• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • MariaV

God morgon! Tack igen för alla åsikter.
    Måste berätta att jag har inte haft något luktsinne på flera månader nu. Tex när jag bakade med saffran förra veckan var jag så ledsen när jag inte kände någon lukt. Men helt plötsligt igår kände jag saffranslukt, matlukt och röklukt (inte från mig). Jag är överlycklig! Trodde jag skulle få vara med om en jul utan lukter!

• LinaoMatilda
    MariaV skrev 2007-12-06 08:55:04 följande:
    God morgon! Tack igen för alla åsikter.Måste berätta att jag har inte haft något luktsinne på flera månader nu. Tex när jag bakade med saffran förra veckan var jag så ledsen när jag inte kände någon lukt. Men helt plötsligt igår kände jag saffranslukt, matlukt och röklukt (inte från mig). Jag är överlycklig! Trodde jag skulle få vara med om en jul utan lukter!
    Va bra då. Vet du vad det beror på att du förlorade det från första början? Julen har ju så mycket dofter så du skulle ju ha missat en stor del om du inte fått det tillbaka.
  • MariaV
    LinaoMatilda skrev 2007-12-06 08:58:24 följande:
    Va bra då. Vet du vad det beror på att du förlorade det från första början? Julen har ju så mycket dofter så du skulle ju ha missat en stor del om du inte fått det tillbaka.
    Jag vet inte vad det berodde på men jag tror att det försvann i samband med en förskylning och sen kom det inte tillbaka.. Jag hade tänkt kontakta läkare snart men det behöver jag förhoppningsvis inte nu
  • LCroft

Godmorgon, eller nåja, morgon och morgon har ju nog varit uppe en stund redan

Så spännande med fler som ska ev vara med i tidningar

Här regnar det, vi som hade det så fint med snö, nu är det slaskigt och halt.

Funderar på att knyta 6 stycken mindre kransar att hänga på matsalsstolarna, men det är ju så många, orkar jag? *lat* Tror jag ska fundera på det ännu nån dag, kanske orken infinner sig senare

• juliah

Lcroft, eller så tar du bara en knippe ris och knyter band runt. Latmasktips från migSkrattande

lillafruluva, ja du, jag kan inte ge smakråd, fin som den är, fin vit...

Maria, men uschdå, vilken tur att du fick tillbaks den! Hur blev det med onda apan?Skrattande Jag har beställt den större kaninen till Elle, med mamelucker och virkade tofflor hihi.

• LinaoMatilda
    lillafruluva skrev 2007-12-06 08:59:57 följande:
    Sätter in bilder så ser ni Vit eller träfärgad??? 
    skulle du måla precis hela vit isf? Tycker det skulle vara snyggt om halsen skulle vara svart utanpå och sen resten vitt. Men det är nog rätt pilligt, så metalldelarna inte blir målade. Annars fin som den är
  • LCroft

juliah: Det var ju också en bra idé Fast en sån som jag gjorde igår till skåpet tog inte länge att göra, bara som sagt jag som är lat. Ska fundera på saken Skrattande

malins: Hoppas du mår bättre idag gumman!

• Karamellfabriken

Godmorgon alla!
    Missar massor i tråden just nu men det händer plötsligt saker med köket !
    Spackling, slipning och målning idag.
    Golvläggning imorgon och sedan är det dags för inredningen. Jippi!

All you need is love
  • lasseliten

Hej vänner!

Snart dags för ikea för Ebbe och mig. Han är inte så shoppingstränad så jag kommer vara effektiv, inga onödiga stopp. har en lista med en massa ganska tråkiga saker att shoppa. Typ, ben till skrivbord, golvskydd...men det ska bli skönt att få det fixat. 

Hoppas att ni alla får en härlig dag!! 

Svar på tråden Vita hem del 6