• stina72

Willys

Satt och blädrade i ett reklamblad från Willys och såg att de hade väldigt bra pris på deras egna märke.
    Du som handlar på Willys, är det bra kvalitet på grejerna?
    Är det så himla mycket billigare som många säger?

Vad tror ni, skulle jag tjäna mkt på att en gång i månaden åka till Willys (5 mil tur och retur) för att handla basvaror och torrvaror?
    Jag handlar annars på Ica Maxi

• Svar på tråden Willys
  • speciers

Jag kanske bara är dum, men jag resonerar som så att om de billigare varorna (typ Eldorado o Euroshopper) vore bra så hade väl folk köpt dem och inte de dyrare varorna från typ Kungsörnen och Felix?

• Näckrosen

Då tjänar du definitivt på det. Jag handlar också normal på IcaMaxi och coop, men Willys är billigare. Jag handlar där någon gång ibland och det märks skillnad.

• Näckrosen

Även vanliga varor och inte bara Willys egna är billigare på Willys än på Maxi. (Tex blöjor, jag handlar Liberos för 129 på Maxi och 95 på Willys)

• Rokka Jill
    speciers skrev 2007-11-12 12:56:16 följande:
    Jag kanske bara är dum, men jag resonerar som så att om de billigare varorna (typ Eldorado o Euroshopper) vore bra så hade väl folk köpt dem och inte de dyrare varorna från typ Kungsörnen och Felix?
    folk handlar ju mer o mer på kredit, bara det förklarar deras dumhet
  • Mizz Turko

Vissa av basprodukterna är bra men vissa inte... det gäller tyvärr att prova sig fram vad man själv tycker och tänker...

Men vissa saker är ju alltid bra att lägga ner lite mer pengar på...

• Mysluvan

Har man blöjbarn så tjänar man säkert på att åka till Willys om man handlar blöjor och välling.
    Ang willvs egna märke och eldorado så är det varierande kvalite tycker jag. Vissa saker är helt ok och andra riktigt sunkiga faktist.

Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
  • Mor till solsken

Jag tycker att det blir billigare även om jag inte bara handlar deras egna märken. Handlar inte där så ofta men det känns som om jag får mycket med mig hem de gångerna.

• mamma2004

Vi har visselrigen närmast till Willys, men det är bara några kilometer längre till MAXI. Men vi handlar det mesta på Willys. De "vanliga" varorna är ju billigare där också! Jag tror att vi tjänar en del genom att handla där. Jag menar så stor skillnad kan det väl inte vara på mjöl, ris, socker och salt mm?

Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och plutt i magen (BF 080128)
  • SunnyBunny

Vi har börjat handla på Willys, och man sparar verkligen pengar. Jag tycker inte det är nåt fel på deras varor hellr. Det enda vi inte handlar där är kött/kyckling/köttfärs då de har ett sämre utbud än typ Maxi....

Svar på tråden Willys