med sin lilla tomte utan att säga något om man vill Men vill man kan man pladdra på som aldrig förr Säg till innan din nya verksamhet öppnar, så jag kan gratulera dig och boka rum
    But of course! Du blir vippare!

Nu lämnar jag er för nu börjar dom vakna te liv inne hos mig!
    By the way...vet ni att ni här inne var min inspiration till att starta HR? Så är det i allafall!

Ha det gott flickor!
    Kram/Mari
  • LinaoMatilda
    newht skrev 2007-12-06 08:10:40 följande:
    But of course! Du blir vippare!Nu lämnar jag er för nu börjar dom vakna te liv inne hos mig!By the way...vet ni att ni här inne var min inspiration till att starta HR? Så är det i allafall!Ha det gott flickor!Kram/Mari
    Ha en skön dag! Kram
Svar på tråden Vita hem del 6